اخبار جامعه

عدم همکاری مجلس دهم علت ساماندهی نشدن پسماندهای شمال کشور

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: “من به عنوان یک شهروند ، می گویم که محیط زیست مهمترین دغدغه رئیس جمهور است.”

به گزارش خبر فوری ، عیسی کلانتری وی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی اظهار داشت: “محیط زیست مهمترین مسئله برای رئیس جمهور است. بنابراین این محیط و سپس توسعه است.”

وی افزود: دولت بدون در نظر گرفتن ضوابط زیست محیطی ، پروژه ساختمانی را آغاز نکرده است و پروژه های ساختمانی نباید به محیط زیست آسیب برساند.

کلانتر در پاسخ به این سؤال که چه پروژه هایی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفت اما نتوانست به اتمام برسد ، گفت: ما اولین پروژه را در دستور کار داشتیم ، اما نتوانستیم کاری انجام دهیم زیرا پارلمان قبلی همکاری نکرده بود ، این یک پروژه زباله در شمال کشور بود.

وی با بیان اینکه مجلس مخالف حذف صندوق توسعه ملی 1.6 میلیون دلاری در سال 1996 است ، افزود: باید از روشهای جدید مدیریت پسماند در شمال استفاده شود و برای ساماندهی آن باید مبلغی صرف شود. مجلس به پایان نرسید.

کلانتر با اشاره به تأخیر تاریخی در نوسازی ناوگان حمل و نقل ، گفت: “متأسفانه سازندگان خودرو کار خود را در زمینه موتورهای احتراقی انجام نداده اند.” همین مورد در مورد موتور سیکلت ها نیز پیش می رود. سازمان حفاظت محیط زیست تولید موتورهای کاربراتور را متوقف کرد اما ما نتوانستیم موتورها را تزریق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایران 11 میلیون موتور سیکلت از جمله 9 میلیون کاربراتور وجود دارد و گفت: “در فصول سرد سال ، هر موتورسیکلت به اندازه هفت اتومبیل آلودگی تولید می کند. متأسفانه نیروهای موجود در این منطقه بهبود نیافته اند و صنعت فعال است.” اینطور نبوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست ، کلانتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حقوق مدنی در مراقبت از محیط زیست اظهار داشت: محیط به معنای محیط زندگی هر فرد است. در صورت آسیب دیدن و آسیب دیدن ، به محیط زندگی افراد آسیب می رسد. هوای سالم ، آب تمیز و یک محیط سالم حقوق مردم است و آنها افرادی هستند که محیط زیست را ادعا می کنند به همین دلیل دولت های بعدی برای حمایت از محیط زیست مسیر این دولت را دنبال می کنند.

کلانتر ادامه داد: “با حساسیت رهبر برتر انقلاب در اطراف مراکز گرد و غبار ، 370 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تثبیت کلیه مراکز گرد و غبار دریافت شد و خوشبختانه مراکز آلودگی و گرد و غبار تثبیت شد.”

وزارت نیرو شناخت تالاب ها را یکی دیگر از دستاوردهای دولت در زمینه محیط زیست دانست و اظهار داشته است که پیش از این ، این تالاب ها تنها مانده بودند و اگر باران یا طغیان کند ، تالاب ها با آب پر می شوند. اکنون با تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ، آب 38 تالاب توسط وزارت نیرو تصویب شده است.

انتهای پیام