اخبار جامعه

آغاز واکسیناسیون جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد از هفته جاری/ جزییات

سعید اوحدی ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در تفاهم نامه ها موارد خوبی دیده ایم که به 30 استان رسیده است.

وی افزود که دولت موظف است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را به کار گیرد. در همین راستا ، رئیس جمهور قول داده است که تا پایان دولت فعلی 16000 نفر واجد شرایط را در دولت داشته باشد.

سعید اوحدی اظهار داشت: در تاریخ 4 ژوئیه ، یک مطالعه استخدام از کودکان بیش از 70 درصد از ایثارگران و جانبازان برگزار می شود. شرکت کنندگان سه گزینه دارند و در یکی از افراد برگزیده استخدام می شوند. به همین دلیل هرکسی که این آزمون را انجام می دهد. دولت آنها را استخدام می کند.

وی گفت: “این مرحله اول آزمون است و ما امسال آزمون بعدی فارغ التحصیلان دانشگاه را ادامه می دهیم.”

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اشتغال حق این افراد است. ما قول می دهیم بعد از این آزمون مهارت های جدیدی را برای آزمون های بعدی نیز کسب کنیم.

اوحدی خاطرنشان کرد که بیش از 9000 فرزند شهید و جانباز در بین نخبگان ، رهبران و رهبران وجود دارد.

در رابطه با واکسیناسیون ، معاون رئیس جمهور اظهار داشت که واکسن قطع نخاع بیش از 70 درصد تجویز شده است. اگر شخصی این شرایط را دارد اما هنوز واکسن دریافت نکرده است ، به بنیاد زنده شهید شهر بروید.

وی افزود: مرحله بعدی واکسیناسیون قربانیان جنگ شیمیایی بیش از 25 درصد است که از همین هفته آغاز می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آمار مربوط به تاج گفت: حدود 8000 نفر از انجمن ایثارگران به تاج آلوده شدند که 14000 نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی گفت: “ما 2200 تاج مرده داشته ایم كه كمتر از میانگین كشور است.”

47237