اخبار عمومی

پروانه وکالت، شاید اشتغال ایجاد کند اما درآمد، نه!

آنچه طی دو سال گذشته در مورد حملات و چالش ها علیه یک سازمان غیرنظامی واحد در کشور مطرح شده است ، اگرچه قوانین صریح ، انتقادات و موانع رویه های صدور مجوز می تواند اختلافاتی را به دنبال داشته باشد ، اما می تواند اختلافاتی را به دنبال داشته باشد. که پس از اجرای این طرح در آینده شغلی و زندگی این حرفه مشتاق ورود به نقش و جایگاه کانون وکلا و کانون وکلا هستند.

مدافعان و مدافعان اقتصادی استدلال کرده اند که داشتن مجوز و پروانه وکالت چیزی بیش از کسب شغل و پول نیست و کسانی که با این روش مخالف هستند ، بر اساس تجربیات عملی خود ، آمار فعالیت را به ثبت رسانده اند. وکلای جوان حرفه ای ، با درک این وضعیت ، ادعا می کنند که ایجاد انتظارات شغلی با مجوز دادن به وکیل دروغ بزرگی است که جوان جوینده کار را تغذیه می کند.

با بیش از نیم قرن تجربه در کانون وکلا ، پیگیری فعالیت های وکلای به اصطلاح جوان و تازه کار تضمین می کند که داشتن پروانه کار در این حرفه معادل درآمدزایی نخواهد بود ، به ویژه هنگامی که برخی تصمیمات گرفته می شود در دهه های اخیر. آنها داشته اند و حتی تعداد کمی از افراد که به جای وکیل بودن در دعوا اعتقاد داشتند از این عقیده دور هستند. به نفع این ادعا ، به چند دلیل ساده ترین استدلال این است که آمار پرونده های دادگستری در مقایسه با تعداد وکلای دادگاه ها ، این نتیجه گیری نتیجه می گیرد که افزایش تعداد پرونده ها رابطه معکوس با کار وکلا دارد . دلیل اصلی این جو باشد. و البته کمبود کار توسط انجمن های متصدی بار.

اخیراً به دلیل نیاز به ثبت وکالت الکترونیکی به وکلا ، مشخص شده است که اکثر وکلائی که طی ماههای اخیر قرارداد امضا نکرده اند ، قادر به کسب درآمد نبوده اند. هزاران امید و آرزو با اشتیاق خود را وكیل می دانند ، ابتدا آن را به عنوان یك تجارت دفاعی تعریف می كنند ، سپس پروانه وكالت را به پروانه تجارت تقلیل می دهند ، و مجوز فعالیت در یك حرفه تخصصی را با سایر مشاغل و مشاغل برابر می دانند. برای توجیه اولویت اشتباهات خود ، حتی اگر اشتباه باشد.

در اقتصاد ، اشتغال به عنوان داشتن شغل و حرفه تعریف می شود و از یک شغل به یک فعالیت منظم که در ازای دریافت پول انجام می شود! حال با این تعریف ساده این سال پیش می آید که در کدام تعاریف مجوز وکالت دارید ، آیا کار یا استخدام شناخته شده است؟

به طور کلی ، در سیستم های اقتصادی چهار روش ایجاد شغل تعریف شده است: 1- سرمایه گذاری دولت: توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری دولت در پروژه های نظامی و عمرانی و انتقال به بخش خصوصی 2- سیاست های مالی: مشوق های دولت چنین راهکاری معافیت مالیاتی 3. سهم بازار در ایران روش پرطرفداری برای پروژه های برگشت سریع است که کارگاه های تولیدی برای جایگزینی کارخانه ها هستند. تجربه خشن اجرای این سیاست بدون یادگیری در دولت قبلی بر هیچکس پوشیده نیست.

با توجه به اینکه در تعریف استانداردهای کارآفرینی ، ایجاد شغل مرحله دوم کارآفرینی تلقی می شود ، آیا این ادعا که کار انجام شده با صدور مجوز فعالیت (صدور مجوز) معتبر است؟ در زمینه کارآفرینی نیز نحوه مطالبه پول در مرحله دوم پس از ایجاد شغل و به تبع آن شغل تعریف شده است. گرفتن مجوز شغلی همچنین به سود شما می رسد؟!

اکثر جوانان مشتاق و علاقه مند به برنامه های اقتصادی مجلس علیه مجلس معتقدند که فقط با داشتن پروانه وکالت درآمد کسب خواهند کرد ، بنابراین آنها طرفدار این تئوری ها هستند ، بنابراین روز بعد پس از دادن پروانه وکالت ، حداقل امید به عزیزان کسب درآمد است ، اگر بیکاری باشد ، چالش بعدی بیکاری است که علاوه بر تحمل فشارهای روانی بیکاری ، ناخواسته هزینه های مختلفی را متحمل می شود. مانند: هزینه های اداری ، هزینه های دبیرخانه ، حق بیمه. ، پرداخت مالیات و ….

با این فرض که مصوبه کمیته مقررات زدایی … و اینکه این تجارت وکیل محسوب می شود ، علی رغم داشتن این عنوان برای وکلا ، آیا تشکیل کانون وکلا ضروری است؟ همه موارد از صفر تا صد مجوز وکالت در خارج از کانون وکلا را برای تصمیم گیری می گیرد ، بدون اینکه بودجه ای از ریال دریافت کند ، یک نهاد خودگردان کانون وکلا چیست؟ در چنین حالتی ، کدام مرجع قانونی مسئول آموزش جوانان است؟ وکلا؟

با فرض صحت شعارهای پوپولیستی و وعده های برخی آقایان ، آیا این فرضیه هویت و وضعیت کانون وکلا مورد تأیید قرار خواهد گرفت؟ اینکه کانون وکلا شرایط مصوب کمیته مقررات زدایی را می پذیرد و فضای کسب و کار را بهبود می بخشد ، آیا روشی وجود دارد؟ راهکارها و رویه های اجرای این قطعنامه بسته به موقعیت سازمان دفاع و قوه قضائیه بستگی دارد؟

وقتی تصمیمات مدیریت کلان دادگستری توسط کارشناسان اقتصادی برنامه ریزی می شود ، کدام سیستم قضایی را می توان به عنوان نمونه ذکر کرد؟

به نظر می رسد کارشناسان اقتصادی کشور قبلاً توانایی خود را در زمینه اقتصاد نشان داده اند. نوبت شخص حقوقی است که با ایده ها و نظریه های خاص و م itsثر خود به سرنوشت اقتصادی یکسان دچار شود.

من امیدوارم که فردا ، مانند این روزها ، یک جوان محبوب دلباخته با لباس وکالت بتواند انتظارات را برآورده کند و برآورده کند. امیدوارم با درایت اقتصاددانان عزیز ، شرایط زندگی عزیزان. وکلا بعد از بیست سال استراحت حرفه ای وکیل بهبود یافته اند. بدهی به خزانه داری یا حق را ندارید

* وکیل