اقتصادی

تهیه داشبوردهای مدیریتی با نرم‌افزارهای بومی در کشور امکان‌پذیر شد

تیمی از محققان یکی از شرکت ها را بر اساس دانش نرم افزارهای بومی برای تهیه پنل های مدیریتی ارائه کردند که بر اساس آن مدیران سازمان ها بر اساس داده های موجود در این داشبوردها می توانند برای سازمان خود تصمیم گیری کنند.

محسن معماریان، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش در گفت وگو با خبر فوری، گفت: وی با بیان اینکه این شرکت در سال 1361 تاسیس شده است، تصریح کرد: این شرکت دارای محصول دانش بنیان به نام «فارابر» است. این محصول در زمینه تولید داده می باشد و در دسته نرم افزارهای Business Intelligence قرار می گیرد.

وی در بسیاری از سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی و همچنین بانک ها و مراکز درمانی استفاده از این نوع نرم افزارها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروزه تصمیم گیری ها باید بر اساس داده ها باشد و در این راستا جمع آوری تمامی داده ها ضروری است. سازمان ها به عنوان داشبورد.مدیریت برای ارائه به مدیران ارشد.

معماریان ادامه داد: مدیران بر اساس این داده ها می توانند بهترین تصمیم را بگیرند. زیرا این نرم افزار امکان جمع آوری و ادغام داده ها از لایه های مختلف سازمان و مدیریت مکان را در برخی داشبوردها فراهم می کند.

وی تحلیل جامع داده ها را از دیگر ویژگی های این نرم افزار برشمرد و یادآور شد: این ویژگی هایی است که نرم افزار هوش تجاری ارائه می دهد و این نرم افزار بومی که در جامعه معرفی کرده ایم نیز قادر خواهد بود این ویژگی ها را در اختیار مدیران قرار دهد.

دانش بانیان، رئیس هیئت مدیره این شرکت، یکی از جدیدترین کاربردهای این نرم افزار را پیش بینی داده ها و تحلیل مدل های مختلف پیش بینی می داند: در این نرم افزار اصلی از هوش مصنوعی استفاده شده است. .

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از محصولات خارجی در این حوزه به بازار عرضه شده است، گفت: در حال رقابت با نرم افزارهای خارجی هستیم در حالی که بسیاری از این نرم افزارها به مشتریان ایرانی فروخته نمی شود. علاوه بر این، حفاظت از داده ها در این نرم افزار حائز اهمیت است و استفاده از محصولات دانش بنیان داخلی برای ارتقای امنیت داده ها حائز اهمیت است.

انتهای پیام