اخبار سلامت

پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تأکید بر لزوم رعایت محدودیت های کرونا ویروس ، این سفر را تهدیدی برای انتقال ویروس کرونا عنوان کردند و از مردم خواستند که به سیاست های بهداشتی توجه بیشتری داشته و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش خبر فوری ، براساس اعلامیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، پیام روسای دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر است:

“سلام بر مردم عزیز شهر ما

بیش از یک سال است که جامعه جهانی و ایران از بیماری قلبی رنج می برند. در این زمان شما به عنوان یک فرد شریف شرایط دشواری داشتید اما به لطف خدای مهربان و مجاهدت فرزندان او در سیستم بهداشت ، تاکنون شدت این مشکل کنترل شده است. در طول یک سال گذشته ، مدافعان بهداشت تمام تلاش خود را برای کمک به سلامت مردم انجام داده اند ، تا جایی که با تقدیم صدها شهید حماسه بزرگی از ایثار را ایجاد کرده اند که تحسین همه را برانگیخته است ما در آستانه سال نو و نوروز ، روسای دانشگاه ها و م institسسات علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ، فرا رسیدن بهار طبیعت را به شما تبریک گفته و آرزوی بهترین ها را برای شما مردم شریف ایران داریم ، به نمایندگی از طرفداران بهداشت ، از همه س askال کنید

الف) سال گذشته حمایت بی نظیر شما مردم عزیز مورد تشویق قرار می گیرد. ما می دانیم که تحمل محدودیت ها برای مدت طولانی بسیار دشوار بوده و بسیاری از هموطنان ما خسته شده اند. اما یادآوری این تأثیرات مهم در پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان ، تحمل سختی را برای شما ، افراد باهوش ، آسان می کند ، وقتی اولین نماز و تمایل متقابل شما همیشه “سلامتی” بوده است. علاوه بر این ، پیوستن به این محدودیت ها به معنای همراهی با مدافعان بهداشت است و دیدن این حمایت و همدلی فرزندان شما را ترغیب و تشویق می کند تا در سیستم بهداشت بیشتر کار کنند و با این چالش روبرو شوند.

ب) هواداران کشور بارها به حامیان بهداشت خستگی را هشدار داده و از شهروندان خواسته اند از رفتارهایی که منجر به شیوع بیماری می شود خودداری کنند. در حالی که خستگی کارکنان یک مشکل واقعی و جدی است ، کاهش ظرفیت و امکانات درمانی نیز نگران کننده است. در سال های اخیر ، زیرساخت ها در بخش بهداشت در تمام نقاط کشور توسعه یافته و تجهیزات زیادی نیز فراهم شده است ، اما در هر صورت ، همه این امکانات از برخی ظرفیت ها برخوردار هستند و اگر رشد به طور قابل توجهی افزایش یابد ، تعداد بیماران کرونا ویروس در بسیاری از مناطق کشور زیاد نخواهد بود. اگر همه ما خطرهای ظهور مجدد را دست کم بگیریم و اجرای دستورالعمل های پیشگیری را رد کنیم ، خطر زیادی روی زمین وجود خواهد داشت و ترس از فاجعه انسانی در کشور وجود دارد.

در روزهای آینده و به ویژه در تعطیلات نوروز ، هوشیاری برای شما مردم عزیز بسیار مهم است تا باعث شیوع بیماری نشوید. استفاده جدی از ماسک ، فاصله فیزیکی با جامعه ، توقف تجمع در مناطق بدون تهویه و جلوگیری از تردد غیرضروری می تواند شگفت انگیز باشد. به ویژه در آستانه تعطیلات نوروز ، جهش های جدید در این بیماری مرموز تهدیدات ناشی از بیماری را دو چندان کرده و فرصت سفر و ترافیک را برای آلوده کردن مناطق جدید به ویروس جهش یافته افزایش داده است.

سنت حسنه نوروز همیشه فرصتی برای خوشبختی و سلامتی خانواده های ایرانی بوده است. به دلیل بی احتیاطی ما در رعایت پروتکل های بهداشتی ، به جای اینکه بچه هایمان به طبیعت شاد بهار بپردند ، نباید در تعطیلات نوروز اوج بیماری را در بین خانواده و دوستانمان ببینیم. ما معتقدیم اگر خطر را جدی بگیریم و در هر صورت مراقب باشیم ، می توان نوروز را با شادی و سلامت سپری کرد. توصیه رهبر عالی به پیروی از رهنمودهای بهداشتی و پرهیز از مسافرت در تعطیلات سال نو و پیروی از این توصیه ها برای همه مثال جالبی است.

ج) گفتگوی دیگر ما با مقامات محترم کشور است. ما به عنوان طرفداران خط مقدم مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، از تصمیم گیرندگان در کشور می خواهیم که به حساسیت های خاص در سیستم بهداشت برای کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب توجه بیشتری نشان دهند. حتی مردم شریف ایران ، با همکاری سیستم بهداشت ، همه توصیه ها را برآورده می کنند. اما با توجه به شرایط موجود در کشور ، امیدواریم تصمیمات جدی با سرعت و سرعت بیشتری اتخاذ و اجرا شود. مردم خوب در ایران ، مطمئن باشید که مدافعان بهداشت هیچ خدمتی را رد نمی کنند و همچنین در 13 ماه گذشته ، به دور از آتش سوزی خانواده و نبرد با تاج ، به تعطیلات خود ادامه می دهند. ما باید تشخیص دهیم که این خدمات زمانی انجام می شود که همه ما با هم کار کنیم تا دستورالعمل ها و مصوباتی برای مقرهای تاج ملی ایجاد کنیم. طبق پیش بینی های کارشناسان ، سال آینده روزهای روشنی در انتظار شما خواهد بود ، به عنوان ملت شریف ایران ، که ورود آنها نیاز به احترام به صبر و محدودیت های سلامتی دارد.

“ما صمیمانه امیدواریم که خداوند متعال ، به عنوان پاداش سختی ها و سختی های دوری از خانواده ، سلام و رحمت خود را به خاطر خدا به قلب مجاهدین و سلامتی و نگهداری بهتر را برای مردم شریف ارسال کند.”

انتهای پیام