اقتصادی

امکان شخصی‌سازی ایمپلنت‌های استخوانی در کشور فراهم شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان به بیماران اجازه داده اند تا با ایجاد ایمپلنت استخوان ، این دستگاه های پزشکی را سفارشی کنند.

به گزارش خبر فوری ، شکستگی استخوان یک مشکل بسیار شایع است و برخی از شکستگی های استخوان ، به ویژه هنگامی که در سنین جوانی بسته و مراقبت می شوند ، فقط قابل درمان هستند ، اما در برخی موارد ترمیم استخوان نیاز به استفاده از جراحی و کاشت ارتوپدی دارد.

ایمپلنت ها دستگاه ها یا بافت هایی هستند که در داخل یا روی بدن قرار می گیرند تا بافت از دست رفته را جایگزین کنند. یکی از رایج ترین کاربردهای ایمپلنت شاخه ارتوپدی است که برای ترمیم و ترمیم شکستگی استخوان استفاده می شود.

سالهاست که بسیاری از پزشکان از وسایلی مانند طلا ، نقره ، پلاتین و آهن برای ترمیم شکستگی استخوان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، در سال 1804 ، از میله های فولادی نقره ای به عنوان ایمپلنت ارتوپدی استفاده شد ، اما خوردگی پیدا شد. پلاتین ، طلا و نقره به عنوان بهترین مواد برای استفاده در این منطقه انتخاب شده اند ، اما برای استفاده بالینی بسیار نرم هستند. در مرحله بعد ، در سال 1866 ، برای اولین بار از صفحات و پیچ ها برای ترمیم شکستگی استفاده شد و این روند رو به افزایش است. تا به امروز ادامه داشته و تجهیزات جدیدی با کارایی و ظرفیت بهتر معرفی شده است.

در گفت وگو با خبر فوری ، وی با بیان اینکه این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و تولید پیچ ​​و صفحه ارتوپدی را آغاز کرد ، گفت: این شرکت در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان پیچ و ارتوپدی برای بهبود کیفیت محصولات داخلی و کمبود محصولات خارجی کشور است. در کشور در نظر گرفته می شوند.

این شرکت با ماشین آلات پیشرفته و کادر متخصص و خلاق خود ، توانسته است بخش اعظم نیازهای خود را در این زمینه در کشور برطرف کند ، با افزودن “صفحات ارتوپدی” ، “پیچ های ارتوپدی” و “میخ های ارتوپدی” و ارتوپدی. ایمپلنت ، ستون فقرات و پیچ ها ، و صفحات فک و صورت دستاوردهای مبتنی بر دانش این شرکت هستند.

کوچپیده ادامه داد: از سال 93 مجوز ساخت از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دریافت کردیم و توانستیم در این زمینه وارد بازار شویم و هم اکنون محصولات ما در بسیاری از بیمارستان های کشور عرضه می شود.

این محقق استفاده از این ایمپلنت ها را در درمان شکستگی استخوان ها تشریح کرد و خاطرنشان کرد: “ما این توانایی را ایجاد کرده ایم که ایمپلنت ها را بر اساس نیاز بیماران ایجاد کرده و آنها را به دستور پزشک متخصص تحویل دهیم”.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات پزشکی به تمام استان ها و دانشگاه های کشور ارائه شده است ، خاطرنشان کرد: تفاوت محصولات ما با نمونه های مشابه خارج از کشور در کسب دانش فنی است. این محصولات به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادر شده است.

انتهای پیام