اخبار ورزشی

دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حسن بنیانیان گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی با حضور دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با تاکید بر لزوم وجود این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حل مشکلات امروز بسیار مفید و موثر باشد. بیایید زمان تکرار کارهای تکراری گذشته را بگذرانیم.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آزاد ششمین استان کشور است که نشست بررسی سند تحول و تعالی دانشگاه اسلامی برگزار می کند، افزود: فرهنگ، اخلاق و تربیت هویتی دانشجویان مهم است.ویژگی های سند تعالی


بیشتر بخوانید:

جلسه تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


آزاد افزود: مشاور و دستیار رئیس دانشگاه اسلامی در زمینه ارتقای کیفیت و اثربخشی دوره ها، ارتقای تربیت اخلاقی و معنوی، ارتقای مسئولیت پذیری و حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، ارتقای جایگاه و الهام بین المللی، اقتدار است. و پیشرفت علمی تمدنی، فعالیت‌ها انسجام و یکپارچگی شبکه، تحول فرهنگ سازمانی، دستیابی به نهادهای یادگیرنده و بهره‌وری و پایداری اقتصادی از مهمترین بسته‌های کاری دانشگاه در سند تحول و تعالی است.

فرهنگ را به برخی از مناسک مذهبی محدود نکنید

سازندگان افزودند: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک برنامه راهبردی پنج ساله برای اجرای سند دانشگاه اسلامی و سایر اسناد علم و فناوری تهیه و تنظیم شده است. نباید از مدیریت همه جانبه فرهنگی عدول کرد و فرهنگ را فقط به برخی شعائر دینی محدود کرد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لزوم تحلیل شفاف را یادآور شد و گفت: مشکلات اجتماعی و سیاسی زمینه فرهنگی دارد، گاهی می توان راه حلی سطحی ارائه داد و این درست نیست.

بانبان رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه وی از فرهنگیان، ایران شناسان و دانش پژوهان برجسته است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه معظم له، دانشگاه ها یکی از مراکز مهم تربیت هوش کشور است.

رئیس سابق کمیته اخلاق فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هر اتفاقی چه مثبت و چه منفی در جامعه موج می زند، تاکید کرد: دانشگاه باید نقش مهمی در حل مشکلات امروز جامعه داشته باشد.

بنیانیان با تاکید بر اینکه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه عملیاتی راهبردی پنج ساله از سال 1400 تا 1405 برای اجرای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است، به جمله طلایی سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بله، وجود دارد. فرصت‌های بسیاری در تهدیدات.» انتخاب ها انتخاب های پنهانی نیستند.

وی با بیان اینکه دو مضمون اصلی در همه رویدادهای اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: موضوع اول زمینه تحقق یک رویداد و موضوع دیگر تبلیغ برای تحقق آن است. این رویداد زمانی اتفاق می افتد که دو چیز با هم پیش می روند.

رئیس سابق کمیته ارتباط فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری در نهادینه سازی موضوع زندگی ایرانی- اسلامی در تمام ابعاد اجتماعی کشور، افزود: جامعه می شود.

بنیانیان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند «اسلامی شدن دانشگاه ها معنای عمیق، گسترده و همه جانبه ای دارد و به نظر من برای دانشگاه ها بیشتر از شام لازم است». اگر می خواهید دانشگاه علم شود، باید اسلامی شوید. یکی از ویژگی های اسلامی شدن، علمی شدن و عمیق شدن است، اعتماد به نفس معلم و شاگرد است، اعتماد به نفس معلم و دانش آموز است.

جدیت در اجرای سند دانشگاه آزاد

وی افزود: در دوره جدید به طور جدی به دنبال ایجاد سند دانشگاه اسلامی هستیم. یکی از دلایل عدم پیشرفت دانشگاه این است که برخی از نهادهای فرهنگی دانشگاه اعمال فرهنگی خاصی انجام نمی دهند، بنابراین روسای واحدها باید کارهای فرهنگی دانشگاه و نهادهای فرهنگی داخلی را مدیریت و هدایت کنند. دانشگاه باید به آنها کمک کند.

مشاور و دستیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مدیران در سند دانشگاه اسلامی گفت: از آموزش به عنوان ابزار کلیدی اصلاح استفاده کنید. فرهنگ و آموزش باید یکی از نگرش های اصلی مدیران باشد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طراحی مدل های مدیریت مفهومی برای دانشگاه اسلامی و طراحی ساختاری نظام مند در حوزه اسلامی سازی دانشگاه در دستور کار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، در ابتدای این نشست سیدحسن هاشمی دبیر ستاد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گزارشی از پیشینه فرهنگی و علمی استان خراسان جنوبی گفت: با حمایت های ویژه و الهی. فیض، آزاد.

هاشمی با تاکید بر اهمیت به کارگیری مسائل فرهنگی دانشگاه و تغییر نگرش در این حوزه و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی سازی دانشگاه، بر بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب، تلاش برای تحول دانشگاه تاکید کرد. .

انتهای پیام/4117/4062/