اقتصادی

زمان بازنشستگی ویندوز ۱۰ مایکروسافت مشخص شد

مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از سیستم عامل فعلی ویندوز در 14 اکتبر 2025 پایان می یابد.

به گزارش خبر فوری ، این تصمیم به این معنی است که مایکروسافت انتظار دارد حدود چهار سال دیگر به نسخه جدید ویندوز که در 24 ژوئن رونمایی می شود مهاجرت کند.

این شرکت بی سر و صدا این خبر را در به روزرسانی صفحه پشتیبانی از ویندوز خود اعلام کرد. پیش از این ، پایان پشتیبانی از برخی نسخه های ویندوز 10 در این صفحه اعلام شده بود. این صفحه نشان می دهد که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو را از 29 ژوئیه 2015 آغاز کرده است و تاریخ انتشار این سیستم عامل اعلام شده است. عمر تبلیغ شده ویندوز 10 بیش از 10 سال است که مشابه نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز است.

طبق گفته Anget ، مایکروسافت در حال طراحی مجدد ویندوز 11 است که شامل یک فروشگاه ویندوز تغییر یافته است. مایکروسافت به تازگی ویندوز 10 X را راه اندازی کرده است که در ابتدا برای دستگاه های دو صفحه نمایش در نظر گرفته شده بود. گفته می شود برخی از ویژگی هایی که برای این نسخه در نظر گرفته شده بود ، در نسخه استاندارد ویندوز منتشر می شود. این می تواند بدون نیاز به کار با نسخه جداگانه ویندوز ، از دستگاههای صفحه دوتایی پشتیبانی برای تولیدکنندگان و طراحان راحت تر کند.

انتهای پیام