اقتصادی

جوانترین وزیر دولت برای «رفع فقر» چه می‌کند؟

حجت الله عبدالملکی ، جوانترین وزیر در دولت سیزدهم ، با اعتماد نمایندگان مردم به مقر دفتر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حالی که در راه این وزارتخانه عمومی بود. نیازهای مردم در خط مقدم است ، بنابراین باید دید آنها چگونه با شعار تقویت زیرساخت های اشتغال به وعده های خود عمل خواهند کرد و به آنها عمل خواهند کرد.

به گزارش خبر فوری ، عبدالملکی ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته حمایت ، به عنوان نخست وزیر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

حجت الله عبدالملکی ، متولد 1360 در ری ، تهران ، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان و فوق لیسانس معارف و اقتصاد اسلامی از امام. دانشگاه صادق.

وی پیش از این دبیر شورای اقتصادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، دبیر موسسه برنامه ریزی اساسی – مرکز الگوی اسلامی ایران ، معاون دانشکده آموزش و اقتصاد اسلامی ، امام صادق بود. این دانشگاه همچنین عضو کمیته صندوق تامین اجتماعی شهروندان و عشایر ، عضو شورای فقهی صنعت بیمه (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) ، مشاور وزارت اقتصاد و دارایی بوده است. بوده است؛ وزارتخانه هایی مثل او وزارت فواید عامه او به یاد می آورد

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایران در سال 1390 پس از تصویب شورای مشورتی اسلامی مجلس از زمان ادغام سه وزارتخانه کار ، رفاه و تأمین اجتماعی و سه وزارت کار و کار و امور اجتماعی تشکیل شد و مستقیماً یکی از وزارتخانه های اصلی مربوط به معیشت و اشتغال افراد است. همانطور که گفتم نقش مهمی در تعیین شرایط زندگی و بهبود کیفیت زندگی افراد دارد و می تواند داشته باشد حداقل 30 درصد بودجه کشور متعلق به آن وزارتخانه است آره.

وزیر انتخاب شد اولین تمرکز برنامه آن ایجاد یک سیستم اشتغال و اشتغال جامع برای ایرانیان است در سراسر متن برنامه های خود ، به طور کلی ، برنامه راهبردی و عملیاتی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در 9 بخش: برنامه راهبردی-عملیاتی در زمینه اشتغال ، برنامه راهبردی-عملیاتی. حوزه روابط کار ، برنامه راهبردی-عملیاتی تعاونی یک برنامه راهبردی-عملیاتی در زمینه رفاه ، برنامه راهبردی-عملیاتی در زمینه رفاه و امنیت اجتماعی ، برنامه راهبردی-عملیاتی در زمینه اجتماعی ارائه کرده است. آسیب و برنامه راهبردی-عملیاتی در زمینه اقتصادی.

سازمان رفاه کشور یکی از مهمترین زیرمجموعه های این وزارتخانه است و مشتریان زیادی با پشتیبانی این سازمان در خدمات مختلف در زمینه های مختلف دریافت می کنند. بر اساس این برنامه ، هیچ سیستم جامع و منظمی برای ارائه خدمات توانبخشی به موقع و مناسب ، هزینه ارائه خدمات پزشکی در زمینه توانبخشی ، افزایش فشار فقر و مشکلات اجتماعی و اقتصادی افراد و خانواده های زیر مجموعه وجود ندارد. ، فرصت های شغلی و افزایش معلولیت و بیکاری مراجعه کنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی ، مشکلات مربوط به مناسب سازی محیط برای معلولان و نبود تخت های توانبخشی در بیمارستان های کشور. مشکلات سازمان بهزیستی شارژ می شود.

با این حال ، در حالی که در برنامه رفاهی ، فرصت ها و چالش های پیش روی سازمان بهزیستی را مورد بررسی قرار می دهد ، دارای چهار استراتژی دگرگونی از جمله استراتژی اول (نظارت بر کارکنان) است: الکترونیکی سازی اطلاعات و مکانیسم های ارائه خدمات ، راهبرد سوم. (تجزیه و تحلیل ساختار اداری و منابع انسانی): نوسازی ساختار سازمانی و منابع انسانی ، استراتژی چهارم (برای جامعه ایران و جهان) ایران ، استراتژی پنجم (نظارت بر تأمین منابع مالی و اقتصادی): حمایت اقتصادی و استراتژی ششم ( توسعه رفاه و خدمات نظارت بر تکثیر ساده و ارزان): وی بدنسازی اجتماعی را در دستور کار خود ذکر کرد.

در برنامه راهبردی و عملیاتی رفاه و تامین اجتماعی ، چالش های سطح حمایت در رفاه عمومی بارن:

– مکانیزم ناکافی برای شناسایی و پذیرش نیازمندان

فقدان منابع کافی و عدم وجود خدمات کافی در سیستم پشتیبانی ، به ویژه برای معلولین و بیماران در حال مرگ نهایی و محروم از لحاظ اجتماعی – عدم وجود پایگاه داده متمرکز برای شناسایی و پوشش نیازها.

ضعف رویکرد پیشگیری ، به ویژه در شرایط فقر ، محرومیت و آسیب های اجتماعی

در بحث چالش های حوزه بیمه اجتماعی بارن:

عدم وجود سیستم بیمه مناسب برای کارکنان بدون حقوق و دستمزد

وجود تعدادی از قوانین و مقررات

فراوانی و ناسازگاری شرایط و روش ها در صندوق های بیمه و پوشش گروه های جدید با حمایت دولت و کمبود منابع

افزایش بدهی دولت با صندوق های بازنشستگی و بیمه

یک چای چالش بیمه درمانی بارن:

چالش پوشش بیمه ای دولت بدون پرداخت حق بیمه و هزینه هنگفت درمان و پرداخت از جیب در بخش سلامت در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت ، شامل برخی آسیب ها و چالش های کلی ماموریت. به

به گزارش خبر فوری ، با این حال ، بر اساس این برنامه ، یک راه حل اساسی نیز وجود دارد به جهش تولید و تقویت زیرساخت های اشتغال کمک کنید و درآمد در کشوری بیان می شود که منجر به ریشه کنی فقر ، ایجاد رفاه عمومی و حفظ آبروی مردم می شود.

اما اقدامات نهادی در این برنامه برنامه های بلند مدت از این نظر نیز

شامل سرمایه گذاری های سودآور با ریسک کمتر می شود

– بازنگری قوانین و مقرراتی که با پایداری وجوه سازگار است تا درآمد را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهد و قوانین لازم و م effectiveثر را وضع کند.

از نظر برنامه ریزی برای افزایش نرخ رشد جمعیت و در نظر گرفتن سیاست های تشویقی و تشویقی در این زمینه برای افزایش تعداد دانشجویان ورودی ، با سایر نقاط کشور هماهنگ شوید.

همکاری با سایر ادارات دولتی برای جلوگیری از توسعه بخش غیررسمی و ارتقاء رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی ، افزایش درآمد صندوق های بازنشستگی و برنامه ریزی برای کاهش جمعیت برای همکاری با سایر ادارات دولتی. اجتناب از تقسیم کار بازار کار افزایش درآمد صندوق های بازنشستگی نامیده می شود.

از آنجا که موضوع آسیب های اجتماعی یکی از مسائل اصلی در کشور است ، در این برنامه عبدالملک با استفاده از برخی مدیران که تخصصی و بی اثر ندارند ، تعداد آسیب های اجتماعی را افزایش داده ، سن مصدومان را کاهش داده و تحت تأثیر آسیب های اجتماعی قرار گرفت. در این منطقه. به دلیل آسیب های اجتماعی و استفاده کافی از آنها نشده است. توانایی سازمان های خیریه و غیردولتی و مشارکت عمومی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، از جمله. چالش ها در زمینه آسیب های اجتماعی او بیان کرد.

در این راستا ، لایحه ای را برای مدیریت آسیب های اجتماعی کشور ، تقویت برنامه های مبتنی بر هویت دینی ، ملی و قومی ، ایجاد داده های اجتماعی و اطلس آسیب های اجتماعی ، و زمینه سازی برای کنترل و مشارکت سازمان های غیردولتی بنویسید. کاهش آسیب های اجتماعی تقویت برنامه های مرتبط با اجتماعی در زمینه آسیب های اجتماعی ، تقویت پیشگیری از وقوع جرم اجتماعی به عنوان یک راه حل بلند مدت ذکر شده است.

اگرچه بهبود اشتغال و تولید و محیط کسب و کار ، کاهش مشاغل غیررسمی ، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان ، معلولان ، سالمندان ، بیمه سلامت و … از جمله موضوعات مورد بحث در برنامه های وزیر تعاون ، کار و جامعه بود. رفاه. با این حال ، برخی از اعضای شورای شورای اسلامی هنگام بررسی اعتبارنامه وزیر اعتراض کردند و هاجر چنارانی ، نماینده مردم نیشابور ، گفت وزیر پیشنهادی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برنامه خاصی برای هدایت این وزارتخانه ندارد. ، درصدی از بودجه حداقل 30 کشور متعلق به این وزارتخانه است.

عبدالحسین روح الامینی ، نماینده مردم تهران ، یکی دیگر از مخالفان وزیر پیشنهادی ، معتقد است وزیر پیشنهادی کار اشراف ندارد که به عنوان وزیر و مدیر اجرایی در این زمینه جانشین وی شود.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز به عنوان مخالف تأکید کرد که عبدالملکی یک جوان با آینده ای مرفه ، اما در این زمان یک انتخاب ظالمانه برای وزیر در یک وزارتخانه فوق العاده است. وی همچنین گفت که عبدالملکی تا حدودی یک جوان باهوش ، نظری و اقتصادی است ، اما او جوان است و نمی تواند از عهده این وزارتخانه عظیم برآید که دارای زیرمجموعه هایی مانند سازمان تامین اجتماعی ، سازمان بهزیستی ، شستا و میثاق است. صندوق بازنشستگی که هر یک از آنها به یک مدیر وزیر نیاز دارد.

با وجود این مخالفت ها ، برخی از نمایندگان مجلس نیز با وزیر رفاه اجتماعی موافقت کردند. علی اکبر بسطامی ، عضو کمیته اجتماعی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی موافقت کرد و گفت حجت الله عبدالملکی با استفاده از نیمی از بودجه کشور 30 ​​درصد اشتغال ایجاد کرده و سوابق وی در کمیسیون بین المللی تأیید شده است. سازمان کار.

نیازی به گفتن نیست که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های پیشرو دولتی است که در این سالها با چالش هایی روبرو بوده است. محیط نامناسب کسب و کار و اشتغال ، نرخ بیکاری مداوم ، نرخ دستمزد و تورم نامتناسب و کاهش قدرت خرید و غیره ، برنامه های خاص و عملیاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. این وزارتخانه با گروه های مختلفی از جمله کارگران ، بازنشستگان ، عشایر و روستاییان ، معلولین ، زنان سرپرست خانوار ، افراد جویای کار و افراد دارای معایب اجتماعی روبرو است. باید دید عبدالملکی حجت الله که پنجمین وزیر آن وزارتخانه است ، چگونه برنامه هایی را برای رسیدگی به این مسائل اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام