اقتصادی

مجوز ترخیص ۱۳ هزار تن برنج وارداتی صادر شد

به گفته معاون فنی ایران ، با توافق صورت گرفته در کارگروه ستاد برای تنظیم بازار ، بیش از 13 هزار تن برنج ذخیره شده در گمرک شستشو و به بازار ارسال می شود.

مهرداد جمال اروانقی در گفت وگو با خبر فوری ، اعلام کرد که قبل از شروع ممنوعیت فصلی اما پس از اعمال ممنوعیت ممنوعیت انبار ، به دنبال پیشنهاد گمرک برای پاکسازی 13000 تن برنج ، مقررات بازار تنظیم شد. کارکنان ستاد. ضروری بود و نظافت این برنج ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یک مقام مسئول گمرک ایران گفته است که گمرک برای ترخیص و حمل این برنج ها پردازش شده است ، بنابراین صاحبان آن بلافاصله می رسند و آن را تمیز می کنند.

داستان این 13000 تن از ابتدای مرداد تا پایان اکتبر است که برنج فصلی ممنوع شد. ثبت سفارشات نامحدود است و می تواند تمیز شود ، در حالی که حدود 10 ظرف حاوی ده هزار تن برنج وجود داشت. آنها قبل از ممنوعیت به ایران می رفتند و پیش بینی می شد که ورود آنها همزمان یا بلافاصله پس از شروع ممنوعیت باشد و اجازه ممکن است. پیداش نکن

گمرک ایران همچنین اعلام کرد که برخی از شناورهای برنجی با وجود رسیدن قبل از 21 تیر به بنادر و برخی از آنها رسیده اند ، اما تاریخ ورود یا دریافت انبار از اول مرداد صادر شده است و بنابراین نمی توان آن را تمیز کرد.

در دو نامه به وزارت جهاد و یکبار به وزارت صمت ، گمرک پیشنهاد کرد که ورود کالاها در 12 کیلومتری آبهای سرزمینی کشور برای ورود کالا به حوزه سیاسی قانونی تلقی می شود. در صورت ورود کالا قبل از روز بدون توجه به زمان اعلان ورود یا دریافت سپرده ، آنها می توانند مجوز بگیرند.

بیش از 13000 تن این بخشی از بیش از 80.000 تن برنج رسوبی در گمرک است. با این حال ، در نامه اخیر به معاون فنی ایران گزارش شده است که حذف این حجم و ورود آن به بازار نیز می تواند تأثیر داشته باشد. قیمت برنج

این در حالی است که در ماه های اخیر قیمت بازار برنج بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام