اخبار عمومی

من بیرانوندم؛ مرا تماشا کنید تا پول در بیاورم!

بیرانوند این روزها حاشیه تولید می‌کند و دیده می‌شود. یک روز با حرکت سر بریدنش رو به هواداران استقلال روز دیگر با رقص توی رختکن و چند روزی با خبر جدایی اش از پرسپولیس و حالا با احتمال انتقالش به استقلال. حاشیه‌هایی که قرار است چشم‌ها را به خود جلب کند تا بیرو بیشتر پول به جیب بزند!

خبر فوری پلاس: چند روز است علیرضا بیرانوند در صدر اخبار کشور است؛ گلر پرسپولیس که با ساپینتو (سرمربی فصل گذشته استقلال) کل‌کل‌های داغی داشت و در رسانه‌ها برای هم خط و نشان می‌کشیدند اما حالا گزینه چاق آبی‌هاست که می‌خواهند با یک ولخرجی سنگین یکی از پررنگ‌ترین نمادهای پرسپولیسی که در ٧ فصل گذشته ٦ بار قهرمان شده را بگیرند و با این کار هم دروازه خود را محکم‌تر کنند و هم ضربه روانی سختی به پرسپولیسی‌ها و هوادارانشان بزنند؛ ضربه‌ای که برای قدیمی‌های پرسپولیس یادآور انتقال مهدی هاشمی‌نسب از متعصبان پرسپولیسی بود که راه دروازه استقلالی‌ها را خوب بلد بود اما ناباورانه در یک فصل پیراهن آبی‌ها را پوشید. اما اتفاقی که این روزها دارد بیرانوند حول خودش رقم می زند فقط در نقل و انتقال شبیه به اتفاق هاشمی نسب است.

علیرضا بیرانوند این روزها لنز همه دوربین‌ها و چشم‌های هواداران فوتبال را به سمت خود کشانده‌است و هر روز درام تازه‌ای تولید می‌کند تا توجهات را به سمت خود نگهدارد. بازی رسانه‌ای که یک روز استرس فسخ یکطرفه قرارداد در آن مطرح می‌شود، روز دیگر خبر آبی‌پوش شدنش به گوش می‌رسد و عدد سنگین ۱۰۰ میلیاردتومان در رسانه مطرح می‌شود و روز بعدتر می‌گوید که دلش با پرسپولیس است و اگر پرسپولیس هم او را می‌خواهد برای نگهداشتنش حداقل نصف مبلغ پیشنهادی دست توی جیبش کند. 

اگر شما این اتفاق را فقط ورزشی می‌بینید، دارید ساده‌انگاری می‌کنید. بیرو این روزها دارد هواداران خودش و هواداران دو تیم را به جان هم می‌اندازد تا در فضای شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش حرف بزنند و از قدرت آن‌ها برای وایرال شدن خودش در سطح رسانه استفاده می‌کند تا از طریق آنچه که این روزها اسمش را صنعت هواداری گذاشته‌ایم و همان اقتصاد توجهی که داریم درباره‌اش حرف می‌زنیم، سرخط اول خبرها باقی بماند و بتواند با قدرت رسانه‌ای که برای خودش دست و پا کرده در این میدان بتازد. 

اخبار حاشیه‌ای زیادی نیز در کنار این خبر در حال تولید است، شایعه سکته دو نفر از هواداران پرسپولیس که نگران آبی‌پوش شدن بیرو هستند دست به دست می‌چرخد. اقوام بیرو این روزها دارند فالور می‌گیرند تا بگویند آخرین بار که کنار مرد شماره یک پرسپولیس نشسته بودند اوضاع دلش از چه قرار بوده‌است.  

پسری که تا چندوقت پیش رقص او در رختکن پرسپولیس هنگام جشن قهرمانی یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی بود و هواداران پرسپولیس با انتشار آن کلی به آن فخر می‌فروختند، حالا دارد به رقیب سنتی فکر می‌کند و برای تیمی که در آن حاضر بود خط و نشان مالی می‌کشد.

بیرو چه در پرسپولیس بماند و چه به استقلال برود دیگر بیرو گذشته نیست. بیرویی که شاید دیگر محبوب هم‌تیمی‌هایش هم نباشد؛ چون فشار سنگینی را به کلیت باشگاه پرسپولیس و هواداران منتقل کرده‌است که همش به خاطر پول بوده‌است. 

بیروِ استقلالی نیز چندان محبوب نخواهد بود چون استقلال با وجود حجم فشارهای مالی بسیار زیاد چنین ولخرجی برای یک نفر کرده‌است که هیچ نماد و عرقی به این تیم ندارد و صرفا برای آنکه جیبش پر شود، آبی‌پوش شده‌است. اما او توانست چند روزی خودش را به صدر اخبار کشور برساند و آدرنالین هواداران آبی و قرمز را از تعلیق این اتفاق به خود مشغول کند؛ رنگ لباس فصل جدیدش را به یک معمای جذاب در رسانه تبدیل کند و ارتش هواداران را به خود مشغول کند.

حالا سرنوشت هرچه که باشد بیرو با جلب این توجهات چندمیلیارد بیشتر قرار است پول تو جیبش بگذارد.

انتهای پیام