اقتصادی

دلار عقب‌نشینی کرد – خبر فوری

دلار نتوانست روند صعودی خود را در برابر ارزهای جهانی ادامه دهد.

داده های منتشر شده در مورد تغییرات قیمت های اروپا هنوز برای سیاست گذاران اروپایی ناامید کننده است: بر اساس مرکز آمار اروپا ، نرخ تورم متوسط ​​در 19 کشور منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به ماه نوامبر 0 بوده است. برای دور کردن نرخ تورم از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه ، این رقم در ماه گذشته 1 درصد کاهش یافت و به زیر 0.3 درصد رسید. در سطح اتحادیه اروپا ، به طور متوسط ​​0.2 درصد ، 0.1 درصد کمتر از ماه قبل است.

مرکز آمار انگلستان اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور 0.1 درصد افزایش یافته است ، 4.9 درصد در شش ماه اول ماه اکتبر ، 0.1 درصد در مقایسه با کارشناسان قبلی و بالاترین نرخ بیکاری در کشور از ماه اوت است. 2016 تا کنون بوده است. تعداد بیکاران در این کشور با 209 هزار نفر افزایش به 1.520.000 نفر در آن دوره رسیده است.

تمایل به نگه داشتن دلار برای معامله گران از ماه های اول سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت تاج و دیدگاه معتدل تر نسبت به دولت در ایالات متحده ، آنها ارزهای بیشتری را برای معامله گران جذب می کنند. بوده است. اگرچه پیش بینی می شود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که شرایط فعلی برای معکوس کردن دلار وجود دارد و ممکن است دلار تا ماههای اول سال 2021 در سنگر دفاعی کنونی باقی بماند.

اگرچه دولت ترامپ تلاش هایی را برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین انجام داده است ، اما آمار جدید نشان می دهد که واردات از چین با واردات آمریکا از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8.8٪ بیشتر از رقم مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین 51،988 میلیون دلار افزایش یافت که 46.1٪ بیشتر از سال قبل بود. این امر منجر به افزایش بیشتر کسری حساب تجاری ایالات متحده خواهد شد.

در دستیابی به موفقیت دیگری در زمینه داروسازی ، شرکت دارویی مدرن اعلام کرده است که به زودی تصویب FDA برای توزیع واکسن این شرکت در چندین ایالت را دریافت می کند. پیش از این ، مراحل قبلی استفاده از واکسن های Pfizer به پایان رسیده بود. تاجران امیدوارند تاج کابوسی که از فوریه سال 2020 جهان را درگیر خود کرده است در ماه های آینده به مقصد برسد و سرعت عادی سازی را تسریع کند.

از نظر سیاست های پولی ، انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده به روش معمول خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطح در یک دهه گذشته ادامه دهد. به گفته برخی از کارشناسان مالی ، احتمالاً در سال آینده شاهد تغییر چشمگیری در اجرای سیاست توسعه فدرال رزرو نخواهیم بود.

تورم منفی و رکود اقتصادی ، همراه با افزایش بیکاری ، شرایط دشواری را برای سیاست گذاران اروپایی برای احیای رشد اقتصادی کشورهایشان ایجاد کرده اند و احتمالاً دو سال طول خواهد کشید تا وضعیت به بحران قبل از تاج برگردد. در ارزیابی جدیدی از وضعیت اقتصادی کشور ، بانک فرانسه پیش بینی کرده است که اقتصاد کشور در سال جاری به دلیل ترکیدن تاج ، کاهش سفرها و تعطیلی گسترده تجارت ، حدود 9 درصد کاهش می یابد ، در صورت تحقق ، این بدترین عملکرد در دومین اقتصاد بزرگ خواهد بود. اتحادیه اروپا در دهه گذشته آنجا خواهد بود.

اقتصاد جهان هنوز تحت تأثیر تاج است و کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل پیش بینی کرده است که امسال متوسط ​​رشد اقتصادی کشورهای جهان به 5.6 درصد منفی خواهد رسید که در صورت تحقق ، بدترین عملکرد از آن زمان به بعد خواهد بود. بحران مالی سال 2009 هنوز در حال بررسی است. اگرچه این گزارش هنوز یک گزارش ناامیدکننده است ، اما نسبت به پیش بینی منفی 9٪ قبلی بهبود نسبی دارد. سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که این تاج باعث فقیر شدن هشت میلیون نفر در سراسر جهان خواهد شد.

جمهوری خواهان و دموکرات ها هنوز در مورد جزئیات پروژه جدید کمک به توافق نرسیده اند و نانسی پلوسی رئیس کنگره گفت ادامه گفتگوها ممکن است تا تعطیلات کریسمس به تأخیر بیفتد. هزینه دوم بسته کمک اقتصادی در برابر تأثیرات تاج حدود 900 میلیارد دلار هزینه دارد و جایگزین بسته کمک های 3 تریلیون دلاری قبلی خواهد شد. بسته جدید به شرکت های کوچک و متوسط ​​کمک خواهد کرد و یارانه مستقیم بیکاران را پرداخت خواهد کرد.

تاکنون بیش از 76 میلیون و 363 هزار و 709 نفر بیماری ویروس کرونا قلب گزارش کرده اند که از این تعداد یک میلیون نفر 687 هزار و 601 نفر را از دست داده است. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر 321،532 در ایالات متحده ، 185،827 در برزیل ، 145،509 در هند ، 117،249 در مکزیک و 68،447 در ایتالیا بوده است. .

تسریع در ظاهر تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از ویروس تاج در 16 دسامبر با سرعت 13،558 فوت در روز ، رکورد قبلی 10 دسامبر شده است. در صورت عدم موفقیت ، این رکورد 12918 فوت بود.

کیت جوکیس ، استراتژیست مبادلات بانک سوسیه بانک جنرال ، گفت: “به عبارت ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 89.83 دلار 0.14 درصد کاهش دارد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1.131 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق براساس ساعت های پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.07 درصد بالاتر از روز گذشته با قیمت 1.355 دلار معامله شد. یورو پس از ورود به کانال 1.22 با 0.14 درصد افزایش به 1225 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.01 درصدی به 103351 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1311 دلار مبادله شد. همچنین اعلام شد که نرخ ارز دلار برابر با 6535 یوان چین است.

انتهای پیام