اقتصادی

دلار پایین آمد – خبر فوری

دلار برای سه روز متوالی به روند نزولی خود ادامه داد.

در پایان نشست بانک مرکزی اروپا اعلام شد که این بانک به سیاست های فعلی خود ادامه می دهد و نرخ بهره تغییری نخواهد کرد. به نظر می رسد كه بانك مركزی اروپا در شرايط فعلی ، روشي صبورانه در زمينه روشن ساختن روند توسعه مالي و اقتصادي اتخاذ كرده است. وقایع تاج در قاره سبز همچنان زیاد است و محدودیت های قرنطینه و سفر در بسیاری از مناطق افزایش یافته است. تورم منطقه یورو همچنان منفی است و بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه خواهد داد. این برنامه تا بودجه 1.85 تریلیون یورو تا مارس 2022 ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی اروپا ، مانند همتایان آمریکایی خود ، احتمالاً به نقدینگی بیشتری برای ورود به بازارها احتیاج دارد ، زیرا تقاضای ویروس کرونا به سطح قبل از ویروس کرونا بازگشته است و طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، تورم متوسط ​​19 کشور وارد منطقه یورو شده است. دوازده ماه منتهی به دسامبر در مقایسه با رقم مشابه ماه گذشته به 0.3 درصد منفی رسید و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه بود. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.3٪ ، 0.1٪ بیشتر از ماه قبل است.

بانک های مرکزی در سراسر جهان تزریق نقدینگی به بازارهای مالی را ادامه می دهند تا اثرات تاج را کاهش دهند و تقاضا را تحریک کنند. بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد که در آخرین اقدام برای حمایت از بازارهای مالی ، 80 میلیارد یوان نقدینگی را به عنوان یک عملیات بازپرداخت به بازارها تزریق کرده است. بانک مردم چین علی رغم تأکید بر حضور فعال خود در بازارها ، بر وظیفه خود برای حفظ نقدینگی در سطح معقول تأکید کرده و از تمام ابزارهای موجود برای حمایت از اقتصاد چین استفاده خواهد کرد.

اگر جانت یلن به عنوان نامزد بایدن برای وزارت خزانه داری ایالات متحده رأی مثبت سنا را بدست آورد ، احتمالاً شاهد تغییرات جدید در سیاست های ارزی خواهیم بود. وال استریت ژورنال به نقل از خانم یلن اظهار داشت که رئیس سابق فدرال رزرو در دوره ریاست جمهوری ترامپ نظر ضد دونالد ترامپ در مورد دونالد ترامپ داشت: نباید اجازه داد دلار بیش از حد تضعیف شود. در دوران ریاست جمهوری ، ترامپ بارها از برخی مدیران فدرال رزرو ایالات متحده انتقاد کرد که به دلیل تضعیف دلار ، که آن را عاملی در ایجاد یک مزیت رقابتی برای رقبای خود ، از جمله اتحادیه اروپا و چین می دانست ، انتقاد کرد.

در خبرهای بد برای اقتصاد ایالات متحده ، فروش خرده فروشی 0.7 درصد در دسامبر افزایش یافت ، سومین رشد منفی ماهانه متوالی برای این بخش. با توجه به اینکه هزینه های خانوار وزن رشد اقتصادی ایالات متحده را به دوش می کشد ، رشد منفی در رشد خرده فروشی ممکن است نشانه ای باشد که بهبود بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2021 طولانی تر و دشوارتر از آن است که تصور می شد. تصور می شد. سطح تولید ناخالص داخلی ایالات متحده اکنون حدود 21 تریلیون و 284 میلیارد دلار است.

طبق برخی گزارش ها ، تاج جو بایدن در حال آماده سازی ارائه بسته عظیم 1.9 تریلیون دلاری برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس است. از آنجا که جزئیات این بسته تاکنون فاش شده است ، 1400 دلار به صورت نقدی به هر خانوار آمریکایی پرداخت می شود و برای حمایت از اقلیت ها حمایت می شود. به گفته برایان دیس ، مشاور اقتصادی بایدن ، بایدن کنگره را فشار خواهد داد تا مسئولیت دولت جدید را بر عهده بگیرد و بلافاصله بسته را تصویب و اجرا کند. البته ، با توجه به اکثریت دموکرات ها ، بایدن انتظار ندارد که او برای گرفتن تأیید کنگره سخت تلاش کند.

خبر خوب برای اقتصاد اروپا و منطقه یورو این بود که تولید صنعتی در منطقه یورو در ماه نوامبر 2.5٪ رشد کرد ، هفتمین رشد مثبت متوالی اما قوی ترین رشد در چهار ماه گذشته و 0.2٪ بیشتر از قبل. آنها بینی های جلویی بوده اند. از این میان ، بیشترین افزایش مربوط به کالاهای سرمایه ای است که هفت درصد رشد داشته و کالاهای واسطه ای با رشد 1.5 درصدی روبرو هستند. انتظار می رود که کشورهای اروپایی پس از رشد منفی ناامیدکننده سال گذشته ، از اثرات منفی تاج خارج شوند.

پایین نگه داشتن تورم چین به بانک مرکزی فرصت بیشتری می دهد تا در ماه های آینده سیاست های انبساطی بیشتری اتخاذ کند. در دو ماه منتهی به دسامبر ، تورم 0.2٪ مثبت ، 0.7٪ کمتر از ماه قبل و 0.1٪ کمتر از انتظار کارشناسان بود. هم بانک خلق چین و هم فدرال رزرو ایالات متحده سخت تلاش می کنند تا تورم را به 2٪ برسانند ، که تأثیر زیادی در سیاست های آنها خواهد داشت. اقتصاد چین در سه ماهه آخر سال 2020 6.5 درصد رشد کرده است که بالاترین رشد سه ماهه دو ساله است.

تاکنون بیش از 97،633،207 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 2،091،065 مورد فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر در ایالات متحده 416996 ، در برزیل 213 هزار و 180 نفر ، در هند 153،053 ، در مکزیک 144371 و در انگلستان 94480 نفر بوده است. .

تسریع در فوران تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، تا جایی که در تاریخ 29 دسامبر با ثبت رکورد 14117 متر در روز ، رکورد قبلی روز هفدهم ثبت شد. دسامبر رکورد 13702 متر بود.

کیت جوکیس ، استراتژیست مبادلات در سوسیه بانک جنرال ، گفت: “به عبارت ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.25 درصد کاهش یافت و در 90243 واحد کاهش یافت. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1127 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند 0.46٪ بالاتر از روز گذشته با قیمت 1.371 دلار معامله شد. یورو پس از رسیدن به 1.21 ، 0.26 درصد رشد کرد و به 1.214 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.15 درصد افزایش به 103 هزار و 579 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی خود ، هر دلار آمریکا با 1،291 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز همان 6،461 یوان چین بود.

انتهای پیام