اقتصادی

گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک

مقامات دولت آمریکا از مذاکرات اوپک تشویق شده اند و با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای رسیدن به توافق و جلوگیری از گرانی بیش از حد نفت صحبت کرده اند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت: “ما در مذاکرات اوپک پلاس نیستیم ، اما هفته گذشته و این هفته با مقامات سعودی و امارات و سایر شرکای مرتبط با آنها مصاحبه های سطح بالایی داشتیم.” توسط خبر فوری. وی در گفتگوها از مقامات آمریكایی نام نبرد ، اما گفت كه انتظار ندارد رئیس جمهور بایدن با او تماس بگیرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده امیدوار است که مذاکرات به توافقی برسد که هزینه مناسب و پایدار دسترسی به انرژی را فراهم کند. تأثیر این مذاکرات بر قیمت بنزین ایالات متحده برای دولت قابل توجه است.

وی گفت: “رئیس جمهور می خواهد آمریکایی ها با هزینه مناسب به انرژی دسترسی داشته باشند.” به همین دلیل تیم ما به طور منظم قیمت بنزین را کنترل می کند و با اعضای اوپک تماس می گیرد تا به توافق برسند و اجازه تولید بیشتر را می دهند.

به گفته بلومبرگ ، در نتیجه درگیری بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر افزایش تولید ، قیمت نفت به شدت افزایش یافته است. توقف اخیر مذاکرات اوپک پلاس همچنین فرصتی برای سقوط این توافق و افزایش عرضه ایجاد کرده است. توافق نامه محدودیت فعلی اوپک پلاس همچنان پابرجاست.

انتهای پیام