اخبار عمومی

ثبت نام ۵۹٢ داوطلب برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور

بر اساس پایگاه خبری ،
“جمال ارف” معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور امشب در مصاحبه ای با این عنوان که 288 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند ، گفت:

وی در مورد تحصیلات کاندیداهای ریاست جمهوری نیز افزود: 272 درجه و ثبت نام کارشناسی و 320 درجه به بالا وجود داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور با توجه به اینکه 304 نفر در اواخر روز گذشته (روز چهارم) اعلام آمادگی کرده اند ، گفت: 89 نفر از ثبت نام شدگان زیر 40 سال و 495 نفر بین 75 تا 75 سال سن داشتند. مردم و بیش از 8 نفر 75 ساله بودند.

اورفه افزود كه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، 1636 نفر ثبت نام كردند و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، 686 نفر ثبت نام كردند كه كاهش تعداد ثبت نام شدگان به دلیل جو عقلانیت است. براساس اصل 115 قانون اساسی است و شرایط نامزدها را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) شورای نگهبان مطابق با تصویب چارچوب و عناوین آن عمل می کند ، گفت: آنها بررسی اسناد و طبقه بندی افراد را آغاز می کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این پنج روز از همه طیف ها و علایق سیاسی ثبت شده اند ، گفت: “حدود 8٪ از افراد ثبت نام شده سابقه ارسال در احکام قبلی و انتخابات ریاست جمهوری را دارند.” جمهوری ها از همه جریان های سیاسی هستند.

ارف ، رئیس ستاد انتخابات کشور: بررسی عناوین در شورای نگهبان فردا یکشنبه آغاز می شود و اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ 27 ژوئن اعلام می شود.

“جمال ارف” روز شنبه و در پایان پنجمین روز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری گفت: “مبارزات انتخاباتی از 27 تا 20 ژوئن آغاز می شود و در 16 ژوئن پایان می یابد. دوره مبارزات انتخاباتی به پایان می رسد.”

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره محدودیت هایی به دلیل بیماری بیماری کرونا قلب وجود دارد و پروتکل های بهداشتی ویژه ای در حال ایجاد است. ما مانند سالهای گذشته تجمعات تبلیغاتی نخواهیم داشت.
وی افزود: بسته به شهرهای کشور ، تجمع ها بیش از 20 روز تبلیغ و بر اساس شرایط کرون برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تحت شرایط تاجگذاری ، امسال از رسانه های تلویزیونی در استان ها استفاده می شود. به دلیل خلأ قانونی ، هرگونه تبلیغ نامزدهای انتخاباتی قبل از اعلام عناوین شورای نگهبان خلاف قانون است.
وی گفت: “تاکنون گزارشی در مورد تخلفات داوطلبانه دریافت نکرده ایم.”

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 6 حوزه انتخابیه همراه با انتخابات میان دوره ای شورای مشورتی اسلامی ، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از سه حوزه انتخابیه و انتخابات هزار و 372 شهر و 40 هزار و 620 شهر و شهرستان و شوراهای شوراها برگزار شد. این یک شهر می شود