اقتصادی

عامل بزرگ‌ترین حملات مجازی اخیر شناسایی شد

میکروتیک بات نت جدیدی است که دارای 250 هزار دستگاه آلوده به بدافزار از طریق روترها است ، یکی از جدیدترین حملات بزرگ دنیا و جدیدترین حملات در ایران است و کاربران تجهیزات میکروتیک باید در اسرع وقت از حملات آینده این نوع بات نت جلوگیری کنند. اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

به گزارش خبر فوری ، اغلب پیش آمده است که برخی از وب سایت ها به دلیل حملات Distributed Denial of Service (DDOS) از دسترس خارج شوند. مهاجمی که قصد دارد به حمله Didas حمله کند ، ترافیک زیادی ، عمدتا درخواست های غلط ، را به یک سایت یا سرور ارسال می کند و باعث می شود آن سرور پاسخ دهد ، خراب شود یا غیرقابل دسترسی شود.

در حالی که حملات Didas خدمات شرکتها و افراد بزرگ را مختل می کند ، ISP ها در مواجهه با حملات با چالش های بیشتری روبرو می شوند تا ترافیکی غیرقابل تشخیص و غیر طبیعی داشته باشند. محققان می گویند حملات دیداس بی سر و صدا عمل می کند. محققان افزایش حملات Didas را به گسترش ویروس کرونا نسبت داده اند ، زیرا مصرف کنندگان بیشتر به خدمات آنلاین وابسته هستند و کار در خانه یک روش جدید در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری است.

از آنجا که دورکاری به یک استاندارد جدید تبدیل شده است و استفاده از خانه در حال حاضر افزایش یافته است ، اقدامات امنیتی مناسب برای کاهش این حملات برای ISP ها مهم است. حملات Didas ، از طریق ورودی و خروجی ، تهدیدی برای این استاندارد جدید از کار است که یک کاربر خانگی قادر به تشخیص و تشخیص موثر آن نخواهد بود. بنابراین ، ISP ها باید اقدامات حفاظتی را برای حفظ کیفیت اتصال به شبکه انجام دهند.

از آسیب پذیری های قدیمی روتر Microtek برای ایجاد حملات گسترده DDOS استفاده کنید

بات نت جدید مریس ، متشکل از 250،000 دستگاه آلوده به بدافزار ، باعث ایجاد جدیدترین حملات بزرگ DDOS در جهان از طریق روترهای میکرو شده است. هفته گذشته ، حملات به این دکمه رکورد بیشترین حملات در حجم DDOS را شکست. طبق اطلاعیه ای از شرکت Microtek که توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی حوادث رایانه ای) نقل شده است ، این موضوع با ضعف روترهای قدیمی Microtek مرتبط با 2018 مرتبط بود.

از آنجایی که برخی از آدرس های IP سوء استفاده در این حمله از ایران است ، همه کاربران تجهیزات ریز فناوری باید در اسرع وقت دستورالعمل های امنیتی را دنبال کنند تا از حملات بعدی این نوع بات نت جلوگیری شود. دستگاه میکرو خود را به طور مرتب به روز و نگهداری کنید. برای جلوگیری از دسترسی عمومی به دستگاه خود ، دسترسی به دستگاه خود را از طریق اینترنت محدود کنید. اگر به دسترسی از راه دور به دستگاه خود نیاز دارید ، خدمات VPN امن مانند IPsec را فعال کنید.

شما باید از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و آن را به طور مرتب تغییر دهید. تصور نکنید که یک شبکه محلی یک شبکه امن است ، اگر روتر شما از رمز عبور محافظت نشده یا رمز عبور ضعیفی دارد ، می توانید با بدافزار به شبکه محلی خود نیز دسترسی پیدا کنید. تنظیمات ناشناخته را در پیکربندی سیستم عامل RouterOS بررسی کنید.

بدافزاری وجود دارد که Microtek سعی می کند دستگاه شما را از رایانه Windows خود پیکربندی مجدد کند. به همین دلیل مهم است که از دستگاه خود با گذرواژه قوی محافظت کنید تا از ورود حملات به دیکشنری و بدافزار جلوگیری شود. همچنین سعی می کند با سوء استفاده از آسیب پذیری ها در نسخه های مختلف دستگاه (به عنوان مثال ، آسیب پذیری وصله شده CVE-2018-14847) به بدافزار نفوذ کند. بنابراین ، بسیار توصیه می شود که Microte دستگاه خود را به آخرین نسخه به روز کند و به طور مرتب آن را به روز کند.

انتهای پیام