اقتصادی

ابهام بانک مرکزی برطرف شد

معاون وزیر گردشگری اعلام کرد که ابهام بانک مرکزی را درباره مهلت بازگشت فعالان گردشگری برای بازپرداخت هزینه های بانکی در پایان سال 1399 از بانک مرکزی برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبر فوری ، از زمان تصویب بسته دوم حمایت از صنعت گردشگری در ستاد مبارزه با تاجگذاری ملی ، بانک مرکزی دو بار به بانک ها اعلام کرده است که بخشی از تسهیلات فعال گردشگری را به تأخیر انداخته اند. نماینده بانک مرکزی – دستی – در جلسه کارگروه بررسی اثرات اقتصادی تاج در روز دوشنبه (23 دسامبر) از ابهام صحبت کرد.

اگرچه معاون رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی دستور به تعویق انداختن تسهیلات بانکی فعالان گردشگری به اواخر سال 1399 را دریافت کرده است ، اما هنوز بسیاری از بانک ها از حل و فصل محل اقامت ستاد تاج ملی خودداری می کنند و حتی چنین حکمی را رد می کنند. بودن.

معاون وزیر گردشگری گفت: این نگرانی علاوه بر همکاری با وزارت نیرو ، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی در اجرای مصوبه ستاد ملی تاج ، در جلسه کارگروه تأثیرات اقتصادی تاج بیان شد. گزارش شده است كه بانك مركزي تأخير بخشي از تسهيلات دريافتي فعالان گردشگري را به مديران كل بانك هاي استاني و شعب آنها اطلاع داده است. بنابراین مجریان گردشگری برای پرداخت اقساطی مجبور نیستند به بانک ها مراجعه کنند.

تیموری همچنین توضیح داد که ثبت نام گروه دوم ذینفع وام جدید کرونا که قرار بود از دوشنبه 3 دسامبر آغاز شود ، به تأخیر افتاده است: گروه دوم که قبلاً اولین نصب خود را دریافت کرده است (سود 12 درصد 6 تا 16 میلیون گوجه فرنگی) ، اقدام کرده است. از آنجا که هیچ زیرساخت م effectiveثر وجود نداشت ، هیچ وام جدیدی نمی تواند درخواست شود. وزارت کار گزارش داده است که به دلیل تعطیلی محدود و تعداد کارمندان ، سیستم موثر در حال حاضر آماده ثبت گروه دوم نیست.

وی افزود: البته جای نگرانی نیست ، زیرا تا پایان دسامبر فرصت ثبت وام تاج (بین 16 تا 900 میلیون یورو ، نرخ سود 12 درصد) را داریم. من از گروه دوم فعالان گردشگری می خواهم که در روزهای آینده از سیستم موثر صحبت نکنند.

ثبت نام برای وام تاج جدید برای بخش گردشگری در تاریخ 29 نوامبر آغاز شد. این مرکز مصوبه نهایی ستاد تاج ملی است که قرار بود به کلیه فعالیت های جهانگردی بر اساس نوع فعالیت ، اندازه واحد ، درجه و ستاره اختصاص یابد. مبلغ نصب قبلی مورد تأیید ستاد ملی تاج بین 6 تا 16 میلیون تومان با نرخ سود 12٪ برای هر شغل بود. بسیاری از اپراتورهای تور به دلیل اندک و نرخ سود نامتناسب تسهیلات از وام اول استفاده نکردند. برخی از آنها به دلیل کمبود بیمه نصب را دریافت نکردند و اطلاعات نادرست در سیستم وزارت کار ثبت شده است. وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده است که دومین مرکز تأیید شده توسط ستاد ملی مقابله با تاجگذاری در 27 اکتبر ، بر 14 حرفه در زمینه گردشگری متمرکز خواهد بود.

مبلغی که در بسته کمک دوم در نظر گرفته شده بین 16 تا 900 میلیون تومان است که نرخ سود آن 12 درصد است. ستاد تاج ملی پس از شش ماه وقفه و از 1400 به بعد بازگشت این تسهیلات را تصویب کرده است. همچنین ، بخشهایی از نصب بسته کمکهای اولیه تا پایان سال به تأخیر می افتد.

انتهای پیام