اخبار جامعه

با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود

رئیس سازمان جنگلداری گفت: درخواستی که می خواهیم از دادگستری داشته باشیم برخورد با آتش سوزی و قاچاق قاچاقچیان است.

به گزارش خبر فوری ، مسعود منصور در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز در سازمان جنگل برگزار شد ، وی اظهار داشت که حفاظت از اماکن طبیعی کشور دارای سه رکن اصلی است: یکی از این ارکان حفاظت فنی است. ما باید برنامه ای برای محافظت از میادین و محافظت از آنها با استفاده از مجریان ، از جمله جوامع محلی و افراد داشته باشیم.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر حفاظت از جنگل ها و مراتع تقویت حفاظت فیزیکی برای مقابله با جرم و کاهش علل تخریب است. رویکرد سوم رویکرد پشتیبانی است و بنابراین ما باید تدابیری را برای تسهیل روشهای حفاظت فوق الذکر اتخاذ کنیم.

منصور گفت سال گذشته ما چهار برنامه اساسی برای حفاظت از مناطق کشور داشتیم که در 9 محور تدوین شد ، وی اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 410 هزار ذخیره جنگل تعیین شد و بیش از پنج میلیون هکتار از برنامه های میدانی شناسایی شد.

سالانه 16 تن فرسایش در ایران

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بر اهمیت اجرای پروژه های مدیریت حوضه های آب و آبخوان داری در کشور تأکید کرد و گفت: “سالانه 16 تن زمین در کشور فرسایش می یابد. عملیات مدیریت حوضه های آب می تواند فرسایش خاک را بیش از 9 تن در هکتار کاهش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط ​​سالانه بین 5 تا 6000 هکتار پروژه نجاری در کشور انجام می شود ، افزود: این تعداد در سال گذشته به بیش از 22000 هکتار رسیده است.

منصور افزود: کاشت گیاهان دارویی در کشور یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و به دنبال تأمین معیشت جوامع محلی و مراقبت از ثبات خاک و خاک است.

به گفته وی ، سال گذشته گیاهان دارویی در بیش از 105 هکتار کشت شده است. امیدواریم صنایعی که در فرآوری و بسته بندی این محصولات همکاری خواهند کرد ، گیاهان خام صادر نکنند.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت فیزیکی اظهار داشت: سال گذشته مناطق طبیعی کشور مسدود شده و توزیع نیروها بر این اساس انجام شد. به حساسیت زمینه ها.

وی ادامه داد: 1297 وسیله نقلیه منابع طبیعی که باید با نیروی حفاظت در میدان باشند نیز به سیستم نظارت مجهز شده اند علاوه بر این تا پایان امسال بیش از 85 درصد نیروهای حفاظت در حال بررسی هستیم. مجهز به پوشش بی سیم و رادیو. “

منصور هشدار می دهد که درصد زیادی از آتش سوزی در مناطق طبیعی عامل انسانی است و می گوید: “برخورد قانونی و قضایی با عاملان آتش سوزی توسط دستگاه قضایی برای جلوگیری از این امر قانونی است.

ادامه دارد