اخبار سلامت

بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بسیاری از موادی که ما هر روز مصرف می کنیم حاوی کافئین هستند کافئین به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان مانند دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، عضلات قلب و بدن تأثیر می گذارد. هیچ آمار مشخصی از میزان مصرف کافئین در جهان وجود ندارد ، اما 70٪ از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این ماده از ترکیبی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین پرمصرف ترین دارو در بین انسان ها است ، تقریباً 90٪ انسانها روزانه از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش آگاهی و آگاهی از محیط زیست از مهمترین تأثیرات کافئین است.

نوشیدن قهوه باعث خوشحالی شما می شود. و حالا بعد از خوردن غذا بهتر می شویم. این احساس تحت تأثیر کافئین است. بعداً ، قهوه به نوشیدنی اصلی در جهان تبدیل شد و قهوه به کافئین آن تبدیل شد.

مردم قبل از شروع روز قهوه می نوشیدند ، از کار و در مهمانی ها و مجالس برمی گشتند. در میان منابع طبیعی ، قهوه بیشترین مقدار کافئین را دارد. سطح کافئین در انواع مختلف قهوه متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 90 تا 100 میلی گرم کافئین است که بسته به نوع دانه قهوه و روش دم کردن ، بالاتر از قهوه حاوی کافئین بالا است. در این مقاله ، بهترین کافئین و قهوه حاوی کافئین بالا ، همراه با قهوه Mang را بررسی خواهیم کرد.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد و به همین دلیل به عنوان محبوب ترین داروی تحریک کننده در جهان شناخته می شود.

پس از مصرف ، به سرعت از معده به خون منتقل می شود. از آنجا به کبد می رود و به ترکیباتی متصل می شود که می توانند عملکرد اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال ، مهمترین تأثیر کافئین بر روی مغز است. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث شل شدن مغز و احساس خستگی در ما می شود.

سطح آدنوزین به تدریج در طول روز افزایش می یابد و احساس خواب آلودگی می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین مغز متصل می شود ، فعالیت آنها را مسدود کرده و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با کافئین بالا ، باید بدانید که هر فنجان قهوه حاوی مقدار متفاوتی کافئین است. فاکتورهایی وجود دارد که میزان آن را تعیین می کند:

  • نوع دانه قهوه
  • روش آبجو
  • تفاوت در ترکیب قهوه

روش های دم کشیدن قهوه

روش ها و روش های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد. هر یک از این تکنیک ها بر میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد: این روش ها شامل موارد زیر است:

  • اسپرسو
  • قهوه را با چکیدن و صافی ایجاد کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترکی (جوشانده از قهوه یا عدس)

میزان کافئین به نوع قهوه بستگی دارد

همانطور که گفتم ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با کافئین بالا بیشتر از دانه های روبوستا درست می شود. عربیکا محبوب ترین دانه قهوه است که در جهان مصرف می شود. باید بدانید که قهوه Robesta دو برابر قهوه Arabica کافئین دارد.

بهترین قهوه حاوی کافئین بالا چیست؟

فواید و خواص قهوه حاوی کافئین بالا

قهوه برای کاهش وزن و چربی سوزی

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم است که به افراد در کاهش کالری برای کاهش وزن کمک می کند.

طبق یک مطالعه ، زنانی که روزانه 2 تا 4 قهوه می نوشیدند (مقدار زیادی کافئین) اکسیداسیون چربی بیشتری داشتند و سریعتر وزن کم می کردند.

کافئین برای عملکردهای ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در آستانه تحمل ورزش بهبود بخشد. کافئین ممکن است ثبات عملکرد و ظرفیت استقامت را افزایش دهد و اثرات درک و تمرکز را کاهش دهد ، اگرچه ممکن است اثرات آن با ورزش کوتاه مدت و با شدت زیاد مثر نباشد.

کافئین و کافئین برای جوان سازی پوست صورت

کافئین سرشار از آنتی اکسیدان است ، که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند ، چین و چروک صورت و اطراف چشم را از بین می برد و پوست را جوان می کند.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین مغز تأثیر می گذارد. کافئین همچنین حاوی پلی فنول های آنتی اکسیدان است و از بسیاری جهات م workثر است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن کافئین می تواند به بهبود مهارت های تفکر کمک کند و عقب ماندگی ذهنی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

کافئین در برابر بیماری آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد افرادی که کافئین زیادی مصرف می کنند ، در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.

کافئین با کافئین بالا می تواند استرس و افسردگی را برطرف کند

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین همچنین خستگی را برطرف کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

تأثیر کافئین بر قهوه بر بیماری کبد و سرطان

مطالعات متعدد نشان داده است که کافئین موجود در قهوه خطر بیماری کبدی مانند فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد. کافئین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله سرطان دهان ، در معرض خطر بالای سرطان است. ، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست.

چه مقدار کافئین در روز کافی است؟

مصرف 400 میلی گرم کافئین (معادل حدود چهار لیوان) در طول روز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. به خاطر داشته باشید که مقدار کافئین در نوشیدنی های مختلف متفاوت است.

شاید کافئین برای افرادی که از حساسیت زیاد یا برخی داروها استفاده می کنند گزینه مناسبی نباشد. زنان باردار یا کسانی که در دوران شیردهی یا شیردهی به سر می برند باید درمورد مصرف کافئین با پزشک خود مشورت کنند.

* گزارش تبلیغات