اخبار ورزشی

دیدار رییس کمیته ملی المپیک مجارستان با وزیر ورزش و جوانان ایران

شفافن گفت: کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان و بالینت ویکاسی دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به وزارت ورزش و جوانان با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار کردند.

مهدی علینژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، اسماعیل احمدی سرپرست و مشاور وزیر، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان. ، در این جلسه شرکت کردند.

حمید سجادی در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر مهارت های خوبی در بحث ورزشی دو کشور وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. من خاطرات خوبی از بوداپست دارم و یکی از رکوردهایی که در مجارستان به ثبت رساندم هنوز در این کشور است.

وی افزود: اکثر نتایج کسب شده توسط قهرمانان ورزشی مجارستان قابل احترام است. این کشور مراکز آموزشی خوبی برای بسیاری از رشته ها دارد. امیدوارم مانند گذشته شرایط همکاری بین دو کشور را بهبود بخشیم و دو کشور از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امیدوارم در حوزه ورزش و جوانان با مجارستان به توافق برسیم. یکی از خواسته های ما ایجاد تعامل بین دو کشور در حوزه جوانان است. ما باید تبادل دو کشور را در زمینه های اجتماعی و ورزشی در نظر بگیریم.

سجادی خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان گفت: به مدیران ورزشی خود پیشنهاد می کنم در دوره های آموزشی در مجارستان شرکت کنند و با دوره های جدید و باشگاه داری آشنا شوند.

وی تصریح کرد: یکی از رشته های سنتی ما در ایران رشته های باستانی و زورخانه ای است که مایلیم این رشته را در مجارستان نیز راه اندازی کنیم و کمیته المپیک مجارستان باید از این رشته حمایت کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: برای رئیس کمیته المپیک مجارستان و هیئت همراه آرزوی سفری خوب و خاطره انگیز داریم و امیدوارم بتوانم به مجارستان نیز سفر کنم و از امکانات این کشور بازدید کنم. امیدوارم دو طرف در مجامع ورزشی بین المللی از یکدیگر حمایت کنند.

کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز در این نشست گفت: از زمانی که برای این مسابقه در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنم و به ایران برای کسب افتخارات المپیک و جهانی تبریک می گویم.

وی افزود: دلیل حضور ما در ایران ایجاد هم افزایی و استفاده از توانمندی ها و تجربیات دو کشور است. پس از بازگشت به بوداپست تلاش خواهیم کرد تا به توافقاتی که امضا کرده ایم عمل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان در پاسخ به پیشنهاد سجادی برای ایجاد ورزش زورخانه ای مجارستان گفت: کمیته المپیک مجارستان از پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران استقبال می کند و برای تشکیل ورزش زورخانه ای حمایت لازم را خواهیم داشت. “