اقتصادی

دژپسند: بسته سیاستی وزارت اقتصاد موجب رشد اقتصادی مثبت است

وزیر اقتصاد و دارایی اجرای بسته سیاستگذاری وزارت اقتصاد را برای تحقق شعار 1400 و رشد مثبت اقتصادی بررسی کرد.

به گزارش خبر فوری ، فرهاد دژپسند با بیان اینکه سال 1400 توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولید ، حمایت و ناراحتی تعیین شده است اظهار داشت: برای تحقق شعار سالانه ، بسته سیاست های مرتبط تهیه شده و در دستور کار قرار گرفته است. ابتدای امسال یک وزارتخانه وجود دارد.

وی افزود: “در این بسته سیاست ، برای تأکید بر بهبود رشد و تولید در کشور ، مدل مفهومی عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی بر اساس عوامل منشا اصلی مانند ثبات اقتصادی ، سرمایه اجتماعی ، حکمرانی خوب ، توسعه مالی ، اقتصاد مبتنی بر دانش و فضای کسب و کار. “علاوه بر این ، منبع اصلی که سرمایه فیزیکی ، نیروی کار ، عوامل میانی و بهره وری است ، بر اساس نظریه های رشد اقتصادی و تحقیقات طراحی شده است.

دژپسند افزود: بسته سیاست 1400 در پنج حوزه تنظیم مقررات و بهبود فضای کسب و کار ، تسهیل مالیات ، امور گمرکی ، تأمین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت دارایی های دولت تنظیم شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مجموعه این سیاست ها و برنامه ها برای تحقق شعار سالانه و دستیابی به رشد اقتصادی مثبت در سال 1400 تعیین شده است ، تأکید کرد: ادارات این وزارتخانه باید تعهدات خود را برای اجرای این بسته انجام دهند. به طور موثر

وی گفت: “همه دستگاه های مجری باید دستورالعمل های دقیق را با توجه به اقدامات مربوط به بسته سیاست تنظیم کنند و در مواردی که اقدامات ذکر شده در بسته سیاست نیاز به اصلاح ، اصلاح یا اجرا دارند ، باید پیشنهادات خود را ارائه دهند (پیش نویس جدید تصمیم ).”) دادن.

سرانجام ، دژپسند تأکید کرد که علاوه بر نظارت دقیق ، باید اقدامات لازم برای اتمام اقدامات برنامه ریزی شده در پایان دوره دوازدهم دولت را نیز انجام داد.

انتهای پیام