اقتصادی

فعال‌سازی جایگاه‌های سوخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: چرخه سوخت در جایگاه های عرضه سوخت کشور در کمترین زمان ممکن فعال شد.

به گزارش خبر فوری، کرامت ویسوکرمی صبح امروز با تاکید بر اینکه در کنار بازدید جواد اوجی وزیر نفت از ستاد، مرکز داده و پایش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سامانه هوشمند سوخت تلاش کرده ایم، گفت: تامین سوخت خودروها در کمترین زمان ممکن : با توجه به تمهیدات قبلی برای قطعی سیستم و با توجه به سناریوهای مختلف برنامه ریزی شده پیرامون آن، عملیات فعال سازی اولین ایستگاه ها در نیم ساعت اول این رویداد امکان پذیر شد.

وی افزود: برای عرضه بنزین و نفت و گاز رایگان و رایانه قیمت های متفاوتی در سامانه هوشمند سوخت وجود دارد اما با خاموش بودن سامانه سامانه سهمیه بندی غیرفعال شده و مجبور به مانور قیمت دوم شده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برای فعال‌سازی نازل‌های سیستم اقدام کردیم تا بتوانیم بنزین عرضه کنیم.

ویسکرامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4 هزار جایگاه عرضه بنزین و نفت و گاز در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: 58 هزار نازل در مبادی عرضه سوخت داریم که از این تعداد 44 هزار در محل عرضه بنزین و 14 هزار جایگاه در عرضه نفت و گاز است. با روش دستی، نازل های جایگاه ها به صورت جداگانه فعال شدند تا بتوان بنزین را قبل از سیستم تامین کرد و جایگاه ها به سرعت شروع به کار کردند.

وی افزود: در 37 منطقه عملیاتی در ساعات اولیه مناطق سوخت رسانی عمدتا در مناطق عملیاتی به سرعت راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به فعال شدن حدود 800 جایگاه سوخت در کشور گفت: طرح ما برای استفاده از سیستم سوخت بلافاصله به پیمانکار پشتیبانی ابلاغ شد و پیچیده بود.

ویسکرمی افزود: در بحث سیستم حمل و نقل لخته های سنگین سعی کردیم با فعال سازی قیمت آزاد نفت و گاز (600 تن) مشکلی برای خودروهای سنگین ایجاد نکنیم.

سهم مردم از بنزین حتی یک لیتر هم کم نمی شود

مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در گزارشی از روند راه اندازی مجدد توزیع سوخت در کشور گفت: معماری سامانه هوشمند سوخت به گونه ای است که عرضه سوخت بسیار سریع آغاز می شود و در بدترین حالت، سوخت رسانی بسیار سریع آغاز می شود. شرایط.”

وی افزود: هر برنامه ای داشتیم در بدترین حالت مجوز قطع سوخت را کاهش می داد و به سرعت سعی کردیم با یک سیاست قیمت گذاری به سرعت از جایگاه ها بهره برداری کنیم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: پس از این حادثه تیم فنی ما به سرعت راهکارهای احتمالی عملکرد سامانه را بررسی کردند و سعی کردیم به تدریج سهمیه ها را از طریق سامانه فعال کنیم.

رضایی افزود: در این بحران مهمترین هدف ما ایجاد سوخت سریع در کشور بود و تاکید می کنم خوشبختانه به دلیل این بی نظمی حتی یک لیتر از سهم مردم حذف نخواهد شد.

جایگاه های عرضه سوخت در منطقه خراسان رضوی فعال است

علی اصغر اصغری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی نیز در ویدئو کنفرانس با این نشست گفت: خوشبختانه تمامی جایگاه های عرضه نفت در این منطقه فعال شده است.

وی افزود: نقاط عرضه فرآورده های نفتی در این منطقه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و تا بعدازظهر پنجشنبه این تعداد به 40 مورد خواهد رسید.

اصغری تاکید کرد: تا فردا تمامی جایگاه های عرضه سوخت استان خراسان رضوی به سامانه هوشمند سوخت متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی تاسیسات نفتی استان خراسان رضوی برای رفع این چالش به کمک ما آمدند، خوشبختانه با بیان اینکه آرامش در جایگاه ها وجود دارد، گفت: ساعت کاری تعیین شد. .

در همین راستا جواد اوجی وزیر نفت از زحمات تمامی کارکنان، جایگاه داران و نیروهای خدماتی منطقه برای تامین سوخت جایگاه ها تشکر و قدردانی کرد.

اتصال 268 جایگاه عرضه سوخت در استان اصفهان

حسین صادقیان، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی ویدئویی درباره وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت استان گفت: بزرگترین ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در استان اصفهان فعال است و در حال حاضر 268 عرضه سوخت در این استان وجود دارد. جایگاه های فعال و 39 جایگاه عرضه سوخت متصل به سیستم هوشمند سوخت وجود دارد که این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

وی تاکید کرد که تامین سوخت در این استان مشکلی ندارد و از صبر و شکیبایی مردم نیازمند تشکر و قدردانی می کنم.

در همین راستا مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمانشاه، یزد و اردبیل نیز گزارشی ویدئو کنفرانسی از وضعیت جایگاه های عرضه سوخت در این استان ها ارائه کردند.

انتهای پیام/