اخبار جامعه

انتقاد وزیر بهداشت از سفرهای نوروزی / روزهای سختی پیش رویمان است

وزیر بهداشت متنی را در صفحه اینستاگرام خود با صدور مجوز سفر و انتقاد مقامات از آخرین تصمیمات مربوط به نوروز 1400: دوستان ما بوده اند ، و از روح بزرگ مدافعان سلامتی و خانواده های آنها شرمنده نشویم و به ما کمک کنید که پری شریف دیگری را از دست ندهیم.

به گزارش خبر فوری ، دکتر سعید نمکی در این پست اینستاگرامی نوشت: “ویروس انگلیس رسیده است ، خوزستان را آلوده کرده است ، ما شبانه روز استان را رصد می کنیم که بیش از سه پیام رسان قبلی را در کشور آلوده کرده است. ویروس جهش یافته ، از هوا و ویروسی که به زمین حمله می کند ، به دلایلی خارج از محدوده این مقاله در همه جا گسترش یافته است.

نوشتیم … گفتیم … دعا کردیم … قسم خوردیم که دو سه هفته صبور خواهیم بود. به ما فرصت دهید تا از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم و با افزایش تشخیص بیماری در برنامه شهید سلیمانی ، شعله های آتش کوچک را از خانه به خانه دیگر شناسایی و کنترل می کنیم تا آنها به هم نچسبند و آتش نگیرند. تا شهر ما گسترش نمی یابد. به ما گفتند كه مسافرت و جمعیت كم اجازه اجرای این طرح را نمی دهند و این بیماری از مناطق آسیب دیده به مراكز تمیزتر منتقل می شود.

گفتیم: صف طولانی برای غذای عید برای ساعت های طولانی جمعیت سالخورده را در آن صف ها جلب می کند. گفتیم که می دانیم تاب آوری افراد مهم است ، اما تاب آوری طرفداران سلامت خسته پس از 14 ماه کار سخت و فداکاری در مدیریت قله های مداوم نیز مهم است.

ما گفتیم: اقتصاد جهانگردی مهم است ، اما سرمایه اجتماعی سیستم بهداشت و هزینه های عود بیماری و تأثیرات آن بر اقتصاد خرد و کلان کشور کم نیست.

گفتیم: اگر آنها سخنان متخصصان ما را نشنوند ، بهار سختی در پیش است. شاید به این دلیل که آنها اعتقاد نداشتند ، اول ، زیرا آنها از وزن ویروس جهش یافته در محاسبات اپیدمیولوژیک ما نمی دانستند ، و دوم ، آنها سه قله سنگین قبلی را بی سر و صدا ، بی سر و صدا و ظالمانه مدیریت کردند ، و برخی فکر کردند که افت می تواند فتوشاپ باشد!

در روزهای اخیر ، با سرهای خسته و قلب های ناامید در دانشگاه های علوم پزشکی تماس گرفته ام. آنها بسیار نگران هستند ، تعداد بیماران در حال افزایش است و تخت ها پر می شوند. آنها می دانند که در این قیام جدید ، اولاً ، با ویروس جدید ، زنجیره کنترل غول بیماری سرکشی گسترده تر است و ثانیا ، آنها و طرفداران آنها خسته ترند. روزهای سختی پیش رو است. باشد که خداوند به ما کمک نکند تا مبادا دستاورد پربار روزهای سخت مجازات از بین برود. بگذارید از کسانی که از ما حمایت می کنند شرمنده نشویم و از روح بزرگ طرفداران بهداشت و خانواده های آنها شرم نکنیم ، مبادا عزیز افتخاری دیگر را از دست بدهیم.

به خواست خدا. “

انتهای پیام