اخبار سلامت

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیته های تخصصی کرونا ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبر فوری، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: لازم است با قاطعیت به تمامی دستورالعمل های گزارش شده و پروتکل های مصوب پایبند باشیم. و در راستای حفظ جدی سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان گام بردارید.

مخبر اظهار داشت: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش در سراسر کشور باید تکمیل شود.

در این جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دفتر رئیس جمهور و رئیس انجمن ماه سرخ برگزار شد، وزیر بهداشت گفت: شاهد افزایش و جهش بیماری های عروق بیماری کرونا در سال هستیم. کشور.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بستری، فوتی و رنگ‌آمیزی عروق بیماری کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون کشور ارائه کرده است. دو دوز و حدود 26 میلیون مردم ایران نوبت سوم واکسن تاج را دریافت کرده اند.

همچنین در این جلسه تاکید شد با وجود موج‌ها و سویه‌های جدید ویروس کرونا و کاهش مصونیت در اقشار واکسینه‌شده جامعه، آمادگی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق دوز بعدی انجام شود. ویروس های کرونا، به ویژه در گروه. تسلیم نقاط ضعف شوید.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از وضعیت اخیر بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات انجام شده برای رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌ها ارائه و تاکید کرد: گزارش. تاکنون هیچ مورد مرگ و میر کرون در میان دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/