اخبار جامعه

“کردکوی” شهر بدون کودک کار/ رشد ۴ برابری بودجه شهرداری کردکوی

خبر فوری/ گلستان شهردار کردکوی با بیان اینکه خوشبختانه یکی از نکات مثبت شهرداری کردکوی نبود کودک کار است، گفت: کردکوی را می توان شهر بدون کودک کار اعلام کرد و این شهر عاری از حضور متکدیان است.

وی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، ابراهیم جرهانی، اظهار کرد: شهر کردکوی از نظر خدمات شهری و نظافت دچار سردرگمی شد، شهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی از ساختار داخلی و ساماندهی نیروی انسانی شهرداری کردکوی خبر داد: متاسفانه شهرداری کردکوی در این حوزه در وضعیت ناخوشایندی قرار گرفت و اتوماسیون اداری در شهرداری کردکوی اجرا شد که سلامت سیستم اداری را افزایش داده و می تواند شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد. بخش مورد نظر به راحتی کار خود را انجام می دهد.

شهردار کردکی با بیان اینکه نیازسنجی پروژه های شهری انجام شده تا پروژه ها با توجه به نیاز مردم اجرا و بهره برداری شود، گفت: نتایج نیازسنجی نشان داده است که شهروندان کردکی محدودیت هایی دارد. پس از خدمات شهری برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی و در این راستا جاده سلامت در قطر بیش از دو کیلومتر ایجاد شد و این فضای خوب و استاندارد مورد استقبال مردم قرار گرفت.

جرجانی با اشاره به اینکه وضعیت تردد در برخی نقاط از جمله میدان انگلیسی نامناسب است، تصریح کرد: کردکوف شهری بدون چهار راه بود و چهار راه اول با چراغ راهنمایی و امکانات لازم در میدان انگلیسی کردکوی ایجاد شد. کردکوی باز می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه های فرهنگی در کردستان از اقدامات ما بود، گفت: در این راستا خانه فرهنگی جوانان در کردکوی احداث شد و ساخت دومین خانه فرهنگی نیز در حال پیشرفت است.

شهردار کردکوی با بیان اینکه بودجه شورای شهر کردکوی در سال 1400 25 میلیارد تومان بود که با ورودم حدود 10 میلیارد تومان آن محقق شد، خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران، بودجه شورای شهر کردکوی به 32 رسید. تریلیون تومان در سال گذشته و بیش از هفت میلیارد تومان تعهد محقق شده است.

جرجانی تاکید کرد: در سال 1401 بودجه شورای شهر کردستان چهار برابر شده و به 100 میلیارد یعنی 30 میلیارد رسیده است. تومان در حوزه سرمایه گذاری است که ۷۱ میلیارد آن ۷۱ درصد بودجه عمرانی شورای شهر کردستان و ۲۹ درصد بودجه جاری است.

وی آسفالت را بزرگترین نقطه ضعف شهرستان کردکوی برشمرد و گفت: در شهرستان کردکوی 141 هزار مترمربع راه خاکی و 160 هزار مترمربع راه در شهرستان نیاز به پوشش دارد که برای بهبود این وضعیت به ما واگذار شد. 368 تن قیر. تولید هفت هزار تن آسفالت گرم به طور کامل به پیمانکار مشخص واگذار شد و 84 تن قیر مربوط به بازآفرینی شهری نیز برای بهبود وضعیت آسفالت استفاده شد.

شهردار کردستان افزود: در مجموع امسال 10 هزار تن آسفالت در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع در کردکوی خواهیم داشت و با اضافه کردن هزینه ها به 15 میلیارد تن می رسیم. این اقدامات یک سوم راه های شهر را آسفالت و بیش از 40 راه را زیر پوشش و آسفالت می کند.

جرجانی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای شورای شهر کردستان به روز شده است، اظهار کرد: خوشبختانه یکی دیگر از نکات مثبت شورای شهر کردکوی عدم فعالیت کودک کار برای تبدیل این شهر به شهری بدون کودک کار است. همچنین یکی از نقاط مثبت شهر کردکوی و در خیابان بودن می توان دید که کردکوی تقریباً از فعالیت متکدیان فارغ است.
انتهای پیام