اخبار سلامت

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تا به امروز ، بیشتر موارد مربوط به تعداد مرگ و میر و 19 واحد مراقبت های ویژه در بیمارستان های تحت درمان بیماری کووید بوده است.

در آلمان ، جایی که تعداد چندین هفته در حال کاهش است ، وقت آن است که وضعیت بهبودی Covid 19 را بررسی کنیم. افرادی که ماهها در دوره نقاهت به سر می برند ، همچنان اثرات بیماری را تجربه می کنند و بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که از هر 10 نفر درمان شده از کوید 19 ، یک نفر دارای عوارض طولانی مدت است.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر درگیر هستند و من فکر می کنم این رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد و گفت که رقم واقعی حتی می تواند بیشتر باشد.

شرایبر گفت: “داده های اولیه یک مطالعه میان مدت نشان داد که درصد افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب شدید بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی دو رقمی است.”

به گفته این متخصص ، تأثیرات تاج بر روی این افراد بسیار جدی است زیرا آنها به هیچ وجه نمی توانند کار کنند یا کار کنند ، آنها نمی توانند به طور موثر کار کنند و کیفیت زندگی فوق العاده تغییر می کند. تعداد متوسط ​​شريبر حدود 500000 نفر بود.

اما چرا برخی عوارض طولانی مدت بیماری کرونا دارند و برخی دیگر این عارضه را ندارند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو به مutesسسات تحقیقاتی کمک کرده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است ، زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر تأکید می کند که سرمایه گذاری برای مطالعه این موضوع بسیار مهم است ، زیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب طولانی مدت در آلمان بیشتر است و به زودی تعداد مبتلایان به برخی بیماری های شفاف مشخص می شود. تا جایی که ممکن است.

Covid 19 بهبودی سردرد ، خستگی ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر را شناسایی کرد. محققان در حال تحقیق هستند که چرا عفونت ویروس چند ماه پس از ایجاد مشکلات جدید رخ می دهد ، بیشتر آنها ارتباطی با بیماری ندارند و در این بیماری وجود نداشته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان گفت ، 50 عارضه “بسیار شخصی و گاه به گاه است” و از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر گفت این دیگر یک عارضه طولانی مدت Covid نیست ، بلکه یک بیماری جدید است. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، به این معنی که بیماری شدید یا خفیف باشد ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد بیماران نمی دانند که پزشکان باید چه مواردی را ببینند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و کارشناسان و محققان آلمانی اکنون در تعدادی از پروژه های بزرگ تحقیقاتی به این سوال پاسخ خواهند داد.