اقتصادی

تمامی داده‌های دولتی داخل کشور میزبانی می‌شوند

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در سال 1392 حدود 40 درصد از نهادهای دولتی برای ارائه خدمات الکترونیکی در خارج از کشور میزبان داده بودند ، اما اکنون همه داده های دولتی در داخل کشور است.

به گزارش خبر فوری ، محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود نوشت: همه خدمات عمومی دولت 5968 سرویس است که باید در اولین گام دولت الکترونیک الکترونیکی شود. اولین ارزیابی در پایان سال 1995 با تنها 110 سرویس الکترونیکی انجام شد. در حال حاضر ، در سال 1400 ، 4997 (84)) خدمات الکترونیکی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم دولت الکترونیک باید امکان تبادل اطلاعات بین دستگاه ها وجود داشت ، افزود: در سال 1392 تعداد مبادله اطلاعات بین دستگاه ها صفر بود ، در پایان سال 1396 به 97 میلیون دستگاه رسید و تا کنون آغاز اوت 1400 از مرز 2.8 میلیارد گذشت. ارائه خدمات یکپارچه سومین گام در دولت الکترونیک بود و به دنبال آن 23 پروژه بزرگ تعریف شد. سلامت الکترونیکی ، سیستم تجاری جامع ، مالیات الکترونیکی و سیستم مسکونی از مهمترین این پروژه ها بود.

آذری جهرمی اظهار داشت که در سال 1392 به گفته دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی ، داده های حدود 40 درصد از نهادهای دولتی برای ارائه خدمات الکترونیکی در خارج از کشور میزبانی شده است. در حال حاضر ، با گسترش فوق العاده دولت الکترونیک ، تمام داده های دولت در خانه ذخیره می شود.

به گزارش خبر فوری ، آذری جهرمی پیشتر بر تعهد دولت به خدمات الکترونیکی و دسترسی به شهروندان تاکید کرده بود. وی گفت: بر اساس آمارهای دبیر شورای عالی فضای مجازی در سال 1392 ، 40 درصد اطلاعات دولت در خارج از کشور “ثبت” شده است. و خدمات الکترونیکی دولتی در خارج از کشور میزبانی می شد ، در سال 1389 48 درصد از اطلاعات کشور در خارج از کشور ذخیره می شد و امروزه به دلیل زیرساخت های توسعه یافته دولت ، ما دستگاه دولتی نداریم که اطلاعات “خارج” داشته باشد. »شد.

انتهای پیام