اخبار سلامت

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف و به نقل از پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو می گوید: “ما شواهد کافی برای ممنوعیت نوشیدن قهوه افراد مبتلا به بیماری های قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند ضربان قلب را در برخی افراد افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این موارد نادر است.

طبق تحقیقی که در 19 ژوئیه از داروی داخلی JAMA منتشر شده است ، نتایج نشان می دهد که هر قهوه ای که شخص می نوشد می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر آریتمی قلبی را کاهش دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افراد مبتلا به آریتمی قلبی می توانند از نوشیدن قهوه لذت ببرند ، و حتی برخی از آنها حتی می توانند خطر ابتلا به آریتمی قلبی را در بعضی افراد كاهش دهند.”

وی افزود: “قهوه یکی از نوشیدنی های پر مصرف در جهان است.” با این حال ، توسط پزشکان از نوشیدن خواص محرک آن جلوگیری شده است.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و همکاران. آنها داده های 386000 نفر را تجزیه و تحلیل کردند.

در بین این افراد ، 17000 در طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ ها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر زاخاری گلدبرگر ، استادیار قلب و عروق در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون می گوید: “بر اساس این یافته ها ، گرچه قهوه ممکن است آریتمی قلبی ایجاد نکند ، اما لزوما از آن جلوگیری نمی کند.

برای ارزیابی تأثیر قهوه بر قلب و احتمال محافظت در برابر آریتمی قلبی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه دارای خواص ضد التهابی است و التهاب در آریتمی قلب نقش دارد.” کافئین می تواند باعث تحرک بیشتر در فرد شود که خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.