اقتصادی

شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

شورای رقابت افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را تصویب کرد.

به گزارش خبر فوری ، شورای رقابت سرانجام در سال 1400 تصمیم گرفت نرخ افزایش قیمت خودرو را تعیین کند. البته کسانی که برای خرید خودرو در پایان سال 1399 ثبت نام می کنند و پیش پرداخت می کنند و حق بهره ندارند مشمول این افزایش قیمت نمی شوند.

براساس پیش بینی تورم قطعه ای یک ساله توسط بانک مرکزی و حذف تورم اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و استفاده از متغیرهای کیفیت و بهره وری ، شرکت ایران خودرو سرانجام به طور متوسط ​​8.2٪ از محصولات سایپا و محصولات سایپا با رشد یک درصدی مواجه شدند. قیمت متوسط ​​8.9٪ که طبق دستورالعمل های قیمت شهرداری تا پایان سپتامبر 1400 برای کلیه وسایل نقلیه اعمال و اجرا می شود.

به گزارش خبر فوری ، تغییرات قیمت خودرو با تصویب شورا به صورت فصلی اعمال می شود ، اما هیچ افزایش قیمتی در زمستان گذشته تصویب نشد و در اعلامیه شیوا – رئیس شورای رقابت – اعلام شد که شورای رقابت تورم قیمت خودرو را تا در پایان سال (1399) تصمیم گرفته شد که اعمال نشود.
زمستان سال گذشته ، وی گفت تورم جزئی توسط بانک مرکزی در ایران 14.1 درصد برای خودرو و سایپاک 14.75 درصد پیش بینی شده است. امروز ، با کاهش قیمت ها در بازار خودرو و ادامه این روند ، و همچنین در میان تاجی که باعث تقاضای کم در سال جاری شده است ، تا پایان سال شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود تا از هیجان در بازار خودرو جلوگیری کنیم.

انتهای پیام