اقتصادی

گوگل و مایکروسافت کم آوردند!

فروش آلفابت و مایکروسافت به شدت کاهش یافت و نگرانی‌ها از کاهش شدید رشد اقتصادی را افزایش داد.

به گزارش خبر فوری، آلفابت که مالک گوگل و یوتیوب است، گزارش داد که فروش این شرکت در سه ماه منتهی به سپتامبر تنها با شش درصد رشد به 69 میلیارد دلار رسیده است که ضعیف ترین رشد سه ماهه این غول فناوری است. دهه یا بیشتر

مایکروسافت همچنین گزارش داد که تقاضا برای رایانه‌های این شرکت و سایر فناوری‌ها ضعیف شده است. فروش مایکروسافت 11 درصد افزایش یافت و به 50.1 میلیارد دلار رسید که ضعیف ترین رشد درآمد در پنج سال اخیر است.

با افزایش هزینه ها و افزایش نرخ بهره که ترس از رکود جهانی را تشدید می کند، مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر جهان هزینه های خود را کاهش داده اند.

قوی‌تر شدن دلار همچنین به شرکت‌های چندملیتی آمریکایی آسیب رسانده و فروش محصولات آنها را در خارج از کشور گران‌تر کرده است.

سود آلفابت در سه ماهه سوم حدود 30 درصد کاهش یافت و به 13.9 میلیارد دلار رسید. درآمد یوتیوب برای اولین بار از زمانی که این شرکت شروع به عمومی کردن عملکرد مالی خود کرد، کاهش یافت. رشد فروش این شرکت برای پنج فصل متوالی کند شده است.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت گفت: آلفابت نگاه و واکنش خود را نسبت به فضای اقتصادی تیزتر کرده است.

Evelyn Mitchell، تحلیلگر ارشد Insider Intelligence می گوید: «وقتی کسب و کار گوگل خراب می شود، به طور کلی نشانه بدی برای تبلیغات دیجیتال است. وب سایت بومی گوگل از لحاظ تاریخی نسبت به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اسنپ در برابر کاهش هزینه های تبلیغات مقاوم تر بوده است.

این سه ماهه ناامیدکننده برای گوگل منعکس کننده شرایط دشوار تبلیغات دیجیتال در صورت ادامه بدتر شدن شرایط بازار است.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در ماه‌های اخیر کاهش داده است. مایکروسافت اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش هزینه‌های شرکت‌ها، تقاضا برای رایانه‌های شخصی و فناوری رایانش ابری در سال جاری کاهش یابد. فروش تجارت بازی های ویدیویی ایکس باکس نیز کاهش یافته است.

شرکت‌های بزرگ فناوری شاهد افزایش فروش و درآمد در طول همه‌گیری بودند، زمانی که مصرف‌کنندگان قرنطینه شدند و کارگران بیشتر به فناوری خود متکی بودند، اما ثروت در این زمینه در شرایط اقتصادی اخیر تیره شده است. آلفابت از کاهش سرعت استخدام در ماه های اخیر خبر داده است، در حالی که مایکروسافت چندین کارمند را اخراج کرده است.

بسیاری از شرکت های فناوری، از جمله نتفلیکس و توییتر، تصمیم گرفته اند استخدام یا اخراج کارگران را کند کنند. به گزارش بی بی سی نیوز، سهام آلفابت و مایکروسافت پس از اعلام عملکرد ضعیف مالی خود به شدت سقوط کردند.

انتهای پیام