اخبار ورزشی

توجه دانشگاه آزاد اسلامی به محیط تربیتی/ دانشگاه «تقریب مذاهب» و «امامت و مهدویت» را پیگیری می‌کند

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سومین نشست اتحادیه واحدهای دانشگاهی شرق کشور در واحد بیرجند گفت: خدا را شکر می کنیم دور هم جمع شده ایم تا با هم فکر کنید که برای توسعه و پیشرفت این منطقه چه باید کرد.

وی با قدردانی از استان های بزرگ برنامه های جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: و این ارزش آفرینی با نام ملت-دولت و نظام مدنی شکل گرفت که از نظر آنها هدف این بود. توسعه دموکراسی، اما در واقع موضوع فرهنگ ملت ها بود.

آزاد رئیس دانشگاه اسلامی گفت: آنچه در فروپاشی شوروی اتفاق افتاد کارکرد همین رویکرد و القای مشکلات حقوق بشری بود و در این فروپاشی غرب از ابزارهایی که ایجاد کرده بود استفاده کرد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: پس از گسترش و گسترش فضای مجازی و یکپارچگی فرهنگی که غرب به دنبال آن است، اکنون دانشگاه های آنها مفهوم شهروند فناوری جهانی را دنبال می کنند. بنابراین اگر دانشگاه های ما به این موضوع توجه نکنند گرفتار می شوند. همانطور که امروزه بسیاری از مسائلی که ناخواسته در فرهنگ دانشگاه می گنجد تحت تاثیر فناوری شهروند فناوری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه غرب در نیمه دوم قرن بیستم به شهروندی از طریق مذهب و خانواده روی آورد، گفت: اکنون از ملیت و هویت به فضای مجازی و دانشگاه رفته است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به تحولات جهانی و داخلی نگاه می کنیم و بر این اساس می خواهیم دانشگاه به جامعه آموزشی، فرهنگی و هویتی تبدیل شود. در این راستا، «تحرک کوتاه مدت» مدل شمول اجتماعی ما با یک پرچم و دو مخاطب است. پرچم این مدل مواد فیال القربی است و عموم مردم هر دو پیرو مذهب جعفری و مذاهب اربعه هستند. دانشگاه آزاد اسلامی برنامه امامت و مهدویت را برای مخاطبان مذهب جعفری از 13 رجب تا 15 شعبان و برای مخاطبان مذاهب اربعه بحث رویکرد مذاهب اسلامی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: برخی می گویند این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی یک کار آکادمیک نیست در حالی که یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه رسیدگی به این گونه مسائل است و معتقدیم پرچم دین و رویکرد امامت و مهدویت است. از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می خواهم که با تمام توان در عرصه های علمی، فرهنگی و هویتی به این موضوع بپردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از شکل گیری فرهنگ سازمانی در فضای آموزشی خاطرنشان کرد: از کالای عمومی به کالای قابل استفاده تبدیل شده است.

دکتر طهرانچی با اشاره به پیامدهای تخصصی شدن دانشگاه، عدم تولید الگوهای فرهنگی، تقسیم بندی تدریس، بوروکراتیزه شدن دانشگاه، تغییر رابطه استاد و دانشجو، تغییر تعریف استاد دانشگاه را یادآور شد. از کیفی به کمی، کارکرد روشنگری تغییر معنوی دانش، رفاه فناوری پایه یکی از پیامدهای تخصصی شدن دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان به تشریح ضرورت توجه به علم مقرون به صرفه، توسعه برنامه ها، محوریت استان ها، تحول دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای سند تعالی پرداخت. بر اساس برنامه ریزی استانی و ….

در ادامه این نشست، دکتر سعید صابونی، رئیس مهندسی عمران مرکز املاک دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح ساخت مسکن کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ایجاد تعاونی های مسکن پرداخت. واحدها و سید جواد جعفری مدیرکل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برنامه های جشنواره امامت و مهدویت استان ها را ارائه کردند.

انتهای پیام/4040/