اقتصادی

ساعات کاری “ساتنا” و “پایا” تا پایان سال‌جاری اعلام شد

سامانه های ساتنا و پایا ساعات کاری خود را تا پایان سال جاری به بانک مرکزی گزارش داده اند.

به گزارش خبر فوری ، ساعات کار سیستم های Satna و Paya تا پایان سال جاری به شرح زیر است:

طبق گفته بانک مرکزی ، تغییری در ساعات تسویه معاملات پایدار شاپارکی ایجاد نخواهد شد.

براساس این گزارش ، پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی است که به بانک ها امکان می دهد همه مبادلات بین بانک های مشتری را به صورت الکترونیکی انجام دهند. کاربرد اصلی این سیستم مکانیزه کردن پرداخت های بین بانکی با تعداد زیادی مشتری است. پس از اتمام مراحل پیاده سازی ، خدمات از طریق اینترنت نیز ارائه می شود و با کمک این سیستم ، بانک های عضو آن می توانند سفارش مشتری دهند. درخواست. واریز یا برداشت وجوه از حساب های بانکی دیگر.

با اجرای این سیستم ، بانک مرکزی امکان انتقال پول الکترونیکی از یک حساب بانکی به حساب دیگر (بین بانکی) را فراهم کرده است و مشتریان بانکی می توانند با استفاده از پایا پول را از حساب خود به حساب بانکی دیگر منتقل کنند.

از طرف دیگر ، Satna یک سیستم الکترونیکی است که معاملات بین بانکی و دستورهای پرداخت فوری را به صورت جداگانه و بلافاصله پردازش و تسویه می کند. در این سیستم ، مشتریانی که دارای نوعی حساب (جاری ، پس انداز و کوتاه مدت) در بانک ملی هستند می توانند وجوه (بیش از 15 میلیون تومان) را به حساب خود و یا به اشخاص دیگر در بانک های دیگر منتقل کنند.

این سیستم ها می توانند به مشتریان یک بانک اجازه دهند به شعب بانک های خود مراجعه کنند یا بیش از 15 میلیون تومان از طریق سیستم اینترنت بانک به هر حساب بانکی ارسال کنند که این می تواند مزایای استفاده از Satna را تضمین کند. سرعت و سادگی عملکرد آن.

انتهای پیام