اقتصادی

در این اوضاع اقتصادی، حداقل حقوق کارگر باید ۸ میلیون تومان باشد

خبر فوری / خوزستان رئیس مرکز هماهنگی شورای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه حقوق کارگران هرگز به پایان ماه نمی رسد گفت: اگر یک کارگر خانواده با دو فرزند مجبور باشد در این شرایط اقتصادی با حقوق و دستمزدی که به پایان ماه می رسد زندگی کند حداقل هشت میلیون تومان دریافت می کند. بودن.

هوشنگ درویش در گفت وگو با خبر فوری اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی ، شرایط زندگی و دستمزد کارگران خوب نیست ؛ حقوق کارمندان مزد معاش را تأمین نمی کند ، اما بسیاری از کارفرمایان دستمزد پایین را به موقع پرداخت نمی کنند یا چند ماه با تأخیر پرداخت می کنند.

شورای عالی کار با بیان اینکه حقوقی که به کارگران اعطا می شود مزد معاش است ، افزود: بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران آنچه حقوق عالی کار را به عنوان حق کار شناخته اند بسیار کم است. دیر پرداخت کنید ، که برای کارمندان بسیار دشوار است.

این کارگر کارآفرین توضیح داد: “در این شرایط ، کارگر مجبور است نیازهای خانواده خود را به صورت اقساط در مغازه ها خریداری کند و هر بار که حقوق می گیرد ، حقوق کامل بدهی های خود را پرداخت کند.”

درویش گفت: “در این وضعیت اقتصادی ، یارانه ای که به مردم و کارگران پرداخت می شود صفر است و در پایان به اندازه یک وعده غذایی خانوادگی طبقه کارگر است.”

وی افزود: عناصر اساسی مورد نیاز یک خانواده 350 عنصر است که همه آنها در 35 عنصر اساسی خلاصه می شوند. حقوق کارگران برای تأمین سبد 35 امتیازی کافی نیست و بسیاری از خانواده های طبقه کارگر با مشکل روبرو هستند.

این کارآفرین گفت: “از ابتدای امسال ، همه کالاها حداقل 100 درصد افزایش قیمت داشته اند و آنچه شورای عالی کار به عنوان کف حقوق کارگران ایجاد کرده است ، واقعاً پاسخگوی نیازهای یک خانواده است.” او با این هزینه های بالای زندگی کارمندی نیست.

درویش گفت: اگر یک خانواده کارگر دارای دو فرزند بخواهند در این شرایط اقتصادی با حقوق و دستمزدی که به پایان ماه می رسد زندگی کنند ، حداقل هشت میلیون تومان باید دریافت کنند.

وی افزود: امیدواریم شورای عالی کار با در نظر گرفتن این هزینه های زندگی سال آینده تصمیمات بهتری در زمینه حقوق کار اتخاذ کند.

انتهای پیام