اخبار جامعه

تغییر رویکرد۳۰ساله شهرداری تهران درمدیریت فعلی/ افزایش۳۰۰درصدی بودجه ایمنی شهر درمقابله باسیلاب

شهردار تهران با بیان اینکه سعی دارد مسیر 30 ساله ای را که در دوره مدیریت فعلی مورد انتقاد قرار دادیم تغییر دهد ، اظهار داشت: در دوره مدیریت فعلی سعی در تغییر دیدگاه شهرداری تهران داشتیم.

به گزارش خبر فوری ، پیروز حناچی امروز ، دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه دو معاون فنی در امور عمرانی ، شهرسازی و معماری گفت: “ما سعی کردیم در این دوره از مدیریت شهری رفتار متفاوتی داشته باشیم و دوره 30 ساله را مورد انتقاد قرار دادیم.” ما سعی کردیم باغ های شهر را از بین ببریم و قطاری را که برای شهر مشکل ایجاد می کرد متوقف کرده و در قطار دیگری قرار دهیم.

وی افزود: در گذشته این شهر توسط 25 سرمایه گذار اداره می شد. چنین شهری برای هشت میلیون نفر از ساکنان این شهر با عوارض جدی همراه بود. بنابراین ، ما سعی کردیم شهر را برای هشت و نیم میلیون نفر اداره کنیم و در این راستا از سرمایه گذاران شهر نیز استفاده کردیم. ما سعی کردیم شهر را در جهت شعارهایی که ارائه می دهیم مدیریت کنیم و در عین حال سند نمای شهر را که همان طرح جامع تهران است ، در نظر بگیریم. البته نباید خلاف برنامه های کلانشهرها عمل کنیم. طی 30 ماه گذشته ، ما تلاش کرده ایم تا در زمینه های ساخت و ساز ، برنامه ریزی شهری و معماری به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. در بعضی مناطق وضعیت خوبی نداشتیم و سعی در اصلاح آن داشتیم.

وی ادامه داد: جاده باغ حضرت فاطمه زهرا (س) ، میدان امام خمینی (ره) و پروژه امیرکبیر نوع و ماده جدید پروژه است. در اجرای این ما سعی کردیم نتایج بیشتری را برای شهر فراهم کنیم تا امکانات عادلانه ای را ارائه دهیم. شهروندان

وی خاطرنشان کرد: در خیابان ولیعصر (عج) تلاش برای ثبت جهانی در زمان ما ادامه داشت و توجه ویژه ای به نقش و موقعیت این خیابان داشت. در این خیابان آبنبات 100 ساله وجود دارد. مواردی از این دست در تمام دنیا حفظ می شود. ما همچنین اقداماتی برای ذخیره چنین مواردی در خیابان ولیعصر انجام دادیم.

شهردار تهران در مورد انتقال پادگان تهران گفت: “در آن دوره سعی کردیم با انتقال آنها به سربازخانه ها به فضای عمومی شهر اضافه کنیم و سعی کردیم آن انتقال را برای پیروزی و دفاع معادله کنیم.” تا از نظر پروژه به یک فضای عمومی تبدیل شود. همین نظر توسط Ray Cement دنبال می شود. لوگ پروژه ولیعصر را در کنار برج طغرال و پروژه مجتمع فرهنگی رازی افتتاح خواهد کرد. محل شناسایی اشعه؛ ری با کارت شناسایی تهران.

شهردار تهران تأکید کرد که در این مدت سعی کردیم بی انضباطی را کنترل کنیم. در این راستا ، ما ساخت و سازهای بلند مرتبه در تهران را کنترل کردیم و سعی کردیم ساخت و سازهای بلندمرتبه را در مکان های مشخص شده با معیارهای جدید اصلاح کنیم. ما سرنوشت شهر را با فروش شهر مرتبط نکردیم. ما سعی کرده ایم با دو لایحه مهم ارائه شده در مجلس ، منابع مالی پایدار شهر را افزایش دهیم ، یکی تصویب شده و دیگری در مرحله نهایی تصویب.

وی ادامه داد: در این مدت ما به توسعه فضای سبز در مقیاس ملی ، منطقه ای و محلی ادامه دادیم و در این راستا دیدگاه های مختلفی را در دستور کار قرار دادیم. در زمینه هوشمند سازی در تهران ، ما شورای راهبردی فضای هوشمند تهران را نیز فعال کردیم و سیستم Man Man را راه اندازی کردیم که هم اکنون سه میلیون نفر از آن استفاده می کنند و سعی داریم همه خدمات شهر تهران را در آن سیستم فعال کنیم.

به گفته حناچی ، تراز مالی شهرداری که باید هر شش ماه یکبار طبق قانون ارائه شود ، می تواند تعادل اقتصادی شهرداری را با اقدامات زیرساختی که در گذشته انجام شده ، به روز نگه دارد. در شفافیت شهرداری تهران است. بسیار موثر است. با استفاده از سیستم زباله هوشمند ، توانستیم زباله ها را کاهش دهیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود ، درباره ارائه گزارشات توسط شهر تهران در مناطق مختلف ، گفت: “ارائه این گزارش ها نشان دهنده تغییر ریل در تهران است و ما باید امروز این تغییرات را پیگیری کنیم.”

به گزارش خبر فوری ، در بخش دیگری از این نشست ، صفا صبوری معاون فنی و عمرانی شهر تهران عملکرد این معاون در سه سال گذشته را به شرح زیر توصیف کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی ، تلاش کرده ایم نیمی از پروژه های انجام شده را به اتمام برسانیم. در بحث ایمنی در برابر سیل در شهر ، 21 پروژه اجرا شد. همچنین 46 پروژه بزرگ عمرانی در سطح معاونت فنی مهندسی عمران در حال ساخت است که از این تعداد 16 پروژه در زمینه راه ها و پیست ها ، 21 پروژه عمرانی و 9 پروژه در زمینه ایمنی سیلاب است.

وی ادامه داد: با وجود بارندگی های شدید طی چهار سال گذشته در تهران ، شاهد سیل جدی نبوده ایم. “این امر با افزایش بودجه امنیتی شهر در برابر سیل تحقق یافت. بودجه امنیتی شهر در این منطقه 300 درصد افزایش یافت. طبق طرح جامع شهر تهران ، تهران مجبور به ساخت حدود 560 کیلومتر بزرگراه بود که در 80 سال گذشته انجام شده است و تقریباً چیزی از ساخت این بزرگراه ها باقی نمانده است ، اما به اندازه این بزرگراه ها ، حدود 700 کیلومتر است. جاده ها باید برای ایمنی شهر ساخته شوند ، که در برابر سیل ساخته شده و حدود 170 کیلومتر از آن باقی مانده است. طی چهار سال گذشته ، علاوه بر افزایش بودجه امنیت سیل ، ما پیش از برنامه پنج ساله تهران عمل کرده ایم.

وی تأکید کرد که در دوره جدید مدیریت شهری رویکرد خود را به اتومبیل محور تغییر داد: “در سالهای گذشته ، قسمت اصلی خیابان ها باید در تهران باشد و قسمت عابر پیاده کوچک و به طور معمول نامناسب 12000 کیلومتر است. پیاده روها ، ناقص ، غیر متصل و غیراستاندارد 1400 کیلومتر از پیاده روهای اصلی شهر تهران در آن دوره طراحی شده اند و اکنون بیش از 350 کیلومتر از این طرح ها به اتمام رسیده است و در صورت ادامه این اقدامات در کمتر از یک سال انجام شده است. با همان سرعت به مدت سه سال ، این شهر دارای پیاده روهای استاندارد و فضای سبز خواهد بود.

حناچی تأکید کرد: امروز در تهران شاهد ابر پروژه های فوق العاده برای استفاده مردم شهر و نه استفاده از ماشین هستیم. پروژه باغ جاده حضرت فاطمه زهرا (س) که یکی از بی نظیرترین پروژه های جهان نیز محسوب می شود ، 9 کیلومتر از زیرزمین راه آهن تهران – تبریز را منتقل کرده و یک فضای توریستی ، فرهنگی و سبز در آن احداث می کند.

به گزارش خبر فوری ، عبدالرضا گلپایگانی معاون برنامه ریزی و معماری شهر تهران در این جلسه با تشریح اقدامات برنامه ریزی و معماری شهر تهران با بیان موارد زیر گفت: در این مدت سمت این معاون در شهرستان به ما محول شد. ما وظایف خودمان را انجام دادیم زیرا آنها در دوره های مختلف فراموش شده بودند ، بعضی از آنها. بنابراین ما مجبور شدیم آن وظایف را احیا کنیم.

وی ادامه داد: نقش منطقه شهری تهیه برنامه های شهری برای تصویب کمیسیون ماده 5 با هدف حفظ دارایی های شهر و انتشار عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: “در منطقه شهری ، 30 ماه گذشته شاهد اقدامات اساسی بوده ایم. این اقدامات عمدتا با هدف دستیابی به شهری پایدار و مطلوب انجام می شود. مطمئناً حفظ ارزش های تاریخی و طبیعی شهر و اشاعه اجتماعی عدالت مقدار محدودی از کالاهای شهری را در دسترس نخواهد گذاشت.

گلپایگانی ادامه داد: هنگامی که برنامه جامع تهران تصویب شد ، پس از آن حدود 600 طرح محلی و موضوعات موضوعی در زمینه برنامه ریزی شهری شناسایی شد. پس از پیگیری ، 100 برنامه ریزی شهری در این منطقه و سال 1995 ، 20 طرح موضوعی. ماده 5 کمیسیون موضعی را تهیه و اتخاذ کرده است.

وی با تشریح برنامه های اجرا شده در دوره مدیریت فعلی ، گفت: “منطقه نفارآباد ری برای اولین بار در 60 سال گذشته برای حفظ ارزش های معماری و شهرسازی ایران ، برای اولین بار در دستور کار بوده است. روح اسلامی معماری و شهرسازی ایرانی. ایران-اسلام توسط برنامه ریزی شهری تهیه شده و پس از تصویب توسط آژانس های تجدید ، شروع شده است.

وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان تهران است افزود: این محور به ثبت ملی رسیده است و ما به دنبال ثبت جهانی آن هستیم. محیط ساختاری است که راه آهن را به تجریس متصل می کند و جز a هویت تهران است.

گلپایگانی به خیابان فدائیان اسلام در جنوب شرقی تهران به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم اشاره کرد و افزود: “طی 30 سال گذشته فدائیان اسلام تمرکز مهمی در تهیه یک طرح در نظر گرفته شده است ، اما به مدت 30 سال این منطقه در فریزر و فعالیتهای موجود در این محور با مشکل جدی روبرو شده است ، بنابراین طرحی به نام بازسازی آن محور تهیه شد.

وی درباره موضوع صدور مجوز در تهران گفت: “مجوز سازی ابزاری قدرتمند برای اجرای برنامه های شهری است كه هیچ مجوزی برای نقض مقررات برنامه ریزی شهری صادر نشده است و دلیل این امر استفاده از سیستم هوشمند است. سیستماتیک.” نقشه ها کنترل شده و نمی توان بر خلاف قوانین مجوز گرفت.

وی تأکید کرد: در این مدت 800 هکتار به مساحت پارچه های فرسوده در تهران اضافه شد که شامل تخفیف پارچه های فرسوده است. این 800 هکتار در سال 1999 به 3400 جریب قبلی اضافه شد و این در حالی بود که شهرداری تهران مشکلات اقتصادی زیادی را تجربه می کرد.

ادامه دارد …