اقتصادی

گره ترخیص کامیون‌های رسوبی باز می‌شود؟

بر اساس آخرین آمار ، بیش از 6000 کامیون وارداتی به گمرک کشور واریز شده است که بلافاصله با ظهور قوه قضائیه واگذار می شود ، اما هنوز در این زمینه متناقض هستند و مشخص نیست این مشکل کجا و چه زمانی وجود دارد به باز می شود؟

به گزارش خبر فوری ، پس از اتخاذ تصمیمات و ورود قوه قضائیه به موضوع ورود و پاکسازی کامیون های رسوبی در گمرکات کشور ، مقرر شد حدود 6 هزار کامیون وارداتی در پایان مهرماه پاکسازی شود اما به نظر می رسد این مشکل تا آن دوره ادامه یابد در نهایت تعداد کامیون های منتقل شده به گمرک نباید از حدود 1300 کامیون رسوبی در گمرک تهران تجاوز کند.

در پایان ماه اوت ، گمرک گزارش داد که حدود 3600 دستگاه کامیون رسوبی در 9 گمرک ایران وجود دارد که مشکلات زیادی در نظافت دارند و در این راستا ، نام چندین دستگاه به عنوان مقصر اصلی عدم نظافت اعلام شد. از این کامیون ها

فرامرز مداح ، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای به خبر فوری گفت: یکی از دلایل اصلی نظافت این کامیون ها عدم شفافیت منبع مالی واردکنندگان برای خرید این کامیون ها است و در صورت برطرف شدن این مشکل ، کامیون های رسوبی می تواند واردات را پاک کند و به کامیونداران اجازه دهد ناوگان خود را مدرن کنند.

البته رانندگان کامیون و اتحادیه های آنها مشکلات زیادی از جمله ناهماهنگی ، عدم برنامه ریزی و برخی مقاومت در جهت تسریع نوسازی ناوگان را اعلام کردند که بزرگترین موانع و مشکلات کامیون های رسوبی وارداتی در گمرکات کشور است ، اما سرانجام دادستانی در این زمینه عجله کرد. مورد. وی از تمیز کردن کامیون های باقی مانده در گمرکات کشور خبر داد.

بنابراین ، سه هفته ، یعنی تا پایان ماه اکتبر ، قاضی به قضات مهلت داد تا این موضوع را حل کنند.

در همین راستا ، گمرک گزارش داد که ظرف سه هفته از پیگرد قانونی برای پاکسازی این کامیون ها ، همه کامیون های رسوبی ، از جمله بیش از 6000 نوع کامیون ، از گمرکات کشور خارج می شوند.

اما اکنون به نظر می رسد اظهارات و اظهارات ضد و نقیضی در این باره بیان شده است. کامیون های رسوبی نمی توانند به موقع تمیز شوند ، همانطور که مهرداد اروانگی – معاون وزیر گمرک ایران – اخیراً گفت: بر اساس آخرین گزارشات ، تعداد کامیون های رسوبی 9 گمرک بیش از 6000 خودرو است و اکنون بیش از 1300 دستگاه از این کامیون های وارداتی در گمرک تهران یا شهریار فقط در سابق نگهداری می شوند.

وی افزود: بر اساس پیگیری عرف واردکنندگان کامیون های رسوبی گمرک تهران ، همه شرکت ها آماده تمیزکردن کامیون ها تا پایان آنلاین ماه امسال بودند.

در حالی که این بیانیه ممکن است امیدوار کننده به نظر برسد ، این واقعیت که بقیه کامیون ها ذکر نشده اند به این معنی است که بین وعده ها و آنچه اتفاق می افتد تفاوت قابل توجهی وجود دارد و 6000 تا 1300 کامیون رسوبی اعلام شده نباید تمیز شود ، و شاید رسوب کامیونها فقط در صورت تلاش همه مقامات برای ترخیص کالا از گمرک در تهران

البته باید منتظر ماند و دید قوه قضائیه با این سهل انگاری و مجرمان نظافت کامیون های وارداتی مانده در گمرکات کشور چگونه برخورد می کند و مشکل اصلی و گره نظافت این کامیون ها چیست؟

انتهای پیام