اقتصادی

قیمت‌های ایران‌خودرو به نرخِ پیش از افزایش، بازگشت/مبالغ مازاد دریافتی، مسترد می‌شود

در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی، گروه صنعتی ایران خودرو از بازگشت قیمت محصولات مطابق با افزایش نرخ آبان ماه گذشته خبر داد و «اعلام کرد بیست و پنجمین دوره فروش فوق العاده قرعه کشی با همان نرخ ها برگزار می شود. قبل از.”

به گزارش خبر فوری، قیمت محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه گذشته (۱۹ آبان) تا پایان دوره ۶ ماهه شورای رقابت از تعیین قیمت نهایی محصولات افزایش یافته است. ایران خودرو و سایپا با توجه به افزایش قیمت که بر اساس آن قیمت های جدید در نیمه دوم سال جاری اعلام شد.

سهیل معمارباشی – مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صمت – پیش از این روز چهارشنبه از تنظیم بازار خودرو در دست وزارت صمت و سازوکار افزایش قیمت خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم و مجوزها انجام شده است. به دست آمده. برای افزایش قیمت خودرو مکانیسمی برای قیمت گذاری خودرو اتخاذ شدیعنی قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه می شود با در نظر گرفتن قیمت تمام شده و سود قانونی که به تایید سازمان کنترل می رسد محاسبه می شود. ضمناً لازم به ذکر است که این افزایش قیمت تا پایان سال مشمول تعهدات خودروسازان نخواهد بود. تنها افزایش قیمت ها از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی اعمال می شود.

اما شب گذشته (پنجشنبه شب) همه چیز به یکباره تغییر کرد و رئیس جمهور افزایش قیمت خودروهای خانگی را لغو کنید او دستور داد با دستور سیدابراهیم رئیسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست با توجه به عدم افزایش قیمت‌ها در دو روز گذشته، قیمت محصولات خود را بازپرداخت کنند، زیرا ستاد تنظیم بازار این کار را نکرد. پذیرش افزایش

ایرانخودرو: قیمت ها با نرخ قبلی مسترد می شود و دعوت نامه ها در آبان ماه مجدداً صادر می شود.

پس از رفع گرانی محصولات خودرویی، گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای از بازگشت قیمت محصولات تا قبل از اول آبان به قیمت فروش خبر داد. در این اطلاعیه اعلام شده است که محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به قیمت های قبلی بازگردانده می شود و هیچ گونه افزایشی در آن اعمال نمی شود. بنابراین دعوتنامه مشتریان با موعد تحویل آبان ماه مجددا صادر می شود. قرعه کشی هم بیست و پنجمین فروش غیر معمول محصولات ایران خودرو (که از روز چهارشنبه آغاز شده است) فردا (شنبه 22 آبان) بر اساس قیمت محصولات قبلی ساخته می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو نیز اعلام کرد: مبالغ اضافی پرداخت شده توسط مشتریان در هفته آینده نیز مسترد خواهد شد.

در این راستا احتمالا گروه خودروسازی سایپا نیز اطلاعیه ای مشابه خواهد داد و قیمت محصولات افزایش یافته به نرخ های قبلی بازگردانده شود.

انتهای پیام/