اخبار عمومی

کلاب هاوس، عادی سازی گفت‌وگو

مهمترین تأثیر همه این ارتباطات تقریب چارچوب ذهنی افراد در مشکلات کلی است. توسعه جدیدی که دستخوش تغییر اساسی شده است ، شبکه خانه های باشگاه های مجازی است. این شبکه اجتماعی فقط در مکالمه و گوش دادن رشد می کند. هیچ نظری نمی توان گذاشت
بدون عکس و احتمال جعلی بودن به حداقل می رسد. جو در شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر بسیار وحشی شده است. ایرانی ها به سرعت و فعالانه به این شبکه پیوسته و به طور فعال در آن مشارکت دارند. ویژگی بارز این شبکه مصاحبه است. شما باید صحبت کنید و باید گوش دهید. شنیدن حداقل همه رومی ها با موضوعات مختلف برای همه افراد رایگان است. طبیعی است که افراد با تمایلات خود اتاق ها را تکمیل کنند.

هر کسی می تواند به دوستان و طرفداران خود بپیوندد تا با یک عنوان خاص صحبت کند. اتفاق عجیبی در صحنه سیاسی رخ داده است. مردم به ترتیب می آیند و س askال می کنند یا مکالمه می کنند. س Quesالات و جوابها اغلب در اتاقهای مهمان پرسیده می شود. بعضی اوقات فاصله بین سوال کننده ، متفکر و پاسخ دهنده به اندازه زمین و آسمان است ، اما آنها گوش می دهند. ولع خوردن اشتیاق و سردرگمی شدید و البته داشتن موقعیت ، گفتگو با هم یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و نتیجه فضای مجازی گذشته است. این خوب پیش میره متأسفانه تلاش های افراط گرایانه طرفین متمرکز بر جلوگیری از وقوع این اتفاق است.

شاید قابل درک باشد که پس از این فاصله ها از این حوادث و شاید از فاصله های خونین ، برای نیروهای میانی و عادلانه استفاده از این فضا دشوار باشد و همه انتقام خود را بگیرند. افراط گرایان هر دو طرف اصرار داشتند که هیچ صدایی دیگر در آن فضا شنیده نشود و آن شبکه را به عنوان یک بار سنگین بر دوش گرفتند. در بسیاری از موارد ، این آرزوهای طولانی مدت قابل درک است. تاکنون دو طرف رسانه های خاص خود را داشتند و با یکدیگر بد و بیراه صحبت می کردند و اجازه گفتگو نمی دادند. گفتگوی سکولار با همه می تواند افراط گرایان را کنار بگذارد. از همه مهمتر ، وقایع هر دو برهنه و بدون سانسور هستند.

در زمینه سیاست ، یکی از جنجالی ترین رمان های سیاسی رادوت توسط روزنامه نگاران مشهور فرید مدرسی و احسان کیان انتخاب شد. تلاشی که این دو روزنامه نگار برای آوردن شخصیت ها و نامزدهای سیاسی به ویژه خود آقای ظریف انجام داده است قابل ستایش بود و البته سر و صدا ایجاد کرد. دوستان انور ابی اعتراض کردند. آقای ظریف وزیر امور خارجه بود و مدیران اتاق باید تحت قوانین جمهوری اسلامی اداره شوند. اما من دوست دارم که اعتراضات همچنان در گفتگو ادامه داشته باشد و گزارش فرید مدرسی را مانند او تهیه نکند. و همه روشنفکران باید از این محاصره های مخالفت و چیزهایی که شنیده اند تبرئه شوند. همانطور که ایکاش قانون فیلتر کردن در همه شبکه های اجتماعی را کنار گذاشت. در هر صورت گفتگو با این شبکه اجتماعی آغاز شده است. در میان دورترین افراد. با وجود همه مشکلات ، این شبکه اجتماعی نشان داد که مکالمه چندان دشوار نیست.

منتشر شده در روزنامه اعتماد شنبه ، 4 آوریل