اقتصادی

احیای واحدهای تولیدی معطل مانده اردبیل/تکمیل 1600 پروژه نیمه تمام اردبیل دراولویت دولت مردمی

خبر فوری / اردبیل کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: واحدهای تولیدی که در استان اردبیل در حالت ایستا قرار دارند احیا خواهیم کرد تا فرصت های شغلی 70 هزار جوان بیکار این استان را فراهم کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی از طریق شبکه سبلان در گفت وگو با مردم استان اردبیل اظهار داشت: اگرچه حضور در اردبیل و نه در بین مردم مهربان این استان موفقیت آمیز بود ، اما وی به اولین استان آمد و ادای احترام می کند خانواده شهدا و ایثارگران و مومنان.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره نویسندگانی از این استان مانند آیت الله مشگینی ، آیت الله مروج ، مذن ها و چهره های مشهور علم ، فرهنگ و ورزش خاطرنشان کرد: استان اردبیل در طول تاریخ همیشه پیشگام توسعه علمی ، فرهنگی و هنری بوده و هست اکنون افتخار می کنم که ایران را دوست دارم. با چهره های شناخته شده در سطح ملی.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از موقعیت بی نظیر استان اردبیل به عنوان مهد تولید و پرورش محصولات مختلف با دشت حاصلخیز مغان یاد کرد و گفت: خاک های حاصلخیز ، آب و هوای مناسب و همچنین نیروی کار کارآمد و جوان بهترین فرصت را فراهم می کند. برای استان اردبیل به عنوان یک استان پیشگام وارد حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی می شود و زمینه را برای توسعه همه جانبه فراهم می کند.

رئیسی با اشاره به اینکه 1600 پروژه نیمه تمام در اردبیل در حال انجام است ، اظهار داشت: متوقف کردن همه این پروژه های نیمه تمام به هیچ وجه مناسب نیست ، در دولت بعدی سعی خواهیم کرد این پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم. “تکمیل و بهره برداری از منابع ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به عنوان یک اولویت اصلی.

وی با یادآوری اینکه مدیریت منابع آب در این استان همراه با بازیابی آبراه های واقعی ضروری است ، گفت: استان اردبیل باید از بن بست خارج شود و در این راستا با تقویت جاده ها و محورهای مواصلاتی سعی در تکمیل اردبیل داریم – پروازهای راه آهن میانه و فرودگاه اردبیل بیشتر شکوفا خواهند شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از استان اردبیل به عنوان جاذبه گردشگری گردشگران بین المللی و خارجی یاد کرد و افزود: در این منطقه نه تنها سرعین بلکه سایر شهرهای استان اردبیل نیز باید نقش ویژه ای در تقویت ظرفیت گردشگری داشته باشند. صنعت. به مردم استان کمک کنید تا از مزایای درآمد غنی گردشگری بهره مند شوند.

رئیسی وجود پوچ 70 هزار بیکار را با این همه توانایی و توانایی خواند و گفت: ایجاد پیوند بین محورهای توسعه این استان از گردشگری به صنعت و کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی ضروری است. در این هیچ مرد بیکاری استان را ندیده است.

وی ادامه داد: در سفر سال گذشته خود به استان اردبیل ، با بررسی مشکلات کارخانه پارچه سبلان سعی کردیم این واحد تولیدی را مجدداً راه اندازی کنیم تا چرخه های تولید این کارخانه و کار بخش بزرگی از بیکاران منطقه آغاز شود.

کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: کنار گذاشتن چنین مهارتی در اردبیل منطقی نیست و خواستار ده ها جوان بیکار و اشتیاق به درآمد مناسب است. با تشکیل دولت عمومی ، مطمئناً تلاش خواهیم کرد تا دیگران را در صنعت این استان برهم بزنیم و واحدهای تولیدی. “برای بازگشت به چرخه تولید و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان ، نظارت و اقدامات لازم است.

رئیسی اظهار داشت: “برای ما در استانی مانند این ، با تمام ظرفیت های گردشگری ، صنعتی و کشاورزی جوان ، قابل قبول نیست که جلوی بیکاری را بگیریم یا یک خانواده را بیکار کنیم زیرا منبع درآمد وجود ندارد و در آستانه سقوط است. “

کشاورزی و صنعت اردبیل با تقویت صنعت تبدیل در این مجموعه آن را یکی از بزرگترین تواناییهای استان دانست و گفت: ارزش تلاش دارد که بتوان به صورت عملیاتی و با انگیزه مضاعف و با تلاش شبانه روزی کار کرد. و فعالیتها فقط در یک جهت حرکت می کنند. این امر تحول آفرین خواهد بود و ما به هیچ وجه بخشنامه ها ، قوانین و مقرراتی را که موانع تولید ایجاد می کنند ، مختل نمی کنیم.

کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری گفت: به جای اقدامات دستوری ، مدیران وارد میدان عمل می شوند ، شبانه روز تلاش می کنند تا مشکلات و موانع پیش روی تولید و بهبود معیشت مردم و رونق آنها را ببینند.

رئیسی ادامه داد: ما بسیار امیدواریم که در استان اردبیل با ظرفیت بالای تولید محصولاتی مانند گندم و سیب زمینی و توسعه صنایع مادر و زیربنایی بتوانیم مشکلات و کمبودهای جوانان متعهد و دلسوز و دغدغه مند را برطرف کنیم. خانواده ها. راه “بیشتر به آینده می آیند.

وی در پایان گفت: “بر اساس قدرت الهی و اعتماد مردم ، حل مشکلات و دستیابی به یک راه حل جامع توسعه امکان پذیر است و اطمینان داریم که استان اردبیل راهی روشن و امیدوارکننده در پیش خواهد داشت.”

انتهای پیام