اقتصادی

ترمز دلار کشیده شد – خبر فوری

دلار پس از چهار افزایش متوالی سقوط کرد.

در حالی که دنیا برای روزهای پس از تاج آماده می شود ، به نظر می رسد سیاست های محکم پولی با سیاست های سختگیرانه تری جایگزین می شود ، اما بانک های مرکزی نیاز به حفظ رشد اقتصادی و احتیاط برای غلبه بر شرایط ویروس کرونا دارند. در این میان ، یکی از نگرانی های جدید این خواهد بود که دولت ها از فرصت افزایش مالیات بر درآمد شرکتی و شخصی برای جبران هزینه های بالای تاج استفاده خواهند کرد ، که تأثیر منفی بر رشد خواهد داشت.

طلا که چند هفته پیش و پس از صرف 1900 دلار به عنوان یک مقصد جذاب سرمایه گذاری ظهور کرد ، روند کاهشی را ادامه داد و فقط در 14 ماه گذشته حدود 6 درصد از ارزش خود را از دست داد. ثبت نام کنید و در پایین ترین سطح قیمت برای دو ماه گذشته بمانید. به دلیل افت جذابیت طلا ، بازار ارز به دلیل فراز و فرودهایی که هنوز ارز دیجیتال یا بازار مسکن را مناسب نمی دانند ، به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران با احتیاط تبدیل شده است.

از آنجا که تقاضا برای واردات از چین در ماه مه کاهش یافت ، ورود سرمایه خارجی به بزرگترین اقتصاد جهان کاهش یافته است ، اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در پنج ماه نخست سال جاری انجام شده است. این رقم به 481 میلیارد یوان (75.3 میلیارد دلار) رسید که 3.8 درصد کمتر از مدت مشابه ماه گذشته است. در این دوره ، بیشترین افزایش در سرمایه گذاری خارجی با 56٪ در ژاپن بوده است.

به نظر می رسد وضعیت تاج در کشورهای اروپایی نسبت به هفته های گذشته ضعیف تر است. آمار منتشر شده توسط موسسه Koch آلمان نشان می دهد که تعداد افراد آلوده به جهش ویروس کرونا در هند در این کشور دوباره در حال افزایش است. در انگلیس ، علیرغم ورود تعداد زیادی از جمعیت و باز شدن نسبی بسیاری از مکانهای عمومی ، روند مشابهی در بروز عفونت در هند وجود دارد زیرا نرخ عفونت روزانه به بالاترین سطح از ماه فوریه رسیده است.

مقامات فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفتند سیاست های محرک را زودتر از موعد مقرر به دلیل نگرانی در مورد تورم پایان دهند. طبق منابع خبری ، اکثریت 11 عضو هیئت مدیره فدرال رزرو خواستار افزایش 20 برابری نرخ بهره تا سال 2023 شده اند. نرخ بهره ایالات متحده در حال حاضر حدود صفر و 0.25٪ است که پایین ترین سطح در تاریخ است. در همین حال ، جروم پاول ، رئیس بانک فدرال ایالات متحده اطمینان داده است که نرخ تورم بالا در حال حاضر گذرا است.

بحث در مورد زمان مناسب برای پایان دادن به نگاه توسعه طلبانه به بانکهای مرکزی شدت یافته است. کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، که گفت اقتصاد منطقه یورو در یک نقطه عطف است ، گفت: “من فکر نمی کنم ما به زمان مناسب برای پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه رسیده ایم.” چشم انداز اقتصادی ما در حال تغییر است ، اما ما آماده هستیم که با هر سناریویی روبرو شویم و یک سیاست انعطاف پذیر برای آینده داشته باشیم.

تفاوت در واکسیناسیون عمومی در کشورها به حدی است که علی رغم روند مناسب واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته ، بازرگانان هنوز هم باید در محاسبات خطر خود تاج تاج را در نظر بگیرند زیرا سایر کشورها از برنامه ریزی عقب مانده اند. رئیس صندوق بین المللی پول ، کریستالینا جورجیوا ، در مورد وضعیت فعلی هشدار داده و گفته است که در حالی که کشوری نیز از برنامه واکسیناسیون عقب است ، احتمال تجدید حیات ویروس ویروس کرونا و شیوع یک بیماری همه گیر وجود دارد. جهانی که در برابر واکسن های موجود مقاوم است.

اگرچه بیش از سه سال از رای گیری شهروندان انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا می گذرد و لندن و بروکسل در مورد چگونگی توافق نامه ها در آینده توافق کرده اند ، اما اختلافات بین دو طرف به ویژه در مورد ایرلند همچنان قابل توجه است. ایرلند شمالی بخشی از پادشاهی متحده و ایرلند جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است ، اما توافق نامه های گمرکی و تجاری هنوز در مرز بین دو منطقه برقرار نشده است. با توجه به درگیری احتمالی دو طرف بر سر روابط بانکی ، این می تواند فشار بر ارزهای اروپایی را افزایش دهد.

در میان مقامات اروپایی هیچ شتابی برای تغییر سیاست های حمایت گرایانه فعلی وجود ندارد ، این امر می تواند فشارها را بر روی ارز واحد اروپا در روزهای آینده افزایش دهد ، که به نفع افزایش دلار و از دست دادن کانال های فعلی یورو خواهد بود. کلاوس نات ، یکی از مدیران بانک مرکزی اروپا ، در مصاحبه ای گفت که با توجه به محدودیت های سیاست های پولی ، سیاست های مالی باید در سال های آینده انعطاف پذیر باشد.

با بهبود وضعیت اشتغال ، در هفته اول ماه ژوئن ، تعداد متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در ایالات متحده از 16،000 به 376،000 کاهش یافت ، و این به برخی از فعالان بازار امیدوار است که وضعیت حداقل در بازار کار بهبود یابد. این افت ثبت شده است که روند متقاضیان را افزایش داده و به 400000 نفر می رساند. بیشترین سقوط در نیویورک ، میشیگان ، ورمونت و فلوریدا بود. از طرف دیگر ، در جورجیا ، واشنگتن و ایلینوی روند صعودی ادامه دارد.

تاکنون بیش از 179 میلیون و 408 هزار و 786 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 3 میلیون و 885 هزار و 167 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین میزان مرگ و میر در ایالات متحده 617188 ، در برزیل 501،918 ، در هند 398،258 ، در مکزیک 231،187 و در پرو 190،418 بوده است.

فیلیپ V DBS استراتژیست ارشد ارزی بانک گفت: “مهمترین مشکل پیش روی بازار ارز ، زمانی است که بانکهای مرکزی به ویژه فدرال رزرو می خواهند با روش فعلی ادامه دهند.” همانطور که در برخی گمانه زنی ها مشاهده می کنیم ، به زودی شاهد یک سیاست تغییر خواهیم بود. وزیر خزانه داری آمریکا جانت یلن نیز به طور ضمنی از افزایش نرخ بهره حمایت می کند ، که به اعتقاد وی به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، 0.37 درصد کاهش یافته و به 91.867 رسیده است.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1088 دلار اعلام شد. (نرخ های قبلی بر اساس ساعات پایانی بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شوند.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.9٪ بالاتر از روز گذشته با قیمت 1،392 دلار معامله شد. یورو پس از برخورد با کانال 1.18 با 0.41 درصد رشد به 1.191 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.14 درصد افزایش به 110278 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1،326 دلار مبادله شد. نرخ دلار برابر با 6،466 یوان چین بود.

انتهای پیام