اقتصادی

توقف یک خط تولید تیرآهن در گروه ملی فولاد برای کاهش مصرف برق

خبر فوری / خوزستان معاون فنی و عملیاتی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به تلاش برای کاهش مصرف برق گفت: امروز با یک بخش تازه سازی ، 10 مگاوات مصرف را کاهش داده ایم. خط تولید تیر نیز تعطیل شده است و پس از آن 5 مگاوات مصرف را کاهش داده ایم.

شهرام خطیبی وی در جلسه اضطراری بررسی وضعیت شبکه برق خوزستان امروز (5 خرداد) اظهار داشت: همه از مشکلات و مشکلات تأمین هزینه های زندگی در این مجموعه آگاه هستند. طی دو سال گذشته ، گروه ملی فولاد ایران با ظرفیت 30 درصد فعالیت کرده و قادر به تأمین هزینه های زندگی نبوده است.

به گزارش خبر فوری ، وی افزود: با حمایت بانک ملی ، سرمایه فعال داریم تا اطمینان حاصل شود که کارخانه های این مجموعه فعال هستند و نمی خوابند.

یک تکنسین و معاون عملیاتی از گروه ملی فولاد صنعتی ایران گفت: “به دلیل حوادث بازار سهام برای تهیه شمش برای تیم ملی ایران ، خرید شمش از فولاد خوزستان مشکل شده است و ناچیز است. حاشیه سود در زره پوش بین 3 تا 4 است در حالی که تولید کارخانه 5.5 درصد است.

وی افزود: وضعیت گروه ملی فولاد ایران از نظر آماری منفی و کاملاً بی سود است و این بدان معناست که تا زمانی که برنامه توسعه یا تجدید کشتی ساخته نشود ، در پایان ماه سود حاصل نخواهد شد.

خطیبی گفت: بنابراین تنها راه استفاده گروه ملی ایران از صنعت فولاد و تولید شمش های شخصی خود تأمین حداکثر 3 تا 4 درصد از هزینه های تولید است.

وی افزود که تولید فولاد با مصرف روزانه حدود 45-50 مگاوات بیشترین مصرف گروه ملی فولاد ایران است. تمام غلتک های این مجموعه حدود 25 مگاوات برق مصرف می کنند.

تکنسین و معاون بهره برداری گروه ملی صنعت فولاد ایران اظهار داشت: امروز با نوسازی بخشی ، 10 مگاوات مصرف را کاهش داده ایم. خط تولید تیر نیز تعطیل شده است و پس از آن 5 مگاوات مصرف را کاهش داده ایم. در برخی بخش ها ، تغییر شبکه را انجام داده ایم تا بار شبکه برق را کاهش دهیم.

خطیبی گفت: با توجه به ضعف مالی گروه ملی فولاد ایران ، امیدواریم این مجموعه در اولویت داشتن برق قرار گیرد. ما ردیف بودجه یا پول نداریم و تیم ملی ایران با عصا در دست باید در خاموشی ها کمک کند.

معاون فنی و بهره برداری گروه ملی فولاد صنعتی ایران با بیان موارد زیر اظهار داشت: دیروز در حین تولید ، دوستان به او هشدار دادند اما در آن لحظه ، تولید متوقف نشد. وقتی در حال تولید هستیم ، نمی توانیم در 5 دقیقه شلیک کنیم. بنابراین قطع ناگهانی برق حدود یک میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبر فوری ، علی دادخواه ، رئیس گروه صنایع فلزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان وی همچنین در این جلسه اظهار داشت كه تحت فشار قرار دادن بخش صنعتي مانند گروه ملي ايران يا فولاد خوزستان تاثيري در كاهش توليد و در نتيجه كاهش مواد اوليه صنايع رو به زوال دارد.

وی افزود: در حال حاضر تیم ملی ایران در تهیه شمش مورد نیاز مشکل دارد. در این بین ، شرکت فولاد خوزستان شمش های این شرکت را تأمین می کند ، بنابراین چون فولاد خوزستان تولید خود را کاهش می دهد ، تیم ملی نیز متضرر می شود و ما با مشکلات بورس روبرو خواهیم شد. از طرف دیگر ، قیمت ها افزایش می یابد و مشکلات اشتغال بوجود می آید.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: در صورت عدم حمایت از صنایع خوزستان ، طی دو یا سه ماه آینده با بحران های دیگری مانند گرانی ، کمبود مواد اولیه و سایر موارد روبرو خواهیم شد. مسائل

انتهای پیام