اقتصادی

زارع‌پور: به دنبال راه‌اندازی دولت هوشمند هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال تشکیل دولت هوشمند هستیم، گفت: بر اساس شاخص های جهانی، تراز ایران از نظر سطح الکترونیک و پذیرش خدمات، 89 است. همچنین از نظر شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه 118 قرار داریم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است.

به گزارش خبر فوری، عیسی زارع پور امروز (سه شنبه) در جلسه علنی مجلس و بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره عملکرد سازمان های متولی در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک گفت: . : برای لاغر کردن دولت و حذف زمینه های فساد و کار مردم در دستگاه های دولتی چاره ای جز حرکت به سمت دولت الکترونیک نداریم.

به گفته وی یکی از موضوعاتی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارد و هر هفته آن را پیگیری می کند، اجرای دولت الکترونیک است چرا که با همه تلاش ها وضعیت مطلوبی نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آمارهای جهانی گفت: بر اساس شاخص های جهانی، ایران از نظر سطح الکترونیک و پذیرش خدمات در رتبه 89 قرار دارد. همچنین از نظر شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه 118 قرار داریم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. البته من در رای اعتماد قول دادم که شاخص ها در طول 4 سال دولت سیزدهم حداقل 30 پله ارتقا پیدا کند که این امر مستلزم تلاش کل مجموعه حاکمیتی است نه فقط وزارت ارتباطات.

زارع پور با بیان اینکه اقدامات زیادی برای اجرای دولت هوشمند انجام شده است، گفت: مصوباتی در شورای عالی فناوری اطلاعات داشتیم که با تصویب مجلس در بند ۷ بودجه ۱۴۰۱ و تبصره ۷، کار را عملیاتی کرد. و دستگاه ها وظایف محول شدند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد دولت هوشمند هستیم، تصریح کرد: در دولت الکترونیک فرآیندهای الکترونیکی سنتی به صورت حضوری انجام می شود اما در دولت هوشمند اطلاعات همه دستگاه های دولتی به هم پیوسته و به اشتراک گذاشته می شود. با یکدیگر و همچنین دستگاه ها بر حسب نیاز مردم خدمت می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در چنین شرایطی مردم می توانند به صورت شبانه روزی از خدمات دولتی استفاده کنند. بر این اساس با هدف دولت هوشمند دستورالعمل اجرای پنجره واحد تصویب و در 5 تیرماه ابلاغ شد، در قالب قسمت چهارم، اتصال پنجره واحد دستگاه ها اجرا می شود.

ادامه دارد…