اقتصادی

امسال بدترین سال از نظر اعتماد عمومی به سیاست‌های اقتصادی بود

رئیس اتاق بازرگانی تهران می گوید: آنچه در سال جاری رخ داده بار دیگر اعتماد مردم به سیاست های اقتصادی را کاهش داده و می توان گفت امسال بدترین سال از این نظر است.

به گزارش خبر فوری ، مسعود خوانساری در جلسه اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد ایران در سال های گذشته با مشکلات جدی روبرو شده بود ، اما امسال نظارت تحریم های آمریکا و گسترش ویروس کرونا برای ایجاد اوضاع اضافه شده است. سخت تر.”

وی گفت: “امروز یكی از نگرانی های اصلی فعالان اقتصادی عدم اطمینان از آینده اقتصاد كشور است.” “متأسفانه ، سیاست های اقتصادی و قوانین و مقررات متوالی ، که بسیاری از آنها در تضاد با یکدیگر هستند ، تبدیل به عوامل اقتصادی شده اند. آنها کار خود را انجام داده اند.” آنها آینده را نمی دانند و از این لحاظ می توان امسال را بدترین سال برای اطمینان مردم به سیاست های اقتصادی.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی یکی از بزرگترین مشکلات کشور بوده است خاطرنشان کرد: براساس مرکز آمار ، رشد اقتصادی در پاییز اندکی افزایش یافته است ، اما با این وجود رشد اقتصادی منفی در 9 ماه 1.2 درصد است. با نگاهی به رشد منفی سالهای 1397 و 1398 نشان می دهد که نتوانسته ایم از رکود عبور کنیم.

خوانساری با استناد به صادرات غیرنفتی در سال جاری توضیح داد: “به دلیل تاج و مشکلات اقتصادی داخلی ، صادرات غیرنفتی 34 میلیارد دلار بود که 18 درصد کاهش و واردات 38 میلیارد دلار بود. بله.

وی ادامه داد: “یکی از نکات امیدوار کننده در سال های گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز بود ، امکان افزایش صادرات غیرنفتی وجود دارد ، اما بخشنامه های مختلف دولت فشار بر صادر کنندگان را افزایش می دهد که این تأثیر را کاهش می دهد.” آمار صادرات نشان داده شده است.

رئیس اتاق تهران با انتقاد از تخصیص تخصیص ارز دولتی توضیح داد: براساس آمار گمرک ، حدود 11 میلیارد دلار ارز اولویت دار در اواخر بهمن ماه به کالاها داده شده است. با توجه به این ارز انتظار می رفت که حداقل افزایش قیمت کالاهای اساسی متوقف شود ، اما ما فقط افزایش 66 درصدی مواد غذایی را مشاهده کرده ایم که نشان دهنده شکست این سیاست است.

خوانساری ادامه داد: ما امیدوار بودیم كه مجلس ادامه دو سیاست مبادله را نپذیرد ، اما متأسفانه این روند ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ، به نظر می رسد که نرخ تورم در پایان سال جاری به 36 درصد برسد ، که در مقایسه با وعده 22 درصد تورم از کشورهای دیگر یا بانک های مرکزی است. آنها با انجام سیاست حل نمی شوند ، مشکلات ما سال آینده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام