سرمایه‌سازی در علوم انسانی ایران معاصر

سرمایه‌سازی در علوم انسانی ایران معاصر

در این مقاله ، ما در مورد عملکرد مدیریت سرمایه گذاری دکتر علی شیخ الاسلامی سابق صحبت می کنیم.

سرمایه داری عملکردی است که توسط افکار ، حسن نیت ، عمل گرایی و دانش و تجربه فراهم می شود. اینها باید جمع شوند تا منابع پراکنده و گاه ناسازگار را جمع کنند. این سرمایه گذاری مانند اتصال حوضچه ها است که در نهایت رودخانه ای شاد و حاصلخیز را تشکیل می دهد.

در دوران تصدی بسیار طولانی دکتر شیخ الاسلامی ، کسانی هستند که وی را عصبانی کرده اند. او همچنین در میان معلمان و دانشمندان مخالفانی داشت و همیشه با بزرگترین مهربانی ، تحمل ، خرد ، كرامت ، تواضع و گشودگی با آنها رابطه نزدیك داشت ، یا به قول ابوهلال عسگری “بلاغت سكوت” را دنبال می كرد و مدیریت و نقش عاقلانه به عنوان لنگر. تعادل فراتر از طبقات معمول ادامه یافت

بنابراین ، استاد شیخ الاسلامی علاوه بر داشتن ثروت فراوان برای اعضای هیئت علمی در مسیر رشد سازمانی ، در زمینه تعالی انسانی و ستون ارتقا produc بهره وری سازمانی و تقویت و نهادینه سازی سیستم خبره نیز استاد بود. و تقویت اعتماد به نفس متخصصان. همدلی آنها مورد توجه قرار گرفت و افزایش یافت و عامل اصلی ثبات روال مدیریتی و استحکام ساختار دانشگاه از جمله در دانشکده ادبیات خوارزمی ، علامه و دانشگاه تهران بود. سایر زمینه های مدیریت.

ما با ذکر خاطراتی از وقایع پیش از انقلاب دانشکده ادبیات دانشگاه تهران که بخشی از تاریخ معاصر علوم انسانی ایران محسوب می شود ، صحبت خود را ادامه می دهیم.

در یک ماه مبارک رمضان ، در یک مجلس معنوی ، با استاد محمدرضا حکیمی دیدار کردیم و او این خاطره را بیان کرد: “دکتر زرین کوب در آن زمان مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی بود. دانشگاه تهران از من خواست نهج البلاغه من با شرایط آموزش متن و انجام تجزیه و تحلیل های بلاغی ، صرفی ، نحوی و معنایی موافقت کردم. او همچنین موافقت کرد. وقتی من تدریس را شروع کردم ، مخاطبان فراتر از دانشجویان ادبیات بودند ، و آنها از گروهها و مدارس دیگر آمدند ، و ما به سالن بزرگتری رفتیم. هرچه کلاس پیشرفت می کرد ، با توجه به مشکلات نهج البلاغه ، مشکلات اجتماعی مختلفی بوجود می آمد ، و مسئله یک امنیت بزرگ و ادامه کلاس قطع شد و نگهبان آماده حمله به من بود. رئیس دانشکده آن زمان ، دکتر عزت الله نگهبان ، استاد باستان شناسی بود. به مقامات زیر وی به آنها گفت: “در حالی که من اینجا هستم ، اجازه نمی دهم که نیروهای امنیتی به معلم من حمله کنند ، و او باید در سلامت باشد و همینطور هم بود. “»

این واقعه را می توان یک وظیفه عینی برای احترام به حریم خصوصی علم و دانش دانست. نیاز به حفاظت از سرمایه انسانی و نهادهای انسانی در تاریخ علوم انسانی امروز و یادآوری سرمایه انسانی به آنها. بود

اما دروس اصلی و اصلی دکتر شیخ الاسلامی در چهار موضوع دنبال می شود:

1- ماهیت مدیریت
دکتر شیخ الاسلامی در زمینه مدیریت پیشرو نبود ، او بر سرمایه انسانی و رشد تمرکز داشت. او نگران بود ، هرچند زیاد ابراز نکرد. دیدگاه ترسناک تهدیدآمیز ، شکاکانه و مشکوک نبود. در نتیجه ، چندین نسل در زیر چتر مدیریت مترقی آن رشد کرده و رشد کرده و به سرمایه انسانی در زمینه علوم انسانی تبدیل شده اند.

وی دریافت که برای رشد و توسعه علوم انسانی ، باید افراد تحصیل کرده ، خردمند ، توسعه یافته و متمدن تری در این زمینه وجود داشته باشند و افراد بیشتری به صحنه بیایند. دکتر شیخ الاسلامی حمایت معنوی خود را گسترش می دهد تا دیگران اعتماد به نفس پیدا کنند و جرات ورود به حوزه های اجرایی را داشته باشند. او می خواست آنها را بلند کند و فراتر از آنها پرواز کند. گویی قرآن کریم به استاد تعلیم داده شده است “و از رحمت به محل ذلت کاهش یافته است”.

در م institutionsسسات علمی ، همه ما با استدلال عمیق تر ، آینده نگری بیشتر ، تحمل بیشتر ، تحمل بیشتر ، مدیران و مسئولان با برنامه ریزی عملی و استاندارد می توانند به رشد و توسعه علوم انسانی کمک کنند و این یکی از آنهاست. استراتژی های اساسی برای تقویت علوم انسانی در ایران خواهد بود

2- رشد و توسعه منابع انسانی و سرمایه
در زمینه گسترده تر آموزش عالی و در میان رهبران عالی و میانی علوم انسانی در کشور ، افراد کمی مانند دکتر شیخ الاسلامی بوده اند که این همه صبر ، دید گسترده و دید بلند مدت داشته باشند. . این درس عالی ، به ویژه در تأیید سوابق مدیریت این استاد فقید ، یک هدیه عالی و یک میراث عالی برای مدیریت سازمان ها در زمینه علوم انسانی معاصر است.
هوش فراوان ، نگرش باز ، فروتنی ، شفقت ، صراحت ، تحمل ، آینده نگری ، لحن آرام و پرهیز از عصبانیت ، جا دادن به معاونان و ایجاد فرصت برای مدیران میانی ، به ویژه با اعتماد به آنها ، منجر به سرمایه های انسانی عظیم تحت رهبری شیخ شد. برای رشد اسلامی

مدیر سرمایه گذاری در علوم انسانی به خوبی می داند که این درخت مثمر ثمر است و اصالت و پایداری آن به گسترش شاخه ها و گسترش آنها در محیط اطراف و دسترسی آنها به طالبان در دانش و دانش و طالبان بستگی دارد. موتورهای جستجو؛ و استاد شیخ الاسلامی از این نظر برجسته بودند

3- مسئولیت
دکتر شیخ الاسلامی ریاست دانشگاه خوارزمی (تربیت اساتید پیشین) را در زمانی به عهده گرفت که رشد و پیشرفت آن دانشگاه در طوفان درگیری و سردرگمی فراموش شد. سالها در سایه مدیریت پایدار خود زمینه ارتقا comprehensive جامع این دانشگاه را فراهم می کرد. این مدیر باتجربه بعداً به عنوان رئیس دانشگاه علامه منصوب شد و در آنجا همان شخصیت و روش را به خود گرفت و سهم بسزایی در انسجام و رشد آن دانشگاه داشت.

کسانی بودند و هستند که کسی را در مدیریت خود هدایت و مدیریت نمی کنند و در نتیجه هیچ کس در سایه آنها رشد نمی کند. تأسیس دکتر شیخ الاسلامی در دانشگاه خوارزمی و علامه و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران زمینه مناسبی برای رشد و تعالی همه محققان و اساتید جهان بود که برنامه و مسیری داشتند. به تعالی علمی خود دست یافت.

وی تأثیر مثبت زیادی بر دانشجویان و معلمان آن نسل داشت و اعتماد به نفس زیادی را برای جوانان دانشگاه آن زمان به جا گذاشت.

4- از درخواستهای شخصی خودداری کنید
دکتر شیخ الاسلامی همیشه یک کلاس استراتژیک در کلاس دانشگاه و انجمن های علمی تحت مدیریت خود داشت و همچنین با بینش و رفتار خود کلاس ، دانشجو و مخاطب را راهنمایی و مدیریت می کرد.
از طرف دیگر ، در طول مدت طولانی مسئولیت وی ، هیچ کس نمونه های انتظارات شخص استاد را نمی داند. خیانت در مدیریت ، تداوم احترام به رفتار و تفکیک ناپذیر از دیدگاه و دیدگاه استراتژیک و متعلق به سرمایه داری ، از عناصر جدا نشدنی در مدیریت شیخ الاسلام بودند.

نتیجه
درس گرفتن از تجربه رهبری دکتر شیخ الاسلامی در حفاظت از منابع انسانی و سرمایه انسانی یک درس ماندگار برای علوم انسانی امروز است. وارداتی و وارد نشده – موفقیت بزرگ
روحش برای کسانی که زنده مانده اند شاد ، صبور و شریف باشد.

* مدیر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی * منتشر شده در مجله اطلاعات