اقتصادی

آخرین خبرها از تغییر دامنه نوسان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت برنامه سازمان بورس برای تغییر دامنه حوادث را توضیح داد.

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت وگو با خبر فوری ، با اشاره به برنامه سازمان بورس برای تغییر دامنه حوادث اظهار داشت: برای این تغییر ، سازمان تقریباً آخرین و آخرین برنامه تحقیقاتی دارد. پس از اتمام ، گامی برای مشورت با فعالان بازار سرمایه برداشته شده است و در صورت تکمیل ، آن را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: دامنه حوادث ، حجم پایه و … بخشی از زیرساخت های بازار است و هر یک باید با اجزای مختلف دیده شود ، تغییری که داده می شود باید دائمی باشد نه اینکه ما برنامه ای را طراحی کنیم. و سپس آن را تغییر دهید. ” ما یک برنامه بلند مدت طراحی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش ، نوسانات همواره یکی از مهمترین مسائل بازار سرمایه به ویژه در سال گذشته بوده است. میزان نوسانات و اینکه آیا باید نوساناتی در بازار سرمایه وجود داشته باشد یا نه ، همواره در بین کارشناسان مورد بحث بوده است و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که دامنه نوسانات باید بهبود یابد تا روند معاملات بازار سهام بهبود یابد. با این حال ، زیرا آنها باعث انحراف بیشتر در معاملات سهام

دامنه نوسانات بازار سرمایه از پنج مثبت و منفی به 16 مثبت و دو منفی از 16 فوریه سال گذشته رسید. این تصمیم توسط هیئت عالی بورس و با هدف ایجاد تعادل در این بازار اتخاذ شد. البته عمر این تصمیم حدود سه ماه بود و دامنه نوسانات از ابتدای ماه مه از شش مثبت به منفی شش و سه منفی افزایش یافت.

انتهای پیام