اقتصادی

جزئیات رشدهای منفی و مثبت اقتصادی

اگرچه رشد اقتصادی در پاییز امسال مثبت بوده است ، اما طی 9 ماه هنوز رشد منفی است. در همین حال ، گروه های نفت و گاز و خدمات رشد منفی را تجربه کرده اند.

به گزارش خبر فوری ، تقریباً در تمام فصول سال 2009 با رشد اقتصادی 6.1 و 6/0 درصد بدون نفت و منفی با رشد اقتصادی به پایان رسید. امسال نیز رشد منفی منتقل شد و در بهار و تابستان رشد منفی در بخشهای نفتی و نه در بخشهای نفتی ثبت شد ، اما چه اخیراً ، مرکز آمار ایران گزارش داده است در هر دو بخش رشد مثبت داشته است.

بنابراین ، در سال 1399 رشد اقتصادی نفت در بهار 4.4٪ منفی ، در تابستان 0.2٪ منفی و در پاییز 0.8٪ مثبت بود. از سوی دیگر ، بخش عاری از نفت 2.7 درصد منفی در بهار ، 0.7 درصد منفی در تابستان و 0.2 درصد مثبت در پاییز است.

در مجموع ، در 9 ماه نخست سال جاری ، رشد اقتصادی با نفت 1.2 و بدون نفت یک درصد منفی بوده است.

تجزیه و تحلیل دقیق تر از رشد اقتصادی منفی در 9 ماه نخست سال جاری نشان می دهد که دو رشد منفی در بخشهای مختلف وجود دارد ، یعنی مربوط به استخراج نفت و گاز طبیعی با منفی 2.4 و گروه خدمات نیز با یک منفی 3.3

بر اساس این گزارش ، در 9 ماهه نخست امسال 3٪ از بخش های کشاورزی و باغداری ، دامداری ، جنگلداری و ماهیگیری ، 0.8٪ برای صنعت و معدن از جمله استخراج حداقل نفت خام و گاز طبیعی گروه کشاورزی بوده است. 2.4٪ ، سایر معادن 1.4٪ ، صنعت 0.8٪ و ساخت و ساز 3.9٪.

گروه خدمات منفی همچنین رشد اقتصادی 3.3 درصدی را ثبت کرده اند که شامل گروه های عمده فروشی و خرده فروشی ، غذا و محل اقامت ، حمل و نقل ، انبار ، نامه ، فعالیت های مالی و بیمه است.

انتهای پیام