اخبار عمومی

مشتری بازار موبایل در دسترس نیست!

بازار موبایل به جای افزایش فروش از ابتدای امسال بسته شده است. هنگامی که تعطیلات دو هفته ای نوروز در آوریل پایان یافت و محدودیت های تاجی که منجر به تعطیلی بازار تلفن همراه شد اعمال شد ، خرید و فروش زیادی وجود نداشت ، تقاضای قابل توجهی کاهش یافت. قیمت های پایین تر بازار

به گزارش خبر فوری ، روزنامه “رسالت” نوشت: “هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان ، اکثر بازارها در رکود اقتصادی به سر می برند و قیمت کالاها در حال سقوط است و بازار موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست.” سال گذشته با ظاهر تاج ، نرخ ارز- بسیار بالا رفت و البته قیمت تلفن های همراه به ویژه در برخی از مارک های لوکس بسیار بالا رفت و این مسئله تقاضای خریداران را کاهش داد.

از سوی دیگر ، در راستای سیگنال های شنیده شده درباره احتمال احیای برجام ، نرخ دلار کاهش یافته و قیمت تلفن بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است ، زیرا تلفن های همراه کالاهای وارداتی هستند و قیمت آنها مستقیم است عملکرد نرخ ارز.

به گفته فعالان بازار ، با توجه به کاهش نوسانات دلار و تأثیر آن بر قیمت ها ، شرایط فعلی بهترین گزینه برای خرید گوشی است. خرده فروشان موبایل همچنین معتقدند که با رکود کنونی بازار ، روند نزولی قیمت ها ممکن است ادامه داشته باشد.

در شرایط فعلی ، به دلیل تعطیلی و کاهش واردات و تقاضای تلفن های هوشمند ، بازار با اشباع تحرک روبرو است و با تداوم واردات ، مدل های مختلف گوشی در بازار موجود است.

اولویت تعمیر تلفن همراه

مهدی محبی ، رئیس اتحادیه دستگاه ها و لوازم جانبی مخابرات و ارتباطات ، اوایل سال جاری در مورد وضعیت بازار موبایل گفت: “هر ساله با فرا رسیدن ماه رمضان ، بازار متوقف می شود و امسال با وجود محدودیت سفر و قرنطینه ، شرکت ها قیمت ها را کاهش داده اند.

وی افزود: با پایان ماه رمضان و افتتاح بازار ، خرید و فروش گوشی تا حدی انجام می شود و انواع گوشی ها در فروشگاه ها موجود است. علاوه بر این ، تمام تلفن های ذخیره شده در گمرک سال گذشته تمیز و در اواخر سال 1999 به بازار عرضه شد.

محبی افزایش قیمت تلفن همراه را عامل مهمی در اولویت قرار دادن تعمیر تلفن همراه دانست و افزود: “سال گذشته با افزایش دلار ، قیمت تلفن همراه نیز بسیار بالا رفت ، به همین دلیل مردم تلفن های همراه را به تلفن های بیشتری را تعمیر کنید. “خرید جدید.

رئیس اتحادیه دستگاه ها و لوازم جانبی مخابرات و ارتباطات درباره تصمیم مجلس در تعیین مالیات واردات تلفن های همراه بیش از 600 دلار و بیش از 12 درصد گفت: و پس از آن تصمیم قیمت گوشی تغییر نکرده است. اگر پارلمان این قطعنامه را تصویب کند ، احتمال تغییر قیمت گوشی در بازار وجود دارد.

وی در پاسخ به این س ofال که آیا امکان دریافت ارز نیمایی برای واردات تلفن و فروش آنها با نرخ بازار آزاد برای شرکت ها وجود دارد ، گفت: “چنین گزینه ای وجود ندارد زیرا در سیستم 124 ، تمام کالاهای وارد کننده باید این کار را انجام دهند. ” برای ثبت نام. علاوه بر این ، در آینده طرح Horizon اجرا خواهد شد ، زیرا واردات گوشی از ابتدا در سیستم ثبت می شود تا به دست مصرف کننده برسد و کد فعال سازی را به صورت پیام کوتاه ارسال کند.

محبی با بیان اینکه خرید تلفن همراه در ماه های مارس و آوریل بیشتر از ماه های دیگر سال است ، افزود: آوریل امسال تعطیل نشده است زیرا فروش بسته شده و فروش در مارس 1999 رونق نداشته است. از سالهای گذشته

آغاز حرکت صعودی قیمت موبایل

فرزاد یزدیان کاشانی ، کارشناس برجسته صنعت مخابرات ، درباره وضعیت بازار خرید و فروش تلفن همراه از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: آنها علیرغم تعطیلی کالاهای خود را وارد کشور کرده اند.

وی با بیان اینکه تلفن های همراه کالاهای کاملاً وارداتی هستند و نوسانات نرخ ارز قیمت ها را تغییر می دهد ، اضافه کرد: به دلیل کاهش نرخ دلار ، قیمت ها کاهش یافته است ، اما از زمان شروع فعالیت بازار قیمت ها به طور مداوم در حال افزایش هستند. به عنوان مثال ، تلفنی که روز شنبه 3 میلیون و 550 هزار گوجه فرنگی داشت اکنون به 3 میلیون و 750 هزار گوجه رسیده است.

یزدیان کاشانی یادآور شد: قیمت گوشی بیشتر تحت تأثیر قیمت درهم و یوان است ، زیرا بیشتر گوشی ها از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می شوند و نرخ درهم در تعیین قیمت آن بسیار مهم است.

برخی با اشاره به سو abاستفاده برخی شرکت ها از طریق توزیع ارز دولتی برای واردات تلفن های همراه ، گفتند: “اکنون که صادرات به واردات ارز همراه متمرکز شده است ، تفاوت زیادی بین قیمت و ارز بازار آزاد و آنچه صادر کنندگان دریافت می کنند وجود ندارد. آنها ارز دریافت می کنند. “

یزدیان کاشانی با اشاره به اینکه شرکت های ساختگی مجوز فعالیت در زمینه واردات موبایل را دارند ، اظهار داشت: اکنون دو مشکل در بازار وجود دارد ، اول اینکه بیش از 600 شرکت مجوز دریافت کرده اند که بسیاری از آنها ساختگی هستند و خارج از کشور نیستند. “لازم است. این تعداد شرکت باید خدمات پس از فروش را ارائه دهند ، اما حقیقت این است که 600 مرکز خدمات پس از فروش با شعبه در سراسر کشور واقعاً وجود ندارند.

این فعال بازار تلفن همراه ادامه داد: در حالی که این شرکت ها تلفن های ثبت شده را سفارش داده اند ، آنچه ثبت شده وارد نمی شود زیرا آنها واردات تلفن های اصلی با کیفیت برتر را ثبت کرده اند ، اما آنها تلفن های بی کیفیتی را وارد کرده اند. .

یزدیان کاشانی نظارت بر خدمات و شرکت های ثبت شده را ضروری دانست و افزود اتحادیه مجوز واردات تلفن های همراه برای شرکت ها همچنین باید خدمات پس از فروش و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده را کنترل کند. برای کنترل عرضه کالا.

وی افزود: بسیاری از این شرکت ها پروانه یک ساله دارند که در این مدت عملکرد آنها از کنترل خارج شده و حتی برخی از آنها پولشویی می کنند و تنها کسی که متضرر می شود مشتری است. کشور ماهانه به یک میلیون تلفن نیاز دارد و حدود 660 شرکت باید این تعداد را تأمین کنند ، در حالی که 100 شرکت با خدمات خوب نیازهای کشور را برآورده می کنند.

یزدیان با هشدار درباره کمبود گوشی در بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار از ابتدای سال تقریباً تعطیل بود ، انبارها از نظر تعداد کالا محدودیت ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت تلفن به تدریج در حال افزایش است ، افزود: اکنون کشورهای اطراف در تعطیلات به سر می برند و بازارها هنوز خیلی فعال نیستند و قیمت ها از سال جدید بهتر هستند ، اما در حال افزایش هستند. . موبایل کالای سرمایه ای نیست بلکه یک ابزار مصرفی است. اگر کسی نیاز به خرید تلفن همراه دارد ، باید امروز آن را بخرد.

انتهای پیام