اخبار عمومی

چشم بیکارترین استان به جوان‌ترین وزیر پیشنهادی/وزارتخانه گره‌گشا! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: امروزه در کنار معرفی و گمانه زنی ها پیرامون لیست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم ، استان های مختلف به دنبال وزارتخانه هایی هستند که به قابلیت ها و مشکلات خود مربوط هستند ، بنابراین در استان لرستان به دلیل بیکاری بالا و سیاست های جدی مورد نیاز است. در این زمینه ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دوخته شده است.

در همین حال ، نام “حجت الله عبدالملکی” که جوانترین گزینه پیشنهادی برای پست وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه است ، منحصر به فرد و مهمتر شده است تا بر ریشه ها و برنامه های آن برای لرستانی ها تمرکز شود.

چشم استان بیکار به وزیر پیشنهادی جوانان / وزارت اتحادیه است!

حجت الله عبدالملکی نامزد دولت برای لیست غیر رسمی ، متولد آوریل 1981 است و به نظر می رسد دوازدهمین جوانترین وزیر دولت پس از آذری جهرمی است. وی دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان ، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است. ارائه برنامه های وی در مجلس ممکن است برای مردم لرستان مهم باشد.

بیکاری و اشتغال دلیل اصلی اظهارات رئیسی در مورد لرستانی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، سیزدهمین رئیس جمهور جمهوری سیزدهم در آخرین سخنرانی خود برای مردم لرستان ، مکرراً از کلمات کلیدی “بیکاری ، اشتغال و تولید” استفاده کرد و مهمترین مسائل استانی را در این زمینه ها مورد توجه قرار داد.

وی در گفتگو با مردم شبکه استانی افلاک پرسید چرا لرستان با زمین حاصلخیز ، منابع آب ، اخلاق و کار سخت در استان است. وی افزود: چرا این نیروهای خوب و م effectiveثر در استان قطع می شوند؟ چرا بیکاری در این استان بسیار زیاد است؟ چرا باید جوانان تحصیل کرده در خیابان های خرم آباد و بروجرد قدم بزنند و همیشه بدنبال کار باشند؟

وی گفت: “حلقه مفقوده در این مورد مدیریت ناکارآمد است. من از چندین واحد صنعتی معلق در لرستان دیدن کرده ام ، اما تعداد این واحدها بیشتر است ، تعداد قابل توجهی و بیش از 700 واحد تولیدی در این استان تعلیق شده است. دلیل تولید در این استان؟ تعلیق واحدها؟

چشم استان بیکار به وزیر پیشنهادی جوانان / وزارت اتحادیه است!

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه امروز مدیران باید به بخش تولید کمک کنند و بخش تولید را فعال کنند ، خاطرنشان کرد: به جای این استان ، ظرفیت تولید ، ظرفیت اشتغال و قابلیت جذب نیروی کار وجود دارد. ؟ »چرا این سرزمین حاصلخیز قطع می شود ، که می تواند برای استان و خارج از استان بسیار مثر باشد؟ بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در این استان است ، باید زمینه را برای جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این استان فراهم آورد.

وی ادامه داد: “راز آنچه مردم در مورد این دانش آموز دوست دارند این است که احساس می کنند آنچه ما به زبان فعلی می گوییم صادقانه است. من به شدت معتقدم و صادقانه می گویم که امکان کار برای بسیاری از افراد بیکار وجود دارد.”

این سخنان حجت الاسلام رئیسی نشان می دهد که رئیس کابینه سیزدهم به خوبی با مشکلات این استان آشنا است.

نیت وزیران پیشنهادی برای لرستان چیست؟

پارلمان هفته آینده کلید بررسی وزرای پیشنهادی را خواهد داشت و لرستانی ها به دنبال یکی از مهمترین وزارتخانه ها هستند تا برنامه هایی را که جوانترین وزیر پیشنهادی در سطح کلان و استانی اعلام خواهد کرد ، ببینند.

این موضوع همچنین در خطبه های جمعه خرم آباد ذکر شد که قرار بود فضای مذاکره نمایندگان هیات مشورتی اسلامی لرستان را ادامه داده و با وزرای پیشنهادی صحبت کنند. حجت الاسلام شاهرخی که پیش از این تورم ، بیکاری و عدم رونق مشاغل را از جمله مشکلات اصلی استان عنوان کرده بود ، خواستار توجه وزرا در ارتباط با مشکلات لرستان شد.

وی در خصوص گنجاندن کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً مجلس مطابق قوانین و معیارها و کارشناسان ، تخصص ، تعهد ، دانش و توانایی ، سوابق و معیارها به وزیران منتخب رای مثبت می دهد. و عملکرد جهادی “

چشم استان بیکار به وزیر پیشنهادی جوانان / وزارت اتحادیه است!

حجت الاسلام شاهرخی در گفت وگو با رئیس مجلس نمایندگان لرستان ، اظهار داشت: “من تأکید کردم که لرستان با یک جهش نیاز به تغییر دارد. اگر کشور نیاز به تغییر دارد ، لرستان نیاز به تغییر با جهش دارد. وزیران تعیین شده با استان دیدار خواهند کرد. مجلس نمایندگان. “آیا استان حاصلخیز و پر آب لرستان جایی در برنامه های ارائه شده توسط وزرا است؟ مجلس نمایندگان باید به موقعیت لرستان در برنامه های ارائه شده توسط وزرا توجه کنند. برخی از وزرا در جهش لرستان نقش اساسی دارند. آنها از این نظر دارای قلمرو متحد با نمایندگان هستند.

نماینده رئیس ستاد لرستان با اشاره به تعطیلی کارخانه ها در لرستان گفت: قوه قضائیه فعالیت خود را در سال 1400 برای ایجاد این کارخانه ها دو چندان کرد ، اما برخی از کارخانه ها در تهران و قوه قضائیه مشکلاتی دارند ، سوال اصلی این افراد است. چه زمانی کارخانه باید به تولید و اشتغال بازگردد؟ اگرچه قوه قضائیه به طور فعال در این زمینه مشارکت داشته و بقیه سیستم ها جلساتی داشته اند ، سرور شما حداقل 20 ماه در خدمت شما بوده است ، این کارخانه ها در وضعیت پایداری هستند.

وی ادامه داد: آنها باید یارانه تولید ، یارانه تولید و تولید را متوقف کنند ، چه زمانی مجبور به رعایت هیئت مدیره و مدیرعامل پارسیلون می شوند؟ مردم تا کی باید منتظر بمانند؟ قوه قضاییه ، صنعت ، معدن و تجارت و سایر سازمانهای مرتبط تا کی باید منتظر بمانند تا فولاد ازنا از این وضعیت خارج شود؟ چقدر باید منتظر بازگشت فولاد صدر خرم آباد به تولید و اشتغال باشیم؟ این کارخانه ها صدها هکتار زمین و خزانه در استان را پوشش می دهند ، با ریال و ارز وام گرفته اند ، اما به نفع این افراد نبوده و تاریخ تولید ، اشتغال و اقتصاد این استان را مخدوش کرده است.

لرستان رئیس جدول بیکاری است

با این حال ، این اظهارات با توجه به نتایج سرشماری نیروی کار لرستان به رتبه اول جدول بیکاری بازگشتند. تجزیه و تحلیل نرخ بیکاری افراد 15 سال به بالا نشان می دهد که 6.5 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده اند. تحلیل روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می دهد که این شاخص نسبت به سال قبل 3.8 درصد کاهش یافته است (1).

در همین حال ، نرخ بیکاری 15.2 درصد در لرستان در جدول نرخ بیکاری با چهارمحال و بختیاری مطابقت دارد.

چشم استان بیکار به وزیر پیشنهادی جوانان / وزارت اتحادیه است!

اعلامیه نرخ بیکاری لرستان قبلاً توسط مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در آستانه ظاهر تاج ادعا شده بود که برای 24،546 نفر در این استان اشتغال ایجاد کرده بود.

استاندار لرستان در جدیدترین اظهارات خود نسبت به انتقاد از وضعیت تورم و بیکاری در رسانه های استان و بازیگران اجتماعی واکنش نشان داد و گفت: تورم در سطح کشور و استان لرستان بالاست ، چند ماهه و نه مثل اینکه در رتبه اول یا دوم کشور برخی از مردم عادت کرده اند ، آنها همیشه می گویند که استان در بیکاری و تورم اولین است ، اگر واقعاً دوست دارید بگویید ، خوب ، بگویید که این اولین چیزی است که می گوید ، تاسف بار ، اولین است.

فرماندار لورن اضافه کرد: به عنوان مثال ، ما ششمین استان از نظر بیکاری هستیم ، نرخ بیکاری ما بسیار زیاد است و 13.1 درصد است ، اما ما ششمین استان بزرگ هستیم و اولین استان بیکاری هستیم.

بیکاری گسترده پس از تعطیلی واحدهای صنعتی

اگرچه به نظر می رسد معتمدان در سطوح مختلف جمعیت ادعا می کنند ، رسانه ها ، بازیگران اجتماعی و کارشناسان هنوز معتقدند که اشتغال و بیکاری یکی از جدی ترین مشکلات استان است. به گفته کارشناسان بیکاری ، در هر جامعه ای در لرستان مشاغلی وجود دارد که اکثر آنها در بخشهای مختلف قابل مشاهده است.

چشم استان بیکار به وزیر پیشنهادی جوانان / وزارت اتحادیه است!

آخرین قطعه دومینو بسته شدن واحدهای صنعتی در لرستان و بیکاری گسترده کارگران به کارخانه “صدر فولاد” بازگشت ، واحدی که سالانه 6000 تن فولاد تولید می کرد و به دلایلی خط تولید آن متوقف شده بود و حدود 240 کارگر را از دست داده اند.

فرماندار چگنی گفت که اگر این واحد در ماه های آینده راه اندازی شود ، برنامه توسعه قطعی تدوین می شود که منجر به ایجاد 1500 شغل مستقیم و غیر مستقیم می شود.

چشم به وزیر جوان

با این حال ، اگر مردم از نرخ بیکاری در استان لرستان شکایت دارند ، به این دلیل است که هریک از آنها به شیوه خاص خود و در ابعاد مختلف با آن روبرو شده اند ، بنابراین به نظر نمی رسد داشتن نرخ بیکاری بالا در استان لرستان دردی را دوا کند. در این منطقه.

از سوی دیگر ، روند اشتغال زایی در استان لرستان برای مردم و همچنین کارشناسان یک روند ملموس نیست ، بنابراین هر بار که آمارهایی در این زمینه منتشر می شود ، رسانه ها و مردم با شک و تردید به آمارها نگاه می کنند.

اکنون ، با پیشنهاد جوانترین وزیر برای وزارتخانه های مهم و مهم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مردم لورن منتظر نقش موثرتر این وزارتخانه برای دستیابی به سیاست ها ، برنامه های کنترل و ایجاد اشتغال ، برنامه ریزی و سازماندهی بیکاری هستند. و اشتغال را تثبیت کند.