اخبار عمومی

واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی خردادماه آغاز می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، دکتر ایرج حریرچی وی در جلسه عصر شنبه در ستاد مدیریت بیماری های تاج در خوزستان اظهار داشت که در هفته های گذشته میزان انطباق با دستورالعمل های بهداشتی بالاتر از 83٪ بوده است اما این میزان بیش از 60٪ کاهش یافته است.

وی افزود: در 6 استان میزان انطباق با دستورالعمل های بهداشتی کمتر از 52 درصد و میزان انطباق با دستورالعمل های بهداشتی باید بالای 90 درصد باشد.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همه ما نگران سفرهای نوروزی و جمع می کند ها و اهالی روستا باید به سیزدهمین سفر به سوریه در روز چهارشنبه ، نوروزی و بدر نه بگویند.

حریرچی وی با بیان اهمیت حفظ جان ایرانیان در مواجهه با بیماری بیماری کرونا قلب خاطرنشان کرد: در ماه ژوئن و جولای سال آینده واکسیناسیون عمومی مبتنی بر واکسن توسط دانشمندان کشورمان آغاز می شود و تا آن زمان دستورالعمل های بهداشتی را دنبال کنید. باید همچنان مورد توجه قرار گیرد “.

وی افزود: “استان خوزستان در سال گذشته نتایج خوبی در برابر بیماری عروق بیماری کرونا قلب داشته است ، متأسفانه در ماه گذشته با اقدام خوب با رهبری استانداری خوزستان ، دانشگاه علوم پزشکی ، بسیج و سپاه ، طرفداران بهداشت و کارکنان پزشکی کنترل می کنند ، اما به این معنی نیست که خارج از حد قرمز است.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر چهار شهر استان از قرمز به نارنجی و سه شهر از نارنجی به زرد تغییر کرده اند و در سایر شهرها روند صعودی کند یا متوقف شده است و امیدواریم این روند ادامه دارد.