اخبار عمومی

فساد هزاران تن برنج و ذرت در بندر امام (ره) قابل تحمل نیست

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای عصر پنجشنبه در جلسه شورای قضایی خوزستان در واکنش به گزارش دادستان کل کشور مبنی بر واردات و صادرات بندر امام خمینی (ره) و وضعیت نابسامان انبارهای بندری و فساد اداری. . هزار تن برنج و ذرت در این انبارها گفت: این وضعیت باید پایان یابد.

وی با اشاره به نیازهای گسترده دستگاه های مختلف قضایی و سازمان های عضو در خوزستان، دستور افزایش مبالغ اختصاص یافته به مراجع قضایی این استان از محل اعتبارات ویژه و اعتبارات ملی دادگستری را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می کنیم با توزیع هر چه بیشتر مازاد بر مشکلات این استان کمک کنیم.

وی همچنین به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر نامناسب بودن سه انبار متعلق به خوزستان و بلاتکلیف بودن صدها مورد واکنش نشان داد و در بحث فروش کالا که در حال حاضر با مجوز انجام می شود، اظهار داشت: . وی روش مرجعیت دینی را اشتباه توصیف کرد و گفت: قطعا مرجع شرعی نمی تواند در مورد حجم زیادی از کالاهای واریز شده تصمیم گیری کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در صورت نیاز به تغییر قانون باید نظارت شود و در صورت عدم نیاز باید تدابیری اتخاذ شود تا تصمیم در مورد اموال معطوف به حاکم شرع نباشد. برای رای دادن به آنجا بروید

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از استاندار خوزستان خواستند تا هیئتی را به این انبارها اعزام کند تا در اسرع وقت از کالاهای انبار شده بازدید و برای آنها تصمیم و تخصیصی اتخاذ شود.

در این جلسه «محمد صاحبکار» معاون راهبردی قوه قضائیه با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجموعه‌های قضایی خوزستان، از پیشنهاد تامین نیروی کار لازم برای این مجتمع‌ها از طریق بومی‌سازی خبر داد و گفت: بله. .

کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست به ارائه امکانات فناوری مورد نیاز برای توسعه اطلاعات خوزستان و کسب مجوز از حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای نصب لوازم الکترونیکی جدید پرداخت. دفاتر خدمات قضایی استانی را راه اندازی کرد.

بهزیستی مدیرکل مرکز روابط عمومی قوه قضائیه نیز گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه سفر به مقامات ارشد قوه قضائیه ارائه کرد و گفت: در این سفر در مجموع 2697 درخواست مردمی دریافت شده است.

وی ادامه داد: زمانی که رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه در استان خوزستان بودند 531 جلسه مردمی به مدت 9 ساعت تشکیل و تمامی درخواست ها ثبت و برای متقاضیان پیامک ارسال شد.

وی گفت: درخواست مردم و جمع آوری درخواست ها به مدت 2 هفته در مرکز روابط عمومی تهران بررسی و برای پیگیری به استان هدایت می شود تا ظرف یک ماه پاسخ دهند.

بهزیستی همچنین با تاکید بر اینکه دادگستری خوزستان به نامه ها و درخواست های رئیس قوه قضائیه توجه ویژه ای خواهد داشت، افزود: پس از دریافت پاسخ قوه قضائیه در خصوص نتیجه دادخواست ها، آسیب شناسی دقیق موضوعات صورت خواهد گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، نشست مردمی که در کنار بازدید رئیس قوه قضاییه برگزار شد، موثرترین بخش این سفر بود و درخواست رسیدگی ویژه به مسئولان دادگستری خوزستان شد. و مکاتبات افراد طرف این سفر.

دیوان عالی خوزستان همچنین از سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه به استان تقدیر کرد و گفت: خوزستان استان مظلومی است که بیش از 20 سال است که بدون سفر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده دستگاه قضایی و کمبود اعتبار، سهولت و نیروی انسانی به دلیل حجم زیاد کار در استان، خواستار توجه ویژه به رفع نیازهای دستگاه قضایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای که روز پنجشنبه به همراه معاونین و مقامات ارشد قضایی خود در سفری یک روزه به خوزستان سفر کردند، جمعه شب راهی اهواز تهران شدند.