اخبار جامعه

افزایش ابتلا به کرونا در ۲ رده سنی/نتیجه عادی انگاری‌ها تا دو هفته دیگر

با بروز بیماری شریان کرونا چهارم کشور در اواسط ماه فوریه ، معاون درمان در ستاد تاجگذاری در کلان شهر تهران ابراز نگرانی کرد: “تصور اینکه بیماری کم شده و بیماری تقریباً ناپدید شده باشد ، واقعاً خطرناک است.”

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با خبر فوری وی درباره وضعیت بستری در استان تهران و مرگ و میرهای ناشی از تاج گذاری اظهار داشت: در روزهای اخیر با توجه به رفع محدودیت ها طبیعی به نظر می رسد که این موضوع می تواند تعداد موارد مراجعه و ارجاع را افزایش دهد. افزایش مراجعه و بیماری معمولاً طی دو هفته از رفتارهای پرخطر رخ می دهد.

عواملی برای وقوع موج تاج چهارم

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آماری مراقبت های سرپایی بوده ایم و با بیان اینکه برخی از بیمارستان ها تعداد ویزیت های سرپایی را افزایش داده اند افزود: روز گذشته تعداد کشته شدگان در تهران 12 نفر در بیمارستان ها بود. با این حال ، از آنچه در جامعه می بینیم به نظر می رسد که مراکز خرید بسیار شلوغ تر هستند و در عمل برخی از ترافیک در بعد از ظهر و شب افزایش یافته و موج سرما در تهران افزایش یافته است ، و این نشانگر چندین عامل مربوط به موج چهارم بیماری کشور است. .

بیماری کرونا قلب در کودکان و نوجوانان زیر 20 سال افزایش یافته است

توکلی در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی تصور اینکه میزان بیماری کاهش یافته و تقریباً از بین رفته است برای مردم بسیار خطرناک است. “از طرف دیگر ، در دو یا سه ماه اخیر شاهد بروز بیماری در کودکان و نوجوانان هستیم.” افراد زیر 20 سال نیز افزایش یافته اند که این خود یک خطر دیگر است. از طرف دیگر ، موضوع بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش مطرح شد. اینها برخی از عواملی است که باعث می شود این پیش بینی انجام شود ، اینکه ممکن است ابتدای موج چهارم بیماری را در اواسط ماه فوریه مشاهده کنید ، که بسیار خطرناک است. زیرا واکسن هنوز شروع نشده است.

وی گفت: “درست است که تعداد مرگ و میر ما نسبت به ماه های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.” “اگر برخی از عواملی را که ذکر کردم با هم ترکیب کنیم و از طرف دیگر مردم به این موارد توجه نکنند ، وضعیت خوب ایجاد نمی شود و در آینده مشکلاتی ایجاد می کند.

نتیجه عادی سازی تا 2 هفته دیگر

توکلی گفت: در تعطیلات اخیر شاهد موج سفر به استانهای شمالی و جنوبی کشور بوده ایم. با اطمینان می توان گفت که بیشتر عفونت ها در جامعه رفتارهای پرخطر در خانواده ، دوستان و آشنایان است و این اجتماعات بزرگترین عامل خطر برای بیماری عروق کرونا قلب هستند. در همین زمان ، بسیاری از بیمارانی که متأسفانه جان خود را از دست می دهند ، دیر به بیمارستان می روند. البته ، تجربه و هماهنگی بین کادر پزشکی در زمینه درمان بیماری عروق کرونا قلب افزایش یافته است ، اما این دلیل نمی شود که افراد این قانون را رعایت نکنند.

وی گفت: “ما نباید موج چهارم بیماری را نادیده بگیریم.”

توکلی در مورد بیماری دوران کودکی و نوجوانی گفت: البته شدت بیماری در آن گروه سنی بیشتر نیست اما مسئله این است که در آن سن بروز بیشتر می شود و خطر انتقال ویروس توسط این افراد وجود دارد. به افراد مسن تر “.

انتهای پیام